• BlackWIngedAngel

forts "Bröllop 2012"

Jag såg precis att Bröllop 2012-tråden var avstängd. Dags att starta en ny då?

Här är alltså fortsättningen till:

www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3763210.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-01 22:58
    Medverkande i tråden:
    Majaochputteforeverandever, 21/1 2012, Ångsta, Östersund
    Hernameispekka, 11/2 2012, Jönköping, Jönköping
    Stueckchen, 19/5 2012, Höör, Skåne (Bor utanför Lund)
    DollyP, 19/5-2012, Nybro, Söderåkra
    Citrondoft, 26/5 2012, Gränna, Gränna
    N blir B 2/6 2012, Uppsala, Fagersta
    Weddingdreams, 16/6 2012, Har inte funnit någon lokal än, Linköping
    Cookieandkermit, 16/6 2012, Gnesta, Södertälje
    FruMatilda, 16/6 2012, Stockholm, Stockholm
    Lev idag, 30/6 2012, Visby, Bor i Sthlm, än så länge
    Sofi 88, 7/7 2012, Jönköping, Jönköping och m2b i Stockholm
    Teztroll, 14/7 2012, Skansen Kronan, Göteborg
    Lebendig, 4/8 2012, Åmsele, Umeå
    Chiara, 10/11 2012, Västerås, Västerås

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-04 21:51
    gbg2012, 2/6 2012, Gunnebo slott, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-07 18:20
    Soffia, 25/8 2012, Järfälla, Stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-08 23:05
    Chilia, 21 Juli 2012, Piteå skärgård, Piteå skärgård

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-08 23:07
    1995 11 17, 11/17 2012, vigselplats ännu inte bestämd, Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-12 23:48
    helsingebrud, 14/4 2012, Järvsö Kyrka, Järvsö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 12:24
    Tinzi, 12 Maj 2012, Rävlanda, Sandared (Borås)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-17 22:52
    Syrinx, 26/5 2012, utanför Vadstena, Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 22:34
    Merrick, 22/6 2012, Västerås ,Västerås

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-19 20:49
    sollan, 31/3 2012, Bosarp , Eslöv

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-20 23:15
    Augustesen, 4/8 2012, Kalmar Slott, Kalmar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-10 13:55
    BlackWIngedAngel, 30/6 2012, Hälleviksstrand, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-15 23:48
    Mannekusin, 2/6 2012, Mariefreds kyrka, Mariefred

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-05 22:27
    Bondbrud, 7/7 2012, Jäders kyrka, Eskilstuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-06 22:43
    2 0 1 2, 21/7 2012, Sankt Olofs Kapell, Halmstad
    durrasflikka, 11/8 2012, Rya Kyrkoruin, Örkelljunga
    minttus, 9/6 2012, Bromma kyrka, Stockholm
    JennyL, 10/3 2012, Alsens Kyrka, Åre
    Tweety, 14/7 2012, Säve kyrka, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-07 00:26
    apoolea, 18/8 2012, Bromma kyrka, Stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-21 22:47
    missm, 4/8 2012, Borås, Borås
    madeleinejohan, 2/6 2012, Skantzen, Hallstahammar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-21 22:48
    Sommarblommor 16/6 2012, Oscarskyrkan, Stockholm
    Soderek 4/8 2012, Trädgård, Örebro

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-22 16:05
    Lilique, 30/6 2012, Kungliga Amiralitetskyrkan, Karlskron

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-22 22:56
    NewYorkBrud, 20/4 2012, Svenska Kyrkan i New York, Falkenberg
    BeccaBus, 25/8 2012, Allhelgonakyrkan, Lund
    Augusti2012, 4/8 2012, Bankeryds kyrka, Bankeryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-27 15:20
    operfekt, 7/7 2012, Landvetter kyrka, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-07 19:53
    Rebekka 2012, 30/6 2012, Heleneholm slott, Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-10 10:58
    Iku, 16/6 2012, Örtofta slott, Lund

