• BlackWIngedAngel

forts "Bröllop 2012"

Jag såg precis att Bröllop 2012-tråden var avstängd. Dags att starta en ny då?

Här är alltså fortsättningen till:

www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3763210.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-01 22:58
    Medverkande i tråden:
    Majaochputteforeverandever, 21/1 2012, Ångsta, Östersund
    Hernameispekka, 11/2 2012, Jönköping, Jönköping
    Stueckchen, 19/5 2012, Höör, Skåne (Bor utanför Lund)
    DollyP, 19/5-2012, Nybro, Söderåkra
    Citrondoft, 26/5 2012, Gränna, Gränna
    N blir B 2/6 2012, Uppsala, Fagersta
    Weddingdreams, 16/6 2012, Har inte funnit någon lokal än, Linköping
    Cookieandkermit, 16/6 2012, Gnesta, Södertälje
    FruMatilda, 16/6 2012, Stockholm, Stockholm
    Lev idag, 30/6 2012, Visby, Bor i Sthlm, än så länge
    Sofi 88, 7/7 2012, Jönköping, Jönköping och m2b i Stockholm
    Teztroll, 14/7 2012, Skansen Kronan, Göteborg
    Lebendig, 4/8 2012, Åmsele, Umeå
    Chiara, 10/11 2012, Västerås, Västerås

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-04 21:51
    gbg2012, 2/6 2012, Gunnebo slott, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-07 18:20
    Soffia, 25/8 2012, Järfälla, Stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-08 23:05
    Chilia, 21 Juli 2012, Piteå skärgård, Piteå skärgård

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-08 23:07
    1995 11 17, 11/17 2012, vigselplats ännu inte bestämd, Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-12 23:48
    helsingebrud, 14/4 2012, Järvsö Kyrka, Järvsö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 12:24
    Tinzi, 12 Maj 2012, Rävlanda, Sandared (Borås)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-17 22:52
    Syrinx, 26/5 2012, utanför Vadstena, Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 22:34
    Merrick, 22/6 2012, Västerås ,Västerås

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-19 20:49
    sollan, 31/3 2012, Bosarp , Eslöv

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-20 23:15
    Augustesen, 4/8 2012, Kalmar Slott, Kalmar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-10 13:55
    BlackWIngedAngel, 30/6 2012, Hälleviksstrand, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-15 23:48
    Mannekusin, 2/6 2012, Mariefreds kyrka, Mariefred

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-05 22:27
    Bondbrud, 7/7 2012, Jäders kyrka, Eskilstuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-06 22:43
    2 0 1 2, 21/7 2012, Sankt Olofs Kapell, Halmstad
    durrasflikka, 11/8 2012, Rya Kyrkoruin, Örkelljunga
    minttus, 9/6 2012, Bromma kyrka, Stockholm
    JennyL, 10/3 2012, Alsens Kyrka, Åre
    Tweety, 14/7 2012, Säve kyrka, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-07 00:26
    apoolea, 18/8 2012, Bromma kyrka, Stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-21 22:47
    missm, 4/8 2012, Borås, Borås
    madeleinejohan, 2/6 2012, Skantzen, Hallstahammar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-21 22:48
    Sommarblommor 16/6 2012, Oscarskyrkan, Stockholm
    Soderek 4/8 2012, Trädgård, Örebro

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-22 16:05
    Lilique, 30/6 2012, Kungliga Amiralitetskyrkan, Karlskron

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-22 22:56
    NewYorkBrud, 20/4 2012, Svenska Kyrkan i New York, Falkenberg
    BeccaBus, 25/8 2012, Allhelgonakyrkan, Lund
    Augusti2012, 4/8 2012, Bankeryds kyrka, Bankeryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-27 15:20
    operfekt, 7/7 2012, Landvetter kyrka, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-07 19:53
    Rebekka 2012, 30/6 2012, Heleneholm slott, Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-10 10:58
    Iku, 16/6 2012, Örtofta slott, Lund

