• BlackWIngedAngel

forts "Bröllop 2012"

Jag såg precis att Bröllop 2012-tråden var avstängd. Dags att starta en ny då?

Här är alltså fortsättningen till:

www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3763210.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-01 22:58
    Medverkande i tråden:
    Majaochputteforeverandever, 21/1 2012, Ångsta, Östersund
    Hernameispekka, 11/2 2012, Jönköping, Jönköping
    Stueckchen, 19/5 2012, Höör, Skåne (Bor utanför Lund)
    DollyP, 19/5-2012, Nybro, Söderåkra
    Citrondoft, 26/5 2012, Gränna, Gränna
    N blir B 2/6 2012, Uppsala, Fagersta
    Weddingdreams, 16/6 2012, Har inte funnit någon lokal än, Linköping
    Cookieandkermit, 16/6 2012, Gnesta, Södertälje
    FruMatilda, 16/6 2012, Stockholm, Stockholm
    Lev idag, 30/6 2012, Visby, Bor i Sthlm, än så länge
    Sofi 88, 7/7 2012, Jönköping, Jönköping och m2b i Stockholm
    Teztroll, 14/7 2012, Skansen Kronan, Göteborg
    Lebendig, 4/8 2012, Åmsele, Umeå
    Chiara, 10/11 2012, Västerås, Västerås

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-04 21:51
    gbg2012, 2/6 2012, Gunnebo slott, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-07 18:20
    Soffia, 25/8 2012, Järfälla, Stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-08 23:05
    Chilia, 21 Juli 2012, Piteå skärgård, Piteå skärgård

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-08 23:07
    1995 11 17, 11/17 2012, vigselplats ännu inte bestämd, Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-12 23:48
    helsingebrud, 14/4 2012, Järvsö Kyrka, Järvsö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 12:24
    Tinzi, 12 Maj 2012, Rävlanda, Sandared (Borås)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-17 22:52
    Syrinx, 26/5 2012, utanför Vadstena, Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 22:34
    Merrick, 22/6 2012, Västerås ,Västerås

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-19 20:49
    sollan, 31/3 2012, Bosarp , Eslöv

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-20 23:15
    Augustesen, 4/8 2012, Kalmar Slott, Kalmar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-10 13:55
    BlackWIngedAngel, 30/6 2012, Hälleviksstrand, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-15 23:48
    Mannekusin, 2/6 2012, Mariefreds kyrka, Mariefred

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-05 22:27
    Bondbrud, 7/7 2012, Jäders kyrka, Eskilstuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-06 22:43
    2 0 1 2, 21/7 2012, Sankt Olofs Kapell, Halmstad
    durrasflikka, 11/8 2012, Rya Kyrkoruin, Örkelljunga
    minttus, 9/6 2012, Bromma kyrka, Stockholm
    JennyL, 10/3 2012, Alsens Kyrka, Åre
    Tweety, 14/7 2012, Säve kyrka, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-07 00:26
    apoolea, 18/8 2012, Bromma kyrka, Stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-21 22:47
    missm, 4/8 2012, Borås, Borås
    madeleinejohan, 2/6 2012, Skantzen, Hallstahammar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-21 22:48
    Sommarblommor 16/6 2012, Oscarskyrkan, Stockholm
    Soderek 4/8 2012, Trädgård, Örebro

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-22 16:05
    Lilique, 30/6 2012, Kungliga Amiralitetskyrkan, Karlskron

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-22 22:56
    NewYorkBrud, 20/4 2012, Svenska Kyrkan i New York, Falkenberg
    BeccaBus, 25/8 2012, Allhelgonakyrkan, Lund
    Augusti2012, 4/8 2012, Bankeryds kyrka, Bankeryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-27 15:20
    operfekt, 7/7 2012, Landvetter kyrka, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-07 19:53
    Rebekka 2012, 30/6 2012, Heleneholm slott, Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-10 10:58
    Iku, 16/6 2012, Örtofta slott, Lund

