Inlägg från: Biscuit |Visa alla inlägg
  • Biscuit

För oss som vill vara i toppform

Jag hakar gärna på om det är en träningstråd och inte bantning. Jag behöver varken gå upp eller ner i vikt men behöver träna för att min kropp ska må bra. Nu har jag tappat motivationen helt och har jätte svårt att komma tillbaka.

• Biscuit

MissWildcat skrev 2010-08-13 13:24:31 följande:
    Vad är det du tränar?

Innan jag blev soffpotatis så var jag ganska aktiv, red 1-2 ggr i veckan, löptrande och styrketränade. Nu har det varit upphåll på ridningen men den drar igång nästa vecka igen så då hoppas jag på att det ska bidra till att jag även kan komma igång med det andra.

Ska springa midnattsloppet imorgon, och har som sagt vilat mig i form, så vi får se hur det går. :)

• Biscuit

MissWildcat skrev 2010-08-14 16:50:00 följande:
    Förresten,vad säger ni om att ha en liten "tävling"? Från måndag till söndag v 33 skriver vi in hur många minuter vi tränat.Och träning är när man får upp pulsen lite/blir varm.Allt från ridning till powerwalk.På söndag räknar jag ihop alla minuter och sen ska vi försöka slå det till veckan efter? Vad säger ni?Alla nya och gamla är ju välkommen att skriva in sina minuter...kan ju bli en liten pepp att försöka slå nytt rekord varje vecka

Jag är absolut på, vilken smart "tävling", kan man ju ha för sig själv också. Precis en sån sak min "sjuka" hjärna behöver för att tagga igång.

• Biscuit

Sprang midnattsloppet i lördags, det gick inge vidare bra men jag vet inte vad jag hade förväntat mig iom att jag inte sprungit en meter sen i maj. Men ett resultat är iaf bra och det är att jag fick lite motivation att dra igång träningen igen. Så nu blir det av till gymmet efter jobbet. :)

• Biscuit

Igår blev den 60 minuter styrketäning för min del, sjukt skönt att vara igång igen.

• Biscuit

Tjoho så va ridningen igång igen. Ett ganska lugnt pass då hästarna varit på bete i 6 veckor så det var nog bra både för ryttare och häst. 60 minuter blev det iaf. :)

• Biscuit

60 minuter ridning idag, privatlektion så det var inte en lugn stund. Kul men svetten bara rann när vi var klara. :)

• Biscuit

uppochhoppa skrev 2010-08-23 10:20:44 följande:

den 6 september börjar jag med p90x, ska bli en väldigt intressant upplevelse. En video ligge rpå bloggen, www.uppochhoppa.se

Åhh vilka resultat, var tränar man p90x?

• Biscuit

Det verkar som vi kom av oss lite efter förra veckans dunder resultat. Har själv inte rört på mig den här veckan hittils men ikväll blir det 60 min ridning.

• Biscuit

MissWildcat skrev 2010-08-29 16:23:35 följande:
    Ja och vad jag kan utgöra för denna veckan har vi fått ihop 60 minuter(vet ju inte hur långa dina 2 styrkepass var MBLL)Imorgon börjar min diet,och små promenader på gymmet...LÄÄÄNGTAR!!!!

Det måste vara mer än 60 minuter, vi var ju flera som tränade iaf 60 min var?!
    Ska försöka hinna med några pass den här veckan. Tiden är lite av ett hinder, det finns ju så mycket annat man vill hinna med också.

Svar på tråden För oss som vill vara i toppform