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-15 19:58
    MochR, 14/7 2012, Tortuna Kyrka, Västerås
    Drumelz, 19/5 2012 Östra Karup Kyrka, Båstad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-18 16:04
    FelizLane, 16/6 2012, Folkärna, Avesta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-11 22:23
    Äntligen2012, 12/12 2012, Sälen, Halmstad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-15 05:44
    LitenSandra, 11/8 2012, Bollnäs, Gävle
    Saandraa, 24/11 2012, Stora holms säteri, Göteborg
    Osockrad, 2/6 2012, Väddö, Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-17 18:12
    Lilla My 76, 7/7 2012, Skeppsholmen, Stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-18 18:58
    Hallonfrossa, 1/12 2012, Alla helgona kyrka, Nyköping
  • Svar på tråden forts "Bröllop 2012"
  • water lily
    Klantus skrev 2011-01-19 21:44:25 följande:
    Jo jag förstår vad du menar.. Men jag är sån att jag bryr mig inte så mkt om vad folk tycker å säger.. Min bästa vän vet att vi ska gifta oss för hon är med och planerar. Va tvungen att berätta våra planer för mamma oxå pga att de prata om att åka bort just det datumet..
    Men vi tänkte kanske försöka hålla det hemligt tills vi har förlovat oss som jag kanske har en tanke om att vi ska göra i sommar exakt ett år innan vi gifter oss..
    Tycker absolut du ska planera! Vet du att han kommer fria är det ju bra att ha det klart.. Män har ju en förmåga att inte förstå hur långt i förväg man måste boka å fixa :)
    Han är absolut införstådd med att man måste boka minst ett år i förväg, det har jag gjort klart för länge sedan, så det vet han. Jag är bara otålig för att jag inte fattar varför han inte kan fria nån gång när vi redan början få in kostnadsförslag från olika lokaler, då är det ju inget att vänta på liksom, samtidigt som vi kommit överens om från början att det var upp till honom att fria. Om han inte friar inom rimlig tid (före april helst iaf för att jag inte ska bli helt ifrån mig av längtan) och det inte ens blir något särskilt speciellt när han väl friar så kan man ju tycka att han kunde gjort det tidigare. Jag vet att jag låter som en bridezilla nu men jag kan ju inte diskutera detta mer med honom för då blir det ju ändå inget frieri utan att jag bestämmer att nu får han fråga nån gång. Det känns jobbigt att vänta när man bara vill berätta för alla och vara glad att han friat....
  • cookieandkermit
    weddingdreams skrev 2011-01-19 14:55:19 följande:

Libendig - Ja ag lever för pyssel.. Vad ska ag göra när allt är klart...;)

Cookiandkermit - Åh, då kanske du kan berätta för mig hur man gör cubcakes. Skulle vilja ha det på bröllopet. Choklad lever ag för så det är ett måste.. Sen kanske någon god mousse... Har du tänkt baka din asjälv till bröllopet? I så fall hur ska man hinna dekorera och så?

Är det någon mer än ag som har svårt att ta en paus från bröllopstankarna. Jag sa att ag skulle ta några dagars paus från bröllopslokaler.. Men inte då. Har redan ringt tre idag...;)

