Någon mer på Säby Säteri??
Hej!
Är det någon mer som ska ha bröllopsfest på Säby Säteri? Vi har bokat i Augusti 2011!
Vore kul att diskutera med andra hur ni tänkte lägga upp dagen
Hej!
Är det någon mer som ska ha bröllopsfest på Säby Säteri? Vi har bokat i Augusti 2011!
Vore kul att diskutera med andra hur ni tänkte lägga upp dagen
Hej,
Vad roligt!
Vi ska oxå vara där, den 23 oktober detta år. Vi ska dit nästa vecka och bestämma meny. Ska ni gift er på gården? Hur långt har ni kommit?
Kul att någon mer ska vara på Säby! Tycker det är så otroligt mysigt och vackert där ute. Vi har precis bestämt oss för Säby och har därför inte kommit långt alls i planeringen. Det blir först i Augusti 2011! Det lutar åt att vi gifter oss på gården under den stora eken. Hur ska ni göra? Det enda som talar emot det är vädret..
Hur många gäster kommer ni ha? Sover många över?
Vigsel kommer att vara i ingarö kyrka. Vi funderar på vart vi ska fotografera oss, man vet ju inte vad det blir för väder. Vi kommer att ha 52 gäster och de flesta kommer att sova över. Vi kommer bo i deras lilla torp i 2 nätter. Har ni haft något möte? Hur hittade ni dit?
Åh Ingarö kyrka är supermysig! Jag skulle gärna gifta mig där men min blivande tycker den är lite för liten. Han hade sett framför sig en stor kyrka med en lång gång Det är därför vi överväger att gifta oss på gården då det inte finns så många såna kyrkor i närheten. Bara Boo Kyrka vad jag vet som är lite större och den gick inte att boka vårt datum tyvärr..
Vi har varit där på en visning och blev helt sålda. Inga andra ställen vi tittat på var lika bra så valet var ganska enkelt. Hittade det när jag sökte på Internet tror jag.. Har tittat på så många ställen så minns inte riktigt Vi kommer också bo i deras lilla torp. Skönt att kunna vara lite för sig själv!
Om det är fint väder är det fint att fota sig ute. Tänk alla vackra hästfärger i Oktober! Hade dom inte nån brygga vid vattnet? Åk dit och titta ut några ställen innan så ni vet Vad har ni för fotograf förresten?
Har ni fått provsmaka deras mat?
Vad synd att det inte gick att boka Boo kyrka. Vi bor vid Boo kyrka men har aldrig varit inne i den. Har ni kollat Värmdö kyrka?
Det stämmer att de har en brygga vid vattnet, vi får ta oss en titt på fredag om vi hinner.
Vår fotograf är en vän till oss som är sportfotograf, det blir säkert bra bilder.
Vi har inte provsamkat deras mat, vi funderar ännu på vilken mat vi ska ha.
Hur många gäster ska ni ha?
Har inte kollat Värmdö kyrka eftersom den ligger så långt ut, tänkte att det nog blir lite krångligt för gästerna..
Kommer ni få provsmaka menyn som ni bestämmer er för? Vi får tydligen inte göra det.. Lite synd!
Vi kommer ha ca 80 gäster. Blir lite trångt med dukningen, men jag tror det kommer lösa sig bra!
Vad ska du ha för klänning från det ena till det andra?
Finns det ingen mer som ska vara på Säby förresten?
Hej hej,
Jag och min flickvän gifter oss den 11 juni 2011 och ska ha vår middag på Säby Säteri :)
Åh vad roligt med en till!
Hur många gäster ska ni ha? Vart gifter ni er?
Vi blir runt 40-50 personer. Vigsel sker i Tyresö Kyrka.
Blir en liten bit ifrån, men vi vill gärna gifta oss i just den kyrkan och sedan gillade vi säby jättemycket :)
Vi kommer inte heller att få provsmaka menyn och det tycker vi är synd.