Inlägg från: RockTroll |Visa alla inlägg
  • RockTroll

    Boråsbrudar 2011

    Hej igen! Vi gifter oss 30:e Juli i seglora bygdegård. Temat är 50-tal/rockabilly. Än så länge är det mesta bara planerat, måste bara ha pengar att verkställa det mesta men ring ska nog köpas i dagarna åtminstone :) Jag är för övrigt nyinflyttad från Göteborg och har bott här i knappt ett halvår så blir ju mycket googlande för att hitta saker i trakten.

  • RockTroll
    AnnC81 skrev 2010-08-19 20:37:28 följande:
    A6vis, det ser rätt ut! :)  RockTroll, så du är också från Gbg, jag med! Har bott i Borås i två år nu... har varit mycket googlande här med :P Var i Gbg är du ifrån och hur kom det sig att du hamnade här?  
    Jag är inte ursprungligen från Göteborg men bodde där i 4 år :D jag är norrlänning egentligen. Vi bodde vid Frölunda Torg och fick nog när det var skottlossning utanför våran byggnad och vi har en liten dotter som gärna är ute och leker, så det kändes inte så säkert. Min blivande man är från Borås så det kändes som ett lätt val då vi ville komma bort så fort som möjligt så vi tog vårat pick och pack och flyttade samma månad som vi bestämt oss. Om vi hade velat bo i ett finare/säkrare område så hade vi ju säkerligen fått stå i bostadskö i flera år och det orka vi inte med.

    Själv då? Vart ifrån göteborg är du?

  • RockTroll
    AnnC81 skrev 2010-08-19 21:47:55 följande:
    Haha vad kul, jag är från Frölunda :P Du måste ha bott i stjärnhusen eller? Det var där det var skottlossning nyligen har jag för mig... jag bodde i stjärnhusen när jag var 9-18 år, det var bättre då... hehe. Har bott lite överallt i Frölunda efter det, i sjukhus byggnaden, på Gånglåten, i "käppen", i Ruddalen och Flatås. Jobbade till o me på Ica Kvantum i några år ;) Förstår att ni ville komma bort till ett lugnare ställe, det har verkligen blivit värre i Frölunda de senaste åren... men fint på torget nu.  Jag kom till Borås för att min blivande man är från Tranemo, vi flyttade ihop på mitten så att båda kunde behålla sina jobb. Så jag jobbar fortfarande i gbg, segt med pendlingen men så är det! Det är det värt för att få vara med sin älskade. ;) Och dessutom trivs jag ganska bra här lite utanför storstan, tycker det är rätt mysigt :)
    Japp stjärnhusen the one and only haha. Det var inte så farligt när vi flytta dit men det senaste året har det bara blivit värre och värre. Lite sjukt när man försöker somna och man hör personer som planerar flyktväg från polisen utanför ens fönster :P Men torget är som sagt jättefint nu...betydligt bättre. Min sambo pendlar också till göteborg för han jobbar på Hornbach på hisingen, aningen segt men han säger att han vant sig nu men han letar ändå något härikring så han slipper pendlingen. Vi trivs också här :) Det är skönt med närheten till storstan men att ändå bo såpass lugnt som vi bor nu.

     


    AnnC81 skrev 2010-08-19 21:47:55 följande:
    Haha vad kul, jag är från Frölunda :P Du måste ha bott i stjärnhusen eller? Det var där det var skottlossning nyligen har jag för mig... jag bodde i stjärnhusen när jag var 9-18 år, det var bättre då... hehe. Har bott lite överallt i Frölunda efter det, i sjukhus byggnaden, på Gånglåten, i "käppen", i Ruddalen och Flatås. Jobbade till o me på Ica Kvantum i några år ;) Förstår att ni ville komma bort till ett lugnare ställe, det har verkligen blivit värre i Frölunda de senaste åren... men fint på torget nu.  Jag kom till Borås för att min blivande man är från Tranemo, vi flyttade ihop på mitten så att båda kunde behålla sina jobb. Så jag jobbar fortfarande i gbg, segt med pendlingen men så är det! Det är det värt för att få vara med sin älskade. ;) Och dessutom trivs jag ganska bra här lite utanför storstan, tycker det är rätt mysigt :)
    Japp stjärnhusen the one and only haha. Det var inte så farligt när vi flytta dit men det senaste året har det bara blivit värre och värre. Lite sjukt när man försöker somna och man hör personer som planerar flyktväg från polisen utanför ens fönster :P Men torget är som sagt jättefint nu...betydligt bättre. Min sambo pendlar också till göteborg för han jobbar på Hornbach på hisingen, aningen segt men han säger att han vant sig nu men han letar ändå något härikring så han slipper pendlingen. Vi trivs också här :) Det är skönt med närheten till storstan men att ändå bo såpass lugnt som vi bor nu.

     


    Sommaren 2011 skrev 2010-08-19 23:38:07 följande:
    Och här är det också Borås! Fast inte inflyttad, utan en riktig inbiten sådan :)! Vi ska gifta oss 2 juli. Vi har bokat stället vi ska vara på (och betalat anmälningsavgiften, puh) och vi kommer gifta oss i trädgården där. Antingen med präst eller borgeligt. Vi ska dock inte vara här hemma utan en bit utanför Gbg!Vårt tema är lite chanel-inspirerat. Tänkte oss creme + svart genomgående och så massor av härliga, gärna vilda, lite busiga blommor. Just nu funderar jag mycket på en klänning som jag sett, men ej kan hitta. Den verkar vara med ett separat liv och så två olika kjolar. En lång till vigseln och sedan en kort till partyt. Såg ut att vara helt i tyll, med ett svart smalt satinband i midjan. Superfin, men hittar den inte någonstans...   Ser så mycket fram emot juli!! Och det blir mysigt att följas åt i tråden här! 
    Vi ska också gifta oss i trädgård...borgerligt. Men jag är aningen irriterad över Borås kommun för överallt här har jag läst om  att man får en lista med vigselförrättare av kommunen och att man själv kan kontakta dom och planera sin vigsel i tid osv. Men enligt borås kommun kan man inte boka förrättare förrän 2 mån innan och då är det den personen som har jouren som får ta vigseln. Jag ville ju ha en förrättare som peronkemin stämmer med och som kan tillmötesgå våra behov. Sen hoppas man ju att någon är ledig lust den tiden vi vill viga oss med.

     


    AnnC81 skrev 2010-08-19 21:47:55 följande:
    Haha vad kul, jag är från Frölunda :P Du måste ha bott i stjärnhusen eller? Det var där det var skottlossning nyligen har jag för mig... jag bodde i stjärnhusen när jag var 9-18 år, det var bättre då... hehe. Har bott lite överallt i Frölunda efter det, i sjukhus byggnaden, på Gånglåten, i "käppen", i Ruddalen och Flatås. Jobbade till o me på Ica Kvantum i några år ;) Förstår att ni ville komma bort till ett lugnare ställe, det har verkligen blivit värre i Frölunda de senaste åren... men fint på torget nu.  Jag kom till Borås för att min blivande man är från Tranemo, vi flyttade ihop på mitten så att båda kunde behålla sina jobb. Så jag jobbar fortfarande i gbg, segt med pendlingen men så är det! Det är det värt för att få vara med sin älskade. ;) Och dessutom trivs jag ganska bra här lite utanför storstan, tycker det är rätt mysigt :)
    Japp stjärnhusen the one and only haha. Det var inte så farligt när vi flytta dit men det senaste året har det bara blivit värre och värre. Lite sjukt när man försöker somna och man hör personer som planerar flyktväg från polisen utanför ens fönster :P Men torget är som sagt jättefint nu...betydligt bättre. Min sambo pendlar också till göteborg för han jobbar på Hornbach på hisingen, aningen segt men han säger att han vant sig nu men han letar ändå något härikring så han slipper pendlingen. Vi trivs också här :) Det är skönt med närheten till storstan men att ändå bo såpass lugnt som vi bor nu.

     


     


     


    AnnC81 skrev 2010-08-19 21:47:55 följande:
    Haha vad kul, jag är från Frölunda :P Du måste ha bott i stjärnhusen eller? Det var där det var skottlossning nyligen har jag för mig... jag bodde i stjärnhusen när jag var 9-18 år, det var bättre då... hehe. Har bott lite överallt i Frölunda efter det, i sjukhus byggnaden, på Gånglåten, i "käppen", i Ruddalen och Flatås. Jobbade till o me på Ica Kvantum i några år ;) Förstår att ni ville komma bort till ett lugnare ställe, det har verkligen blivit värre i Frölunda de senaste åren... men fint på torget nu.  Jag kom till Borås för att min blivande man är från Tranemo, vi flyttade ihop på mitten så att båda kunde behålla sina jobb. Så jag jobbar fortfarande i gbg, segt med pendlingen men så är det! Det är det värt för att få vara med sin älskade. ;) Och dessutom trivs jag ganska bra här lite utanför storstan, tycker det är rätt mysigt :)
    Japp stjärnhusen the one and only haha. Det var inte så farligt när vi flytta dit men det senaste året har det bara blivit värre och värre. Lite sjukt när man försöker somna och man hör personer som planerar flyktväg från polisen utanför ens fönster :P Men torget är som sagt jättefint nu...betydligt bättre. Min sambo pendlar också till göteborg för han jobbar på Hornbach på hisingen, aningen segt men han säger att han vant sig nu men han letar ändå något härikring så han slipper pendlingen. Vi trivs också här :) Det är skönt med närheten till storstan men att ändå bo såpass lugnt som vi bor nu.

     


    Sommaren 2011 skrev 2010-08-19 23:38:07 följande:
    Och här är det också Borås! Fast inte inflyttad, utan en riktig inbiten sådan :)! Vi ska gifta oss 2 juli. Vi har bokat stället vi ska vara på (och betalat anmälningsavgiften, puh) och vi kommer gifta oss i trädgården där. Antingen med präst eller borgeligt. Vi ska dock inte vara här hemma utan en bit utanför Gbg!Vårt tema är lite chanel-inspirerat. Tänkte oss creme + svart genomgående och så massor av härliga, gärna vilda, lite busiga blommor. Just nu funderar jag mycket på en klänning som jag sett, men ej kan hitta. Den verkar vara med ett separat liv och så två olika kjolar. En lång till vigseln och sedan en kort till partyt. Såg ut att vara helt i tyll, med ett svart smalt satinband i midjan. Superfin, men hittar den inte någonstans...   Ser så mycket fram emot juli!! Och det blir mysigt att följas åt i tråden här! 
    Vi ska också gifta oss i trädgård...borgerligt. Men jag är aningen irriterad över Borås kommun för överallt här har jag läst om  att man får en lista med vigselförrättare av kommunen och att man själv kan kontakta dom och planera sin vigsel i tid osv. Men enligt borås kommun kan man inte boka förrättare förrän 2 mån innan och då är det den personen som har jouren som får ta vigseln. Jag ville ju ha en förrättare som peronkemin stämmer med och som kan tillmötesgå våra behov. Sen hoppas man ju att någon är ledig lust den tiden vi vill viga oss med.

     


     


    AnnC81 skrev 2010-08-20 08:34:07 följande:
      Men ni hade kollat på Bredared också va? Har ni prel.bokat det ifall det inte bilr ledigt på Gingri? Har ni bestämt vad det blir för mat när ni ska boka idag?Hur gör ni alla med transport förresten? Eller iofs vissa av er kanske inte ens behöver det som ska gifta sig på plats... men jag vill gärna åka i en fin bil från kyrkan till festen.. har kollat på www.bfm.nu/boras.htm men det är ju svindyrt, så mycket tänker jag inte betala för att åka bil i en kvart eller en halvtimme :/
    Jag förstår dig!! Satt också och kollade på den sidan häromdagen för vi hade bara velat ha sjukts ut till seglora...thats it! Så max en timme om man kär långsamt. Inte vill man betala flera tusen för det. Vi vill förresten ändå ha en bil även om vi gifter oss vid lokalen i trädgården..man måste ju göra en snygg entré ^^
  • RockTroll
    AnnC81 skrev 2010-08-20 09:13:07 följande:
    RockTroll, bra att du fyller ut sidan haha ;) Du bodde inte på Speldose eller? Tänkte om vi bott i samma hus, 2:an bodde jag i.Jasså Hornbach, där känner jag en som jobbar.. Linda som precis har fått en liten bebbe :) Jag ser mig också runt efter jobb i Borås, men det finns inte mycket som stämmer in, för min del iaf.. :( Men det dyker väl upp så småningom. Trivs ju bra på mitt nuvarande jobb med så ingen brådska ändå. Det funkar. :) Störande med Borås kommun! Dåligt tycker jag... Och ni kan inte tänka er en präst...?  Vi får hålla koll åt varandra angående bilar, måste ju finnas något annat alternativ tycker man...
    Ja dumma BT. Jag spamma ju sidan :P

    Nej jag bodde på Tamburin men lika illa det haha. Jag tycker alla får barn på Hornbach hela tiden. Jag låg t.om på BB samtidigt som en annan tjej på Hornbach, vi tävlande om vem som skulle få unge först haha. Dom slog oss med 1 ½ dygn :P


    Präst är tyvärr inte aktuellt för oss då vi inte är med i svenska kyrkan, annars tycker jag det finns betydligt roligare prästen än många politiker som i vissa fall sköter vigseln. Vi tänkte höra med vänner och bekanta om någon vet en snygg bil. Vi vill gärna ha en amerikanare vad är ni ute efter?

  • RockTroll

    Jag har kikat runt på catering och vi har det lite knepigt då vi vill ha grillbuffé. Det är nämligen inte så många som har det på menyn utan italiensk buffé verkar populärare iom att det är mycket kallskuret. Men just nu lutar det åt Systrarna Karlsson, någon som känner till dom?


    Nej vi kan ju inte ens skicka ut inbjudningskort och vi ska ju gifa oss i semestertider så vi måste ju skicka ut inbjudningar i början av året åtminstone så folk kan planera semestern. Så nu funderar vi på att ringa förrättare i göteborg och fråga om någon kan tänka sig åka.


    Mitt liv kretsar mycket kring bröllop just nu med så skönt att tjöta av sig :)

  • RockTroll
    AnnC81 skrev 2010-08-20 10:49:20 följande:
      Åh en till, kuuuul välkommen! :) Samma datum som vi då! Vart blir det? Ingen press, vi är nog antagligen bara lite överambitiösa ;) Är ju ganska långt kvar än :)
    Jag har nog det mesta av planeringen färdigt, ska bara verkställa det med så jag är nog överambitiös :S
  • RockTroll
    TiinaochMattias skrev 2010-08-20 10:57:29 följande:
    Jo man har väl tid på sig men jag hatar och stressa så sitter och planerar för fullt.. Kyrkan och lokal e bokad i alla fall. Vi gifter oss i Brämhultskyrka och festen kommer att hållas i Almåsgymnasiets resturang, med andra ord kommer kockeleverna fixa vår middag. och dom kommer få rätt fria händer.. Har ni börjat kika på klänningar än? Jag som e född och uppvuxen här har inte så bra koll vart man köper el provar så tar gärna emot tips!Tema har vi klart och bröllopet kommer gå i olika nyanser av rosa och silver
    Jag hatar också att stressa så att börja i tid passar mig bäst :)

    Jag kommer beställa från england om jag inte är gravid då, i såna fall får jag anlita sömmerska. Så har inte kikat så mycket på brudklänningar här i stan tyvärr.


    Mailade däremot precis iväg en prisförfrågan till Hedbergs Guld i Dalsjöfors på min ring för att jag har hört att dom är billiga :) Fick höra igår av en tjej jag brukar snacka med här att diamantpriset kommer öka så nu fick jag bråttom.

  • RockTroll

    Ja vi ska ha buffétema :) Om vi hade hittat någon som kunde stå och steka så hade vi självklart valt det men det är nog inte så lätt. Dom vi känner som är grymma på grillning kommer ju vara gäster på vårat bröllop. Så att ta allt på catering lät som ett smidigt alternativ. Sen ska jag och min m2b baka tårtor själva dagen innan till våran tårtbuffé och efter det godisbuffe. Vi är gottigrisar haha.


    Ja dom kunde inte rucka på sig kommunen för tydligen får förrättarna bara schema för 1-2 mån framåt så man kan inte veta i förväg vem som har jouren den dagen. Har ingen aning om man kan ha präst om man inte är med i kyrkan jag bara antog det :O


    Jag kommer nog kika in på isabellas även om jag vet ungefär vilken klänning jag ska ha för mina föräldrar bor där ute :) Kommer inte kunna hålla mig att inte gå in en enda gång när man åker förbi titt som tätt. Kanske hittar accesoarer om man har tur åtminstone, och testa en klänning eller tio.

  • RockTroll
    AnnC81 skrev 2010-08-20 11:16:48 följande:
    Vad ska du ha för ring RockTroll? Jag måste börja kolla nu känner jag... och speciellt när du nämner det där med diamantpriserna ju :P
    Jag ska ha ringen Solvind från Schalins. Är en del diamanter så jag blev lite orolig. Tänkte ändå köpa den i förväg för att jag är stensäker på att jag vill ha den så det spelar ingen roll om jag köper den nu. Är dessutom en av våra dyaste poster. Har bild i mitt galleri :)
Svar på tråden Boråsbrudar 2011