Oj, jag har inte tänkt så långt. Om jag känner mig själv så skulle jag ju vilja baka allt själv, för att det är kul och det blir billigare. Och dekorera kan man göra dagarna innan. Det håller ganksa bra om man inte ställer det för varmt. Och om man vill kan man ställa de kallt och bara ta fram så att de blir rumsvarma till de att de ska ätas. :) Dekorationer och roliga saker kan man hitta på diverse sidor på internet.
     Och att göra cupcakes är inte så jobbigt. :) tycker jag iaf.. för cupcakes, det är ju typ muffins men med "gegga" på.Glad Det bästa rådet jag har är att följa receptet till punkt och pricka och att man inte ska grädda muffinsarna för länge. Då blir det lätt riktigt trist. Det handlar bara om att försöka till det att man är nöjd. Köp en bra "kok"bok med olika muffins i och prova dig fram. Se till att ha en massa vänner som vill smaka också, så att du slipper äta allt självFlört Jag har en som heter bok som heter MUFFINS, och där i finns det allt möjligt, även mat muffins. Hur kul som helst och det blir en liten annourlunda picnik med lite matmuffins. :)
    Och jag håller med dig om choklad. Det är så gott och det är så synd/jobbigt att min Bm inte tycker om choklad. Annars skulle jag ha en chokladtårta från ett lokalt bageri på bröllopet. Så gooooooood och så mäktig att man kan äta typ en matsked och sen vara mättTungan ute
    BlackWIngedAngel skrev 2011-01-19 17:56:13 följande:
    Vi hade ju en diskussion ang priser. Jag och sambon var inne i stan idag och tittade på frockcoats. (Köper man i bröllopsbutiker så korrigerar de ju kläderna så att de sitter perfekt.) En frockcoat, med matchande byxor och valfri väst skulle gå på 6.900:-. Om det hjälper dig något med prisuppfattning. :)
    Eh.. oj.... Vi har sagt att Bm ska gå och prova lite vad han passar i för modeller och sen kommer vi nog beställa frå typ Suitopia, det blir rätt mått och hyfsat billigtGlad
    water lily skrev 2011-01-19 19:46:48 följande:
    Cookieandkermit: jo precis jag tycker också att det är för mkt alkohol i den offerten. Jag menade inte att det är fel att inte ha tårta, mer att de flesta brukar vilja ha det så jag tyckte att det var en konstig sak att utelämna i en offert. Men som du föreslår är det kanske smartare att först se ifall/hur mycket man får ned priset med mindre alkohol om man skriver hur många glas av varje man tycker är lämpligt, istället för att fråga om man får byta det mot tråta. Alkohol är ju oftast mycket dyrare än tårta. Klokt av dig, tack
    Jo, det var min första tanke. Jag personligen skulle inte få i mig så mycket alkohol under en middag.. Speciellt inte om man ska dricka 2 glas med champange först.. det går ju direkt upp i huvudet.. Tungan ute Va bra att jag kom med en bra idé. *stolt* och jag tycker också att det verkar lite annorlunda att det inte "ingår" tårta i det priset.. men de kanske inte har någon bakkunnig hos sig, You never know.. Flört
    water lily skrev 2011-01-19 19:55:02 följande:
    Nu kommer jag kanske förvåna alla: vi är inte ens officiellt förlovade för vi har inga ringar ännu och det är bara min familj och min bästis som vet att vi ska gifta oss, hans familj vet inte. Man kan väl säga att vi är förlovade eftersom vi har bestämt oss för att gifta oss (på det där typiskt svenska, resonerande sättet ;)). Det bestämdes i somras att det blir lagom med sommaren 2012 men att vi inte skulle förlova oss förrän året innan. Och nu är det året innan och ingen av oss har fått tummen ur att fria vilket vi sagt att någon (egentligen sa vi han eftersom han först var tveksam) ska göra för att vi ska köpa ringar... någon romantik vill jag ha fastän vi vet att den andra svarar ja. Så nu funderar jag på att fria själv eftersom jag gärna vill vara förlovad till en speciell fest i slutet på februari som många vänner vi inte träffar så ofta kommer vara på, skulle vara roligare så än bara skriva på t ex facebook.

Men hur lång tid kan det ta att få ringarna om man ska låta en guldsmed göra ringar av vårt eget guld plus lägga vitguld på? Vi ska ha vanliga släta flacka ringar, inga diamanter på förlovningsringen. Funderar på att ringa guldsmeden imorgon och fråga, för om det tar längre tid än det är till festen så kan jag lika gärna vänta och se om han friar vilket jag helst vill eftersom vi sagt så från början. Svårt, hur hade ni gjort och hur gick det till när ni förlovade er?
    Men, men.. om ni har bestämt att ni ska gifta er så tycker jag nog att ni är förlovade. Dock är det ju alltid trevligt med ett frieri och en ringGlad och kolla med guldsmeden du. Det låter som en klok idé:)