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-15 19:58
    MochR, 14/7 2012, Tortuna Kyrka, Västerås
    Drumelz, 19/5 2012 Östra Karup Kyrka, Båstad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-18 16:04
    FelizLane, 16/6 2012, Folkärna, Avesta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-11 22:23
    Äntligen2012, 12/12 2012, Sälen, Halmstad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-15 05:44
    LitenSandra, 11/8 2012, Bollnäs, Gävle
    Saandraa, 24/11 2012, Stora holms säteri, Göteborg
    Osockrad, 2/6 2012, Väddö, Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-17 18:12
    Lilla My 76, 7/7 2012, Skeppsholmen, Stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-18 18:58
    Hallonfrossa, 1/12 2012, Alla helgona kyrka, Nyköping
  • Svar på tråden forts "Bröllop 2012"
  • BlackWIngedAngel
    cookieandkermit skrev 2011-01-15 23:27:52 följande:
    Mmm.. det kommer nog få bli så. Bm får helt enkelt hålla sig och inte bygga för mycket muskler efter det att vi beställt hans kläder eller "flytta" om muskelmassan heller. Han har det inte lätt han, det är nästan synd om honom.. han har ju svårt att hitta tröjor som sitter bra pga at han tränar så mycket. Inte för att han är för stor eller så, utan för att hans mått inte stämmer med hur kläder är sydda;)
    ne, nu blir det nog att sova som gäller. Ny skoltermin på måndag och måste starta om hjärnan nu i helgenFlört
    Vi hade ju en diskussion ang priser. Jag och sambon var inne i stan idag och tittade på frockcoats. (Köper man i bröllopsbutiker så korrigerar de ju kläderna så att de sitter perfekt.) En frockcoat, med matchande byxor och valfri väst skulle gå på 6.900:-. Om det hjälper dig något med prisuppfattning. :)
  • BlackWIngedAngel
    Dolly P skrev 2011-01-19 11:21:04 följande:
    Har ni berättat för era nära och kära att ni ska gifta er nästa år? Jag har berättat för några av min vänner.
    Tänkte berätta för pappa till helgen. Men suck det kommer ta emot lite att bertätta. Han är inte sådär super glad i min sambo. så det känns lite jobbigt. Mamma kommer inte ha några problem med det..
    Vi har berättat för de som frågar. Ganska många frågade ju i samband med förlovning. Våra föräldrar och övriga som kommer att vara engagerade i bröllopet (brudfölje, toastmaster) får lite mer löpande uppdateringar. 
  • Dolly P
    1995 11 17 skrev 2011-01-19 14:34:25 följande:
    Det är du som ska leva tillsammans med din blivande man och inte din pappa!!
    Jag har vuxit upp med en pappa som aldrig någonsin har tyckt att något jag gjort varit bra så jag vet precis hur det är att behöva berätta något när man vet att man inte kommer få ett positivt gensvar.
    Han har heller aldrig varit särskilt förtjust i min sambo. Och när jag tala om för honom att jag var gravid och att han skulle bli morfar så talade han om för mig att det finns abort. (Det är 14 år sedan nu)

Så stå för vad du själv vill och bry dig inte om vad någon annan i världen tycker!! Man blir så mycket lyckligare när man vågar tro på sig själv och sina egna känslor och önskemål.

Tänk "Det är MITT liv och MITT val"

Och är det någon som inte gillar dina val så är det faktiskt deras förlust inte din för det är ju just dina egna val!!

Lycka till!!
    Ja visst är det mitt val och jag tänker göra det hur lr hur iaf. Men det tar emot på något sätt iaf. Men jag älskar min sambo, sen skiter jag ju egentligen i vad andra ttycker. Lite tråkigt bara att folk inte gillar honom:D
  • water lily
    Cookieandkermit: jo precis jag tycker också att det är för mkt alkohol i den offerten. Jag menade inte att det är fel att inte ha tårta, mer att de flesta brukar vilja ha det så jag tyckte att det var en konstig sak att utelämna i en offert. Men som du föreslår är det kanske smartare att först se ifall/hur mycket man får ned priset med mindre alkohol om man skriver hur många glas av varje man tycker är lämpligt, istället för att fråga om man får byta det mot tråta. Alkohol är ju oftast mycket dyrare än tårta. Klokt av dig, tack
  • water lily

Nu kommer jag kanske förvåna alla: vi är inte ens officiellt förlovade för vi har inga ringar ännu och det är bara min familj och min bästis som vet att vi ska gifta oss, hans familj vet inte. Man kan väl säga att vi är förlovade eftersom vi har bestämt oss för att gifta oss (på det där typiskt svenska, resonerande sättet ;)). Det bestämdes i somras att det blir lagom med sommaren 2012 men att vi inte skulle förlova oss förrän året innan. Och nu är det året innan och ingen av oss har fått tummen ur att fria vilket vi sagt att någon (egentligen sa vi han eftersom han först var tveksam) ska göra för att vi ska köpa ringar... någon romantik vill jag ha fastän vi vet att den andra svarar ja. Så nu funderar jag på att fria själv eftersom jag gärna vill vara förlovad till en speciell fest i slutet på februari som många vänner vi inte träffar så ofta kommer vara på, skulle vara roligare så än bara skriva på t ex facebook.

