Negativ reaktion på inbjudan
Hej!
Jag och min sambo har bestämt vilket datum vi ska gifta oss och vart någonstans. Vi kämpade med alla inbjudningarna denna och förra veckan för att kunna få ut dem. Vi bestämde dock att dela ut inbjudningarna till familjen nu i helgen innan vi postar de andra så att inte deras skulle komma bort på posten (kunde blivit lite dumt eftersom de inte visste om något).
Min mammas f.d. sambo och hans nya sambo blev jätteglada och nyfikna vilket kändes bra. Min pappa och hans fru blev också glada, men de har lite svårt att visa det öppet tyvärr. Jag tyckte dock att man märkte att de blev glada. Min mamma däremot sa ingenting och då menar jag verkligen INGENTING. Morfar blev glad och mormor reagerade lite konstigt men misstänker att hon kanske blev lite chockad. Hon verkade inte vara helt nöjd med vilka vi bjudit och inte. Då min sambos föräldrar inte var hemma lämnade vi deras inbjudan på deras köksbord på lördag dag så att de kunde se den när de kom hem. Vi räknade självklart med att de skulle ringa så fort de sett den men fick aldrig något samtal. Idag innan middag ringde min sambo upp dem för att höra om de sett inbjudan och det hade de gjort och tydligen skulle de precis ringa. Efter samtalet sa min sambo att de inte verkade särskilt entusiastiska heller.
Vi funderar nu på att vänta med att posta resten av inbjudningarna. Vi har ingen lust att lägga närmare 80 000 kr på en bröllopsfest ingen verkar glada över. Vi är båda ganska nere idag och började funderar på att åka iväg själva med de som faktiskt tycker att det är kul och gifta oss utomlands istället! Hur hade ni gjort? Eller ska vi konfrontera våra föräldrar och fråga varför de inte är glada? Kanske säga att de inte är välkomna längre efter de reaktionerna vi fick?
Kanske ska tillägga att vi varit tillsammans i 5 år så borde inte varit någon chock för dem!
/Stora damen