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-15 19:58
    MochR, 14/7 2012, Tortuna Kyrka, Västerås
    Drumelz, 19/5 2012 Östra Karup Kyrka, Båstad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-18 16:04
    FelizLane, 16/6 2012, Folkärna, Avesta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-11 22:23
    Äntligen2012, 12/12 2012, Sälen, Halmstad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-15 05:44
    LitenSandra, 11/8 2012, Bollnäs, Gävle
    Saandraa, 24/11 2012, Stora holms säteri, Göteborg
    Osockrad, 2/6 2012, Väddö, Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-17 18:12
    Lilla My 76, 7/7 2012, Skeppsholmen, Stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-18 18:58
    Hallonfrossa, 1/12 2012, Alla helgona kyrka, Nyköping
  • Svar på tråden forts "Bröllop 2012"
  • cookieandkermit
    Lebendig skrev 2011-01-25 14:06:30 följande:
    Vi kommer att köpa in alkoholen själva och förmodligen också laga maten... Allt för att undvika fasta priser. En person kanske inte ens vill ha ett glas vin och en annan vill ha tre. Med fast antal glas blir det lite snedfördelat. Men vi får se, vi är långt ifrån ett beslut då vi ännu inte bokat kyrkan

Men jag undrar lite, hur många planerar att fota sig innan vigseln?
    Vi kommer fota oss innan vigseln. Vi har vigsel tid i kyrkan 15.00 och ca 4mil mellan kyrka och lokal så det känndes om det mest förnuftiga. Men vi kan ju hinna ändra oss Flört

Idag är jag GLAD igen! Vi fick tillbaka våra literatur uppsatser idag, och vad fick jag?? Jo, ett stort fett A (för er som inte kan den betygsskalan så är det MVG) *hoppar och studsar* Jag hade inte räknat med ett A är helt överlycklig!

Och om det där med alkohol.. jag har ingen anning!! Vi vet inte ens vart vi ska vara så, så långt har vi inte kommit än..
  • water lily
    weddingdreams skrev 2011-01-25 14:45:37 följande:
    Vi kommer fotas före vigseln. Dels för att man vill vara på topp och inte gråtit fina ränder i ansiktet som water lily också sa men också för att skona gästerna. Har varit på flera bröllop då som även fotast mellan vigsel och fest och det var sååå himla tråkigt att så och vänta på dom. När brudparet kom var skumpan slut och ingen kunde skåla.. Har hört fler som tyckt att det var jätte tråkigt.

Waterlily -  ett glas till förrätt och 1 med påfyllning till varmrätt är jätte vanligt. Dom flesta resterurangerna erbjuder sånna vinpaket. Tycker absolut det kan räcka..Var på ett bröllop där det var påfyllning och fri bar hela middagen och sista talaren sluddrade fram talet och det fnittrades en hel del.. Dom som ska hålla tal är ofta väldigt nervösa och värmer upp med liteför mycket vin kanske om dom får chansen... jag tror på begränsat till maten men fritt sen.. Men man känner sina vänner bäst så det kanske inte kommer hända er, Lebendig...
    Precis, jag vill inte ha folk som blir för fulla, då stryker jag hellre lite alkohol och får in en tårta för samma eller lägre kuvertpris, istället för någon sorts chokladpralin till kaffet som det stod i offerten. Min sambo tycker inte ens om choklad Obestämd.
  • weddingdreams
    water lily skrev 2011-01-25 20:53:10 följande:
    Precis, jag vill inte ha folk som blir för fulla, då stryker jag hellre lite alkohol och får in en tårta för samma eller lägre kuvertpris, istället för någon sorts chokladpralin till kaffet som det stod i offerten. Min sambo tycker inte ens om choklad Obestämd.
    Det tycker jag absolut ni ska göra...

Idag fann jag jätte fina muffinsformar på Åhlens. Dom är fyrkantiga lila med rosa/lilablommor på... Dom blir perfekt. Men skulle vilja finna svarta muffinsformar som är tjocka. Men alla är såå små.. Håller tummarna för Sthlm i helgen...

Finns det någon bra bröllopsaffär man inte ska missa...?
  • Jolin
    Lebendig skrev 2011-01-25 14:06:30 följande:
    Vi kommer att köpa in alkoholen själva och förmodligen också laga maten... Allt för att undvika fasta priser. En person kanske inte ens vill ha ett glas vin och en annan vill ha tre. Med fast antal glas blir det lite snedfördelat. Men vi får se, vi är långt ifrån ett beslut då vi ännu inte bokat kyrkan

Men jag undrar lite, hur många planerar att fota sig innan vigseln?
    Vi vill foto oss efter vigseln av den enkla anledningen att vi då är gifta och överlyckliga! ;P
    Vi hade tänkt att gästerna ska få gå på en tipspromenad med frågor om oss och när den är över så har vi anländit dit. Men eftersom vi ännu inte vet vart vigseln eller festen ska vara så kanske det slutar med att vi fotar oss innan vigseln som alla andra gör.

