Någon mer på Säby Säteri??
Hej,
Vad roligt!
Vi ska oxå vara där, den 23 oktober detta år. Vi ska dit nästa vecka och bestämma meny. Ska ni gift er på gården? Hur långt har ni kommit?
Hej,
Vad roligt!
Vi ska oxå vara där, den 23 oktober detta år. Vi ska dit nästa vecka och bestämma meny. Ska ni gift er på gården? Hur långt har ni kommit?
Vigsel kommer att vara i ingarö kyrka. Vi funderar på vart vi ska fotografera oss, man vet ju inte vad det blir för väder. Vi kommer att ha 52 gäster och de flesta kommer att sova över. Vi kommer bo i deras lilla torp i 2 nätter. Har ni haft något möte? Hur hittade ni dit?
Vad synd att det inte gick att boka Boo kyrka. Vi bor vid Boo kyrka men har aldrig varit inne i den. Har ni kollat Värmdö kyrka?
Det stämmer att de har en brygga vid vattnet, vi får ta oss en titt på fredag om vi hinner.
Vår fotograf är en vän till oss som är sportfotograf, det blir säkert bra bilder.
Vi har inte provsamkat deras mat, vi funderar ännu på vilken mat vi ska ha.
Hur många gäster ska ni ha?
Vi pratade om bra ställen för fotografering när det gäller både inomhus och utomhus. Andra praktiska saker såsom bordsplacering, dukning, välkomstdrink istället för champange. Vi pratade även om tidsschema och blommor. Ska träffa floristen på söndag.
Hej, Det bli lite nervös nu men vi börjar få koll på läget, vi har bestämt vilken mat vi ska ha. Det blev en rätt från menyn och två egenvalda. Blommor är fixade och ringen hämtade. Det som är kvar är ingångsmusik, musik till festen, bordsplacering, festprogram och sambon ska hitta en skjorta. Hur går det för er?
Ja, det stämmer att vi hade önskemål som låg utanför menyn. Jag tror maten kommer bli toppen! Floristen verkar kunnig men lite egen sv sig, hon kommer göra blommorna till borden men oxå våra blommor, hon kommer ut med allt samma dag som bröllopet. vi kommer att ha underhållning under middagen och på kvällen har vi en dj som spelar några timmar sen blir det musik från datorn. Vem ska fixa ditt hår och din make-up? Nu ska min sida vara öppen, under starka sidor hittar du en bild på buketten
När vi skulle bestään mat kände vi att ingen av förrättens eller erfterrätterna passade oss. Så vi la fram ett annat förslag, kantarellsoppa till förrätt, deras rådjurstek till varmrätt och sedan crème brulle till efterrätt. Vi fick inte provsmaka maten. Det tycker jag är väldigt negativt, jag hoppas verkligen att det är gott. Vi valde oxå tårta från ett annat konditori då vi väldigt gärna vill ha en stapeltårta. Jag har hittat en tjej som kommer ut för att hjälpa mig, Ulrika Gedin heter hon. Som underhålning under middagen kommer vi ha Kalles Kablar, de skriver shower om en själv. Jag fick kontakt med dem när jag var ansvarig för baken på högskolan och har alltid drömt om att de ska showa på mitt bröllop. Hur fick du tag på den som ska hjälpa dig med hår och make-up? kommer hon ut eller ska du åka någonstans? Hur ska ni göra med er tårta?
Stapeltårtan är en sådan som tårta som brukar finnas i amerikanska filmer. Bild på vår tårta hittar du i galleriet. Smart ide det där med att strunta i efterrätt, jag får hoppas på att alla orkar äta lite av tårtan få det nog är försent för att ändra. Jag träffade Ulrika för konsultation i början av sep, jag är jättenöjd med henne. Kalles Kablar kostar 17', de kommer även sjunga 3 sånger i kyrkan. Vilket paket valde ni, om jag får fråga? Vi velade ganska länge och valde tillslut mellanpaketet.
Kickade i ditt galleri och såg en klänning, ska du ha en Lillyklänning? Det ska jag ha, nummer 3037 om jag minns rätt
Vi kommer att fotas innan, vigseln börjar 14.30 men jag tror att det blir för mörkt efter vigseln. Vi hoppas på att kunna börja med middagen strax efter kl 17 och avsluta den vid 20, jag kanske är en tidsoptims nu, vad tror du? Ska ni fotas innan eller efter?