Någon mer på Säby Säteri??
Hej!
Är det någon mer som ska ha bröllopsfest på Säby Säteri? Vi har bokat i Augusti 2011!
Vore kul att diskutera med andra hur ni tänkte lägga upp dagen
Hej!
Är det någon mer som ska ha bröllopsfest på Säby Säteri? Vi har bokat i Augusti 2011!
Vore kul att diskutera med andra hur ni tänkte lägga upp dagen
Vi funderar också på om vi ska gifta oss i en kyrka en bit ifrån eller om vi ska gifta oss där utomhus! Kommer ni fixa transport för era gäster eller får dom ta sig dit själva?
Ja visst är det synd med menyn men man får ju iaf komma dit o provsmaka deras "vanliga" mat
Vi kommer att ordna transport för våra gäster. Buss fårn kyrkan till Säby och sedan buss in till stan på natten, för dom som inte vill sova kvar.
Vi har kollat upp lite transporter, men tänkte höra med säby om dom har några kontakter.
Tycker att de är lite dåliga på att återkomma när man har frågor..tar alltid nästan en vecka innan man får svar.
Vi har ätit deras vanliga mat och den är kanon :)
Härligt att höra att deras vanliga mat är god! I vilket sammanhang har ni testat den?
Håller med om att mail inte är deras starka sida. Kanske borde påpekas
Vi har funderat på buss men tror faktiskt att de flesta av våra gäster kommer vilja sova över så vet inte om det är nödvändigt..men värt att kolla upp! Berätta gärna om du får reda på några priser.
MabCar: Hur går det för er? Har ni provsmakat maten än?
Vad skönt att bitarna börjar falla på plats! Har ni bestämt meny? Trist att kalvfilén inte var nån höjdare. Hoppas det finns annat att välja på då! Vad gjorde ni mer på mötet i fredags?
Vi åt lunch åt dom samma dag som vi var och tittat på Säby säteri första gången. Och den maten var väldigt bra.
Låter inga kul att kalvfilén inte var någon höjdare. Vi ska åka ut dit ganska snart igen och testa någon annan mat.
Då vet jag att de generellt sätt är halvbra på att höra av sig via mail och det är inte bara till oss :p
Får ringa istället :=)
Vi tänkte också åka dit och prova maten snart. Ska bli kul!
Skulle inte ens säga att de är halvbra på mail, snarare riktigt dåliga
Vi pratade om bra ställen för fotografering när det gäller både inomhus och utomhus. Andra praktiska saker såsom bordsplacering, dukning, välkomstdrink istället för champange. Vi pratade även om tidsschema och blommor. Ska träffa floristen på söndag.
Vi har inte fått se menyerna annat än väldigt snabbt på visningen! Kan tänka mig att det blir svårt att välja, speciellt eftersom man inte får provsmaka.. Rådjur lät ju gott!
Vad hittade ni för bra fotograferingsställen? Jag har precis bokat en fotograf som undrade lite vart vi har tänkt fotografera oss. Det verkar ju smidigast att fota i närheten av Säby. Ska ni göra det innan eller efter vigseln? Min blivande man vill inte att vi ska se varandra innan så för oss blir det efter
Det börjar verkligen närma sig för er nu! Känns det stressigt eller har ni allt under kontroll? Pirrigt?
MabCar: Börjar det pirra i magen nu? Nu är det ju riktigt nära för dig! Känns det som att Säby har kontroll över läget? Bestämt meny?