2011 brudar del 7
Dags för en ny fräsch tråd såhär halvvägs in i 2010 :)
Här återfinns den gamla tråden brollopstorget.se/Forum-1-22/m3726875.html
Här hittar ni vår vigseltråd www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3766514.html
Dags för en ny fräsch tråd såhär halvvägs in i 2010 :)
Här återfinns den gamla tråden brollopstorget.se/Forum-1-22/m3726875.html
Här hittar ni vår vigseltråd www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3766514.html
Fru 2011 kanske, vilken outlet menar du? Brdal outlet i Ropsten? Själv sk avi gfta oss i aug/septnästa år, 2011. Ska treäffa restaurangen nästa vecka och bestämmer datum utifrån det. Vet var vi vill gifta oss och antal meb sedan är det en bit kvar. Det svåraste är klänningen och ringen!
Igår sa min mamma till mig att hon skulle försöka ordna en limosuine som hämtar mig och min BM, så vi kan åka flott till kyrkan och sen till festen. Jag blev helt perplex, min mamma är världens mest jordbundna människa som aldrig svävar ut, så det blev en sån där "vad hände"-reaktion! Jag stammade fram ett " dddeeett voorrrre trrrevvligt". Vad är det för tack egentligen? *ler och suckar* Man upphör aldrig att bli förvånad, inte ens över sina föräldrar!
Ja, den i Ropsten. Någon som vet någonting om den outleten?
BliKarlsson, vad härligt! Vi har tänkt att involvera föräldrarna i bröllopet, och de verkar tycka att det är nästan lika kul som vi gör! Min mamma har redan erbjudit sig att hjälpa till med maten och att ta barnen på kvällen/natten
Ja, visst är det underbart när föräldrar känner sån glädje och entusiasm för ens bröllop, och ställer upp utan att lägga sig i och ta över?! :)
Ok, den verkar bra :)
Vi har inte berättat för våra föräldrar en så ska bli spännande att se hur de reagerar..
Är helt super när mamma engagerar sig, bra att ha nån att fråga :) Även om min mormor kanske är den mest engagerade ;) Hon tycker det är SÅ roligt att få vara med och bestämma/fundera :)
Mamma börjar redan prata om att hon måste nog ta ut en veckas semester innan,och sen vill hon inte gå och jobba på måndagen,och tar nog tisdagen ledig med, ungefär samma planering som jag själv har
(Vilket blir kanon för jag och sambon tänkte ta en barnfri bröllopsnatt direkt efter bröllopet, och då kan hon ju vara barnvakt )
Känns lite konstigt, det är över ett år kvar, jag har redan stressat upp mig som en tok över lokalen, men det är ju jäääätte långt kvar..
Vad härligt med nära familj som vill hjälpa till! =)
Vi har min mormor som säkert kommer hjälpa till med något men inte med detaljer och sånt men mer kanske som smakråd av klänning.
Jag har ju min bästa vän som kommer hjälpa till med allt pyssel om vi bestämmer att göra inbjudnings kort och placeringskort.
När det kommer till barnvakt så tycker jag att det är jätte svårt! Vi kommer ha ett barnfritt bröllop men självklart ska barn som ammas och flaskas vara därn Hur som helst så har mon mormor sagt att hon ska ta dem men jag får så dåligt samvete att hon ska behöva åka... En av mina fina tärnors mamma har mer eller mindre erbjudit sig att ta dem men det blir en process i sig att de då ska lära känna henne på riktigt plus att hon ska ha tärnans son också...
Ungefär 1 år kvar och det här stressar jag redan över men jag vill veta, jag är nog lite av ett kontroll freak men förhoppningsvis inte en bridezilla =)
Gläds med er att era föräldrar är så engagerade! Våra bor långt ifrån och hittills har jag inte hört nån viska något om att hjälpa till med något, men vi får se tiden an
Min syster har iallafall lovat att göra min brud-makeup
Hej på er alla brudar!
Jag hoppar också in här. Jag och min BM gifter oss 6/8 -11.
*Kyrkan och församlings hemmet är bokat
*klänning och skor köpta
*"dukarna" köpta.
*Gästlistan är nästan klar. Min mor tackade ja till att hjälpa till med inbjudningskorten, hon ska skriva på framsidan.
*Frisör bokad
*Färgtema bestämt
*Sång i kyrkan bestämd och min kompis har erbjudit sig att sjunga den :)
Just nu håller vi på att kolla på olika trubadurer.
Vi kommer nog hamna på 30 tusen kanske :S Hoppas verkligen det kommer bli billigare. Men det blir ju lite dyrare om man ska ha live band.