• Lapinette

Så långt borta men ändå så nära

.. så var det dags att fortsätta våra resor ...

Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html
    All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html
    Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html
    En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html
    Upp och ned, hit och dit: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2989098-3.ht...
    Restråden som aldrig tar slut:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.html
    Nästa anhalt: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3365062.html
    Go to gate www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3484455.html
    Resa mera www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3569953.html

Om vulkanen tillåter www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3727430.html

• Svar på tråden Så långt borta men ändå så nära
  • Tinga

Och som vanligt kan jag inte fatta mig kort.

• Tinga

Lappis - tack för tipset om boende! Hade först svårt att hitta hotellet, men det visade sig att det heter Hyde Park men ligger i Bayswater.

Notting Hill har jag lagt på minnet - har ju sett filmen med samma namn massor med gånger (svårt att undvika, eftersom den går på TV jämt ), så det kan vara kul att se det i verkligheten.

• anne på grönkulla

Tillbrinagde en dag i Brügge på utflykt från Bryssel i vintras och det var mysigt!

Borde resa mer i Europa - både Flandern och Normandie ligger nära till hands för historieintresserade oss - men tanken har aldrig riktigt slagit rot. Borde överväga det. Själv har jag inte varit i London på massor med år, men är man intresserad så är Imperial War Museum en godbit!

Nu vet jag inte hur många av er som bor i stockholms innerstad och kan uppskatta tipset men vi testade imorse hemleverans av brunch från www.weekendfrukost.se och var mkt nöjda! Vi gjorde te och kaffe själva dock till, men det var ju vårt val. Min överraskning till maken som mötte en stor o viktig deadline igår...!

• Tinga

Anne - noterar Imperial War Museum.

Vad bekvämt och bra det låter att kunna beställa hem frukost/brunch på helgen. Bor tyvärr långt ifrån Stockholms innerstad, så det är inget alternativ för mig, men någon här i mina trakter kunde gott haka på idén.

• anne på grönkulla

Ja som småföretagstjänst med guldkant för stressade storstadsbor som jag är det ju guld värt. Hade lite synpunkter på att de kunde haft roligare bröd, men överlag helt ok o konceptet är ju lysande!

• dreams come true

Hej!
    Får man låna er tråd lite? Kanske finns det en evänlig själ som så småningom vill förbarma sig över en totalt oberest människa som efter bröllopet vill ta med sig sin make och ännu mer oberesta barn till ett trevligt semestermål. Har egentligen inte några större krav mer än att vi vill ge barnen en flygresa, som inte är allt för lång och att slutpriset på resan inte blir allt för dyrt.
    När på året vi åker skulle kunna vara ganska flexibelt. Vi planerar bröllop till augusti och tänker själva smita iväg på spa-resa en vecka. Så det är inte jättebråttom att komma iväg. Barnen kommer vara 7, 4 och 1½ år i augusti nästa år.
    Så kom gärna med tips och idéer. Jag är som sagt nästan helt oberest förutom en resa till DR innan första barnet kom.

• anne på grönkulla

Vill ni ha sol på charterresa för er och barnen? Jag tror ni hittar både barnvänliga och prisvärda alternativ på Turkiet och Egypten (lite beroende på när på säsongen ni vill åka).

• dreams come true

Anne: Just nu så känner jag att det inte spelar så stor roll egentligen. Handlar mer om att barnen ska få flyga flygplan och att få kvalitetstid tillsammans... Så tänker att man antingen satsar på sol och bad-semester eller mer upplevelser, titta på saker, göra saker och så. Mina föräldrar har halvt om halvt erbjudit sig att ta minsta barnet, så kanske åker vi bara med de två stora. Känns lite som att en 2-åring inte får ut så mycket av en sådan semesterresa, samtidigt som de stora barnen får ut mycket mer på egen hand.
    När på säsongen spelar inte så jättestor roll. Vi planerar som sagt bröllop i augusti och tänker att vi åker själva på sparesa strax där efter, så inte allt för nära i tid kanske, men senast våren... Så egentligen är det bara sommaren vi uteslutit...

Om ni har Spa-förslag i Estland/Lettland eller liknande så mottages även dom tacksamt!

• Tinga

Angående vår London-resa funderade jag lite på om det kan vara värt att äta lunch på Gordon Ramsays restaurang? Enligt Tripadvisor är den rankad nummer 1 i London, men frågan är om det är pga namnet? Lite häftigt vore det ju, trots allt. Sen skulle jag vilja inta traditionellt afternoon tea någonstans också - några tips på lämpligt ställe?

Oh, jag blir helt vild när jag nu får chansen att planera en resa igen, helt utan begränsningar (åtminstone vad gäller barnvänlighet)!

• Tinga

Dreams - hm, inte lätt att komma med tips så "brett", men Turkiet är väl ett av de mer prisvärda länderna att åka till i Europa. Barcelona kan kanske vara ett trevligt alternativ om inte den minsta följer med, för där finns ju möjlighet både till sevärdheter och sol & bad, beroende på årstid förstås. Och vad betyder förresten "alltför dyrt"? EuroDisney kanske också kan vara ett alternativ; då kan man ju besöka Paris också.

Svar på tråden Så långt borta men ändå så nära