Jag tycker bara att det skulle vara så kul att se m2b's ansiktsuttryck när han ser mig förförsta gången i brudklänningen. Vi kommer inte gå in i kyrkan tillsammans utan m2b kommer att stå framme vid altaret och min pappa kommer leda fram mig och överlämna mig. Det är tradition i min pappas land så därför ska vi göra så :) Jag kan knappt bärga mig för att få se hur m2b's ögon ploppar ut när kyrkportarna öppnas och när står jag vackrare än någonsin (förhoppningsvis)

Men men.. lång tid kvar... mycket kan ändras till dess! Men jag VILL fotas efter vigseln!
  • sofi 88
    Jolin skrev 2011-01-25 22:08:09 följande:
    Vi vill foto oss efter vigseln av den enkla anledningen att vi då är gifta och överlyckliga! ;P
    Vi hade tänkt att gästerna ska få gå på en tipspromenad med frågor om oss och när den är över så har vi anländit dit. Men eftersom vi ännu inte vet vart vigseln eller festen ska vara så kanske det slutar med att vi fotar oss innan vigseln som alla andra gör.

Jag tycker bara att det skulle vara så kul att se m2b's ansiktsuttryck när han ser mig förförsta gången i brudklänningen. Vi kommer inte gå in i kyrkan tillsammans utan m2b kommer att stå framme vid altaret och min pappa kommer leda fram mig och överlämna mig. Det är tradition i min pappas land så därför ska vi göra så :) Jag kan knappt bärga mig för att få se hur m2b's ögon ploppar ut när kyrkportarna öppnas och när står jag vackrare än någonsin (förhoppningsvis)

Men men.. lång tid kvar... mycket kan ändras till dess! Men jag VILL fotas efter vigseln!
    Vi ska försöka fotas före vigseln men i och med att du ska bli överlämnad förstår jag verkligen om du vill ha fotograferingen efter eftersom hela poängen med den amerikanska traditionen är att brudgummen inte får se bruden innan hon tågar in med sin pappa. Men vi ska göra på det gamle hederliga sättet (hur gammal den traditionen nu är, den är antagligen nyare än man tror...) och gå in hand i hand.
    Antingen ska min blivande svåger fota oss eller en vän som är duktig på att fota och har en kanon kamera. Vår kompis tog bland annat mitt profilfoto, dock var vi alla lite på lyset när den togs så kvaliteten kan bli bättre till bröllopsdagen Glad
  • Lebendig

Jag kan inte riktigt bestämma mig för ifall jag vill vara amerikansk och bli överlämnad eller om vi ska köra på gemensam ingång. Inte heller om vi ska fotas innan eller efter. Det är många beslut som hänger löst och nu börjar jag dessutom känna mig lite stressad...fastän det är över 1 och ett halvt år kvar!

• water lily
    Lebendig skrev 2011-01-25 22:30:30 följande:
    Jag kan inte riktigt bestämma mig för ifall jag vill vara amerikansk och bli överlämnad eller om vi ska köra på gemensam ingång. Inte heller om vi ska fotas innan eller efter. Det är många beslut som hänger löst och nu börjar jag dessutom känna mig lite stressad...fastän det är över 1 och ett halvt år kvar!
    Det är ju ganska många präster som absolut inte går med på brudöverlämning, så om du inte har utländsk anknytning och kan argumentera för din sak så kan det kanske bli svårt.
  • Alex84j

Nu har jag läst ikapp igen, härligt att det går framåt med planeringarna. Själv håller jag på att dammsuga nätet efter en lämplig lokal att vara i, tänk att det ska vara så svårt!