Men hur lång tid kan det ta att få ringarna om man ska låta en guldsmed göra ringar av vårt eget guld plus lägga vitguld på? Vi ska ha vanliga släta flacka ringar, inga diamanter på förlovningsringen. Funderar på att ringa guldsmeden imorgon och fråga, för om det tar längre tid än det är till festen så kan jag lika gärna vänta och se om han friar vilket jag helst vill eftersom vi sagt så från början. Svårt, hur hade ni gjort och hur gick det till när ni förlovade er?

• hernameispekka
    water lily skrev 2011-01-19 19:55:02 följande:
    Nu kommer jag kanske förvåna alla: vi är inte ens officiellt förlovade för vi har inga ringar ännu och det är bara min familj och min bästis som vet att vi ska gifta oss, hans familj vet inte. Man kan väl säga att vi är förlovade eftersom vi har bestämt oss för att gifta oss (på det där typiskt svenska, resonerande sättet ;)). Det bestämdes i somras att det blir lagom med sommaren 2012 men att vi inte skulle förlova oss förrän året innan. Och nu är det året innan och ingen av oss har fått tummen ur att fria vilket vi sagt att någon (egentligen sa vi han eftersom han först var tveksam) ska göra för att vi ska köpa ringar... någon romantik vill jag ha fastän vi vet att den andra svarar ja. Så nu funderar jag på att fria själv eftersom jag gärna vill vara förlovad till en speciell fest i slutet på februari som många vänner vi inte träffar så ofta kommer vara på, skulle vara roligare så än bara skriva på t ex facebook.

Men hur lång tid kan det ta att få ringarna om man ska låta en guldsmed göra ringar av vårt eget guld plus lägga vitguld på? Vi ska ha vanliga släta flacka ringar, inga diamanter på förlovningsringen. Funderar på att ringa guldsmeden imorgon och fråga, för om det tar längre tid än det är till festen så kan jag lika gärna vänta och se om han friar vilket jag helst vill eftersom vi sagt så från början. Svårt, hur hade ni gjort och hur gick det till när ni förlovade er?
    Oj, så spännande! Haha, alla gör ju på sitt eget vis. Jag hade nog dock väntat tills han frågar om det var så ni sa. Han kanske redan har planerat något eller har lite tankar på hur han vill göra och då känns det som om man snuvar honom på det :P Om du fattar vad jag menar. Själva var vi nog enligt svenska resonerande sättet förlovade från att vi varit tillsammans i 4 månader eftersom det var då vi bestämde att vi skulle förlova oss :P Dock förlovade vi oss inte fören ett år senare. Nyår 09-10 :D Så vi kommer varit förlovade drygt 2 år när vi gifter oss :D
  • water lily
    hernameispekka skrev 2011-01-19 20:00:09 följande:
    Oj, så spännande! Haha, alla gör ju på sitt eget vis. Jag hade nog dock väntat tills han frågar om det var så ni sa. Han kanske redan har planerat något eller har lite tankar på hur han vill göra och då känns det som om man snuvar honom på det :P Om du fattar vad jag menar. Själva var vi nog enligt svenska resonerande sättet förlovade från att vi varit tillsammans i 4 månader eftersom det var då vi bestämde att vi skulle förlova oss :P Dock förlovade vi oss inte fören ett år senare. Nyår 09-10 :D Så vi kommer varit förlovade drygt 2 år när vi gifter oss :D
    Va, vad är det som är spännande? *förvånad* Tycker det låter rätt trist att veta att man ska gifta sig och begära offerter men utan att ha fått någon ring på fingret... jag har velat förlova mig ett tag liksom så jag trodde att han skulle fria på nyår eller strax efter, men han kanske gör det snart. Så jag får ju lägga ner det där med att visa upp min ring på festen och vara strålande glad öppet just då för då får jag kanske fria själv om det ska hinnas med och det känns fel.  Samtidigt kan jag ju inte säga att det vore trevligt om han friade innan den festen, någon måtta får det ju vara på hur mycket jag bestämmer om det här bröllopet Skäms. Men om jag inte friar och han inte heller friar innan mars så blir jag nog besviken som bara den. man kan väl inte boka en lokal innan man ens är officiellt förlovad. Gaaah, känns som en återvändsgränd, jag vet ju att han vill.
  • Klantus
    water lily skrev 2011-01-19 19:55:02 följande:

Vi är inte heller förlovade än men planerar bröllopet 2012 :)
    Vet att min kille kommer fria och han vet att jag behöver den tiden på mig för att planera allt och sy till alla.. Vi ska gifta oss i anslutning till den rockabillyfestival vi träffades på. Därför krävs det en hel del planering för att få ihop det..
  • water lily
    Klantus skrev 2011-01-19 21:21:14 följande:
    Vi är inte heller förlovade än men planerar bröllopet 2012 :)
    Vet att min kille kommer fria och han vet att jag behöver den tiden på mig för att planera allt och sy till alla.. Vi ska gifta oss i anslutning till den rockabillyfestival vi träffades på. Därför krävs det en hel del planering för att få ihop det..
    Så du tycker inte alls att det känns konstigt att planera bröllop utan ring på fingret? Jag vill gärna vara ute i god tid men det känns lite löjligt för mig att åka och kolla på lokaler när man inte ens har någon ring, de flesta har ju det som förlovade, men det är kanske bara jag som känner det som att folk kommer titta och undra. Och så vill jag berätta det för alla också snart att vi ska gifta oss nästa år, men det känns dumt för då kommer alla fråga vem som friade och när vi nu egentligen tänkt att någon ska fria så vill man ju liksom inte svara att det resonerade vi fram när man egentligen tänkt att någon skulle fria. Jag kanske bara svamlar men det är så det känns. Min sambo kanske känner sig pressad och tror att det måste vara så himla unikt, bara för att jag sagt att jag inte vill att han gör det på restaurang när alla ser på, så som de gör på tv. Men jag kan ju samtidigt inte gör något åt det nu, för då säger jag ju indirekt att han minsann bör fria snart och det spelar ingen roll hur bara det blir av. DET om något dödar ju all romantik, ändå vet jag inte om jag vågar fria själv ifall ifall attt han planerat något.
  • Klantus
    water lily skrev 2011-01-19 21:31:24 följande:
    Så du tycker inte alls att det känns konstigt att planera bröllop utan ring på fingret? Jag vill gärna vara ute i god tid men det känns lite löjligt för mig att åka och kolla på lokaler när man inte ens har någon ring, de flesta har ju det som förlovade, men det är kanske bara jag som känner det som att folk kommer titta och undra. Och så vill jag berätta det för alla också snart att vi ska gifta oss nästa år, men det känns dumt för då kommer alla fråga vem som friade och när vi nu egentligen tänkt att någon ska fria så vill man ju liksom inte svara att det resonerade vi fram när man egentligen tänkt att någon skulle fria. Jag kanske bara svamlar men det är så det känns. Min sambo kanske känner sig pressad och tror att det måste vara så himla unikt, bara för att jag sagt att jag inte vill att han gör det på restaurang när alla ser på, så som de gör på tv. Men jag kan ju samtidigt inte gör något åt det nu, för då säger jag ju indirekt att han minsann bör fria snart och det spelar ingen roll hur bara det blir av. DET om något dödar ju all romantik, ändå vet jag inte om jag vågar fria själv ifall ifall attt han planerat något.
    Jo jag förstår vad du menar.. Men jag är sån att jag bryr mig inte så mkt om vad folk tycker å säger.. Min bästa vän vet att vi ska gifta oss för hon är med och planerar. Va tvungen att berätta våra planer för mamma oxå pga att de prata om att åka bort just det datumet..
    Men vi tänkte kanske försöka hålla det hemligt tills vi har förlovat oss som jag kanske har en tanke om att vi ska göra i sommar exakt ett år innan vi gifter oss..
    Tycker absolut du ska planera! Vet du att han kommer fria är det ju bra att ha det klart.. Män har ju en förmåga att inte förstå hur långt i förväg man måste boka å fixa :)
Svar på tråden forts "Bröllop 2012"