• ollasulrika

    Viktlista & tjöt för oss som använder pulver!!!

    Här kommer tråden för oss som försöker gå ner i vikt med hjälp av pulver och vanlig mat...


    Lite frågor vi kan svara på...


    högsta noterade vikt nånsin?


    startvikt nu?


    Vad är ditt mål?


    Hur mycket väger du nu?

  • Svar på tråden Viktlista & tjöt för oss som använder pulver!!!
  • ollasulrika

    Jag kan börja då...


    Jag äter nutrilett kombinerat med proteiner i form av skinka å annat magert kött.


    Högsta vikt: 157 kg   (1997)


    Startvikt nu: 112,4 kg


    Målvikt: 85 kg


    Vikt idag: 109,8 kg


    MINUS: 2,6kg

  • ollasulrika

    Jag äter juh mina nutrilettpåsar (choklad) , brukar bli tre om dagen pluss att 2 mål blir proteinbaserade i form av magert kött.


    mitt bröllop är om 24 dagar ( 24 juli)


    Ska försöka ta mej ner 2-4 kg till innan...borde klara det om jag fortsätter såhär! Helst vill jag mer såklart. men tar en bit i taget.


     

  • ollasulrika

    Ja ...klart vi fixar det!!!


    Jag vet inte alls vad det är för strl på min brudklänning..men jag tror att enn 44-50 kan ha den. det är ju korsettsnörning bak. därför gör det ju inget att jag går ner en del. men som du Miceme säger... bättre att inte ha för stora mål. Speciellt när man väger lite mer.


    Et av mina mål är oxå att gå ner till under hundra...det känns som en magisk siffra. 


    Men först satsar jag på 105... det är 4,8 kg kvar dit.


    Är lite dålig på motion,men försöker röra på mej så mycket jag kan. jag älskar ju egentligen att träna på gym,men det har inte blitt nåt av det pga av att jag ett år har haft skola att tänka på. men nu är den slut å jag borde ta tag i det igen.


    Just nu är det nästan tur att jag inte jobbar .. jag är nämligen kock...ha ha ha... enklare att hålla när jag e hemma.

  • ollasulrika

    Det är nog inte maten som är problemet i kockyrket...inte för mej iaf. det är att TROTS att man jaobbar med mat så hinner man fasen inte äta. helt sjukt..jag trodde det va tvärtom...ha ha ha. istället för dom regelbundna tiderna man behöver så kan det gå fem-sex timmar innan man äter...å det e ju på tok för mycket.


    Gjorde faktiskt lite gottis nu... jag tog fun light saft, blandade den ganska starkt. å sen vispade jag ner pulvergelantin... in i kylen å stelna...    lite hemsk konsistens men läskande i sommarvärmen. ja dricker ju funlight i vanliga fall...så detta e juh ingen kaloribomb heller.
    ska göra det fler ggr i sommar :) vet inte om det räknas som att man fuskar, men ja tycker inte det. hja kör ju inte strikt...

  • ollasulrika

    För mej är det ganska enkelt att inte äta så mycket just nu, jag e såååååååååååååå jäkla nervös inför bröllopet att jag nästan tappat aptiten. äter för att hålla mej vid liv typ...ha ha ha...


    Idag har det gått ok... kanske lite väl långt mellan "maten" . 7.00 nutrilett choklad , 12.30 120 gr rökt skinka , 17.00 nutrilett choklad...plus 1/2 grillad korv. tror nästan att detta e för lite,men jag e ju som sagt inte hungrig. bra att jag får i mej nåt iaf...


    vågen visade dessvärre på 110,5 imorse...men ska inte klaga...det e juh minus sen i söndags trots allt. å den riktiga vägdagen e inte förrens på söndag igen ... men som alltid när det gäller viktnedgång kan man bli en aning manisk på vågen *LA LA LA LA* Tror att uppgången beror på att jag väntar mensen plus att nu när jag äter pulvret så e inte magen som den ska.  blandade faktiskt i linfrön i den senaste påsen nu idag å så ska jag försöka dricka mycket vatten...se om det löser problemen. sånna grejjer kan ju åxå göra att man