• Chiara

Här vet jag att vi kan överlämnas för det har två av mina bästa kompisar blivit..
    här ska min och mannens bästa kompis överlämna mig till brudgummen och sen ska han ställa sig brevid m2b och vara bestman med men eftersom att jag känner att jag vill att han ska ha en betydande roll för mig med så blir det så.
    Jag hoppas på att jag ska känna att det blir kul igen så fort allt löser sig med flytt, ekonomi och allt sånt men det återstår att se just nu ska jag ta och lägga mig ner och försöka vila, migrän är inte kul framför allt inte när man är gravid och inte kan ta sin medicin heller..

tänkte bara meddela damerna (och ev herrar) om att jag börjar jobba på tisdag så får vi se hur det går och hur länge det går med tanke på värk och bebis och alla andra aspekter men nu gör vi ett försök det värsta som kan hända är att jag får sluta och bli sjukskriven igen det bästa som kan hända är att när jag ska vara mammaledig och få m2b pappa dagar (då han pluggar till elektriker och förhoppningsvis får jobb direkt efteråt)  att vi får en högre inkomst eftersom att jag tjänar mer än 20 kronor mer / timme än innan... så hoppas kan man ju...

Men förösker hålla mig uppdaterad mellan varven men ni skriver så mycket så ibland är det lite svårt .. haha...

• 1995 11 17
    Chiara skrev 2011-01-26 09:58:59 följande:
    Här vet jag att vi kan överlämnas för det har två av mina bästa kompisar blivit..
    här ska min och mannens bästa kompis överlämna mig till brudgummen och sen ska han ställa sig brevid m2b och vara bestman med men eftersom att jag känner att jag vill att han ska ha en betydande roll för mig med så blir det så.
    Jag hoppas på att jag ska känna att det blir kul igen så fort allt löser sig med flytt, ekonomi och allt sånt men det återstår att se just nu ska jag ta och lägga mig ner och försöka vila, migrän är inte kul framför allt inte när man är gravid och inte kan ta sin medicin heller..

tänkte bara meddela damerna (och ev herrar) om att jag börjar jobba på tisdag så får vi se hur det går och hur länge det går med tanke på värk och bebis och alla andra aspekter men nu gör vi ett försök det värsta som kan hända är att jag får sluta och bli sjukskriven igen det bästa som kan hända är att när jag ska vara mammaledig och få m2b pappa dagar (då han pluggar till elektriker och förhoppningsvis får jobb direkt efteråt)  att vi får en högre inkomst eftersom att jag tjänar mer än 20 kronor mer / timme än innan... så hoppas kan man ju...

Men förösker hålla mig uppdaterad mellan varven men ni skriver så mycket så ibland är det lite svårt .. haha...
    Det lät kul att samma killa ska gå med dig fram och sen vara bestman. Jag är sån som är emot alla traditioner och tycker om att hitta på egna nya lösningar till allt. Och detta var precis en sån kul grej jag skulle kunnat få för mig att göra. Nu tänker jag inte gifta mig i kyrkan så det blir ändå inte aktuellt för min del.  Dels är jag inte det minsta med på vad svenska kyrkan står för och dels är det för mycket tradition att gifta sig i kyrkan. Läste igår att antalet som väljer kyrklig visel istället för borglig har ökat dem sista åren.  Vi har tänkt oss en opartisk vigselförättare som kan ställa upp där vi vill ha det. Vi har inte bestämt hur än. Vi ska dessutom inte ha någon med vid vigseln. Det ska bara vara jag och M2b och våra tre barn. Men så ska vi ha fest för alla sen, antingen samma dag eller vid annat tillfälle.
    Vi har oxå funderat på att resa utomlands och gifta oss men samma då att vi har fest vid annat tillfälle när vi är hemma igen. Men det har visat sig svårare än väntat att gifta sig utomlands. Europa allra svårast konstigt nog. Så blir det utmlandsbröllop för vår del får jag överväga att ta det i svenska kyrkan eftersom det verkar vara det enklaste. Men men det funderar vi på om et blir aktuellt.

Men jätte roligt att du ska börja jobba!! Men jag har all förståelse för dig med värk och migrän, inte kul alls och det värsta är att omgivningen ofta har så svårt att förstå. Ta det som det kommer och fokusera på det som är viktigast för dig. För hur det än blir och vad som än händer så har ni varandra!!

Amor vincit omnia - Kärleken övervinner allt 

Hjärta
Svar på tråden forts "Bröllop 2012"