Jag fick min ring i julstrumpan:) jag är julgalen så det var perfekt och min Bm hade varit smart nog att veta att jag inte skulle få upp lådan med ringen i, så han fick den, ställde sig på knä och frågade om jag ville bli hans fruGlad sen var inget lika roligt på julafton kan jag säga..Tungan ute 

Oj, va mycket jag skrev.. Men då har ni något att roa er med en stundTungan ute *haha* är nog liiite för trött för det här egentligen.. God natt:)
  • water lily

Men jag beundrar dig som inte bryr dig om vad andra tycker, just när det gäller detta gör jag faktiskt det ändå. Min familj tycker att det ska bli jätteroligt men jag vill ju berätta det för alla och så vill jag vara förlovad för att kunna bolla idéer med hans mamma som faktiskt har koll på trakten där vi ska gifta oss vilket inte jag har och inte precis min sambo heller när det gäller just bröllopslokaler. Jag tänker absolut inte nämna något för hans familj innan det är en ring på fingret iaf för då kanske de tror att det ändå inte är seriöst.

• Klantus
    water lily skrev 2011-01-19 21:53:06 följande:
    Han är absolut införstådd med att man måste boka minst ett år i förväg, det har jag gjort klart för länge sedan, så det vet han. Jag är bara otålig för att jag inte fattar varför han inte kan fria nån gång när vi redan början få in kostnadsförslag från olika lokaler, då är det ju inget att vänta på liksom, samtidigt som vi kommit överens om från början att det var upp till honom att fria. Om han inte friar inom rimlig tid (före april helst iaf för att jag inte ska bli helt ifrån mig av längtan) och det inte ens blir något särskilt speciellt när han väl friar så kan man ju tycka att han kunde gjort det tidigare. Jag vet att jag låter som en bridezilla nu men jag kan ju inte diskutera detta mer med honom för då blir det ju ändå inget frieri utan att jag bestämmer att nu får han fråga nån gång. Det känns jobbigt att vänta när man bara vill berätta för alla och vara glad att han friat....
    Jo jag håller med.. Jag vill inget hellre än att min sambo ska fria men jag vet att det kommer en dag så jag försöker vara tålmodig :)
    Men det är fan inte lätt! Ibland inser man att det kommer lite pikar å sånt.. Haha!
    tror min kille oxå tror att jag förväntar mig nåt spektakulärt, vilket jag inte gör!
  • water lily
    water lily skrev 2011-01-19 21:57:53 följande:
    Men jag beundrar dig som inte bryr dig om vad andra tycker, just när det gäller detta gör jag faktiskt det ändå. Min familj tycker att det ska bli jätteroligt men jag vill ju berätta det för alla och så vill jag vara förlovad för att kunna bolla idéer med hans mamma som faktiskt har koll på trakten där vi ska gifta oss vilket inte jag har och inte precis min sambo heller när det gäller just bröllopslokaler. Jag tänker absolut inte nämna något för hans familj innan det är en ring på fingret iaf för då kanske de tror att det ändå inte är seriöst.
    Detta inlägg var till Klantus alltså.
  • sofi 88

Kan tipsa om leilas recept på wedding cupcakes:
    http://www.recept.nu/1.309181/leila_lindholm/kakor_tartor/agg_mejeri/wedding_cupcakes
    Tycker den frostingen är jättegod och lagom tjock, philadelphian gör att det inte blir för sött. Har inte gjort med chockladfyllningen men det verkar supergott. Problemet med om man bara gör muffinsen så att säga är att den blir lite torr, men det borde chockladfyllningen kunna ändra på.

Försöker övertala m2b att vi ska ha cupcakes eftersom det kan jag göra själv, men han vill ha tårta. Får se om vi kan få till en kompromiss...

• Klantus
    water lily skrev 2011-01-19 21:57:53 följande:
    Ja men håll det hemligt ett tag till å se om det händer nåt, å gör han inget inom en viss tid får du väl ta tag i det..
    Har han planerat nåt borde det ju även hända oxå.. Man mår ju bara dåligt av att sitta å vänta.. Man kan bli galen av sånt!
    Har ni provat ringar å så?
    Jag ska gå å prova ringar utan han å så får han en lapp med vad jag vill ha och vart den finns så får han fatta piken själv ;)
  • water lily
    Klantus skrev 2011-01-19 21:59:56 följande:
    Jo jag håller med.. Jag vill inget hellre än att min sambo ska fria men jag vet att det kommer en dag så jag försöker vara tålmodig :)
    Men det är fan inte lätt! Ibland inser man att det kommer lite pikar å sånt.. Haha!
    tror min kille oxå tror att jag förväntar mig nåt spektakulärt, vilket jag inte gör!
    Tålmodig, ja det är svårt för mig och jag vet rent teoretiskt att det beror på att jag är van att själv bestämma och planera allt viktigt långt i förväg, väga för- och nackdelar, ibland bestämma i samråd med sambon men han bestämmer nästan inget själv för då får jag lite panik, jag menar väl men är inte alls så spontan som jag skulle vilja vara tyvärr. Känslomässigt är det svårare att acceptera. För några veckor sedan t ex så fick han erbjudande om ett bra pris på weekendresa om man bokade samma kväll och då tyckte jag att det var jättejobbigt att han kommer med detta när klockan är 23.10!!! Jag brukar INTE ta beslut om utlandsresor på mindre än en timme, så när han var på näst sista bokningssteget så jag liksom stopp, ska vi verkligen detta? Och då avbröt han ju och frågade om jag hellre ville åka någon annanstans men det var ju inte det. Men vi fick bokat före midnatt i alla fall men jag tyckte det kändes skitkonstigt att inte först googla, kolla bilder, utflyktsmål, skriv listor på vilka orter som är bäst osv. Dagen efter däremot kändes det jättekul att vi ska åka iväg i vår. Vi är olika och jag inser nu att det var MYCKET dumt av mig att självmant tycka att han bör fria för det verkar ju bara vara jag som lider av det. Inser när jag läser att jag verkar ha någon form av störning, haha, skitjobbigt i alla fall men jag får väl se detta som en prövning.
  • cookieandkermit
    sofi 88 skrev 2011-01-19 22:03:42 följande:
    Kan tipsa om leilas recept på wedding cupcakes:
    www.recept.nu/1.309181/leila_lindholm/kakor_t...
    Tycker den frostingen är jättegod och lagom tjock, philadelphian gör att det inte blir för sött. Har inte gjort med chockladfyllningen men det verkar supergott. Problemet med om man bara gör muffinsen så att säga är att den blir lite torr, men det borde chockladfyllningen kunna ändra på.

Försöker övertala m2b att vi ska ha cupcakes eftersom det kan jag göra själv, men han vill ha tårta. Får se om vi kan få till en kompromiss...
    mm.. älskar Leila:) Det finns en liten "Kok"bok med muffins i, kommer inte ihåg vad den heter just nu, men där i fanns det ett jätte bra recept på bröllopsmuffins också, kom jag på nu. Kan kolla med min kompis som har den om du är intresserad Weddingdreams :) Dock så innehåller de alltid citron och citrus allergisk som jag är kan jag inte äta det.. :(
  • water lily
    Klantus skrev 2011-01-19 22:09:48 följande:
    Ja men håll det hemligt ett tag till å se om det händer nåt, å gör han inget inom en viss tid får du väl ta tag i det..
    Har han planerat nåt borde det ju även hända oxå.. Man mår ju bara dåligt av att sitta å vänta.. Man kan bli galen av sånt!
    Har ni provat ringar å så?
    Jag ska gå å prova ringar utan han å så får han en lapp med vad jag vill ha och vart den finns så får han fatta piken själv ;)
    Nej vi har inte varit och provat ringar tillsammans, jag har varit och kollat en gång eftersom jag ville få guldet värderta som vi har,  men vi har diskuterat hemma vilken typ av ringar vi gillar.
Svar på tråden forts "Bröllop 2012"