• Lapinette

Så långt borta men ändå så nära

.. så var det dags att fortsätta våra resor ...

Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html
    All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html
    Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html
    En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html
    Upp och ned, hit och dit: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2989098-3.ht...
    Restråden som aldrig tar slut:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.html
    Nästa anhalt: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3365062.html
    Go to gate www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3484455.html
    Resa mera www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3569953.html

Om vulkanen tillåter www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3727430.html

• Svar på tråden Så långt borta men ändå så nära
  • Lapinette

Piggelin - tror att jag åt denna paj (med vit choklad) i torsdags. Jättegod!

• Lapinette

Jahapp, så skrev jag i fel tråd !

• Lapinette

Fast å andra sidan så brukar vi ju disktuera mat här också.

• visby2010

En lite nyfiken fråga: Vad är problemet med Ryanair? Jag har aldrig flugit med dem men sitter nu och spanar på resor till hösten och Ryanair dyker ju upp lite här och var

• Lapinette

Visby - det är väl egentligen inga problem med Ryanair förutom att allt kostar extra, deras maxvikt på 15 kg/väska (fast nu ser det faktiskt ut som de har ändrat så man kan boka 20 kg), att man inte har bokade platser på planet och så landar de på flygplatser som ofta ligger lååångt bort från närmaste stad etc. Men de är så jäkla billiga att man inte kan låta bli att boka trots att man (vi) mycket hellre åker från Arlanda.

Gällande maxvikten så kommer man över får man betala rejält. Såg flera familjer som stod och packade om sina väskor pga att de var för tunga. Åker man iväg två veckor så är det svårt att få till en väska under 15 kg (men vi lyckades precis).

• Lapinette

Förresten på torsdag är det dags för vår Riga resa. Tittar på väderprognosen och ska nog dansa en soldans för väderprognosen ser inte så strålande ut. Vi föredrar att promenera runt när vi besöker nya städer (inga museemänniskor) så uppehåll står på önskelistan.

Igår fann jag en guidebok på engelska över Riga så maken fick faktiskt veta (öppna sin present) redan igår. Jag orkade inte vänta längre (tycker jag varit duktig som hållt det hemligt sen i maj). Så nu kan vi läsa på lite innan vi åker.

• anne på grönkulla

Riga, särskilt gamla stan, är perfekt för att promenera. Missa inte marknaderna i de gamla zeppelinarhangarerna!

Här nattflög vi Lufthansa inatt o hade turen att slippa betala för den övervikt vi faktiskt hade - tjohej!

• Lapinette

Anne - sånt är guld värt. Vart har ni varit?

• anne på grönkulla

Flög hem för mer permanent boende i Stockholm ett tag nu. (mer detaljer kan jag ta i ett annat forum typ inbox eller så)

• Lapinette

Typ inbox funkar alltid bra . Man blir ju lite nyfiken.

Svar på tråden Så långt borta men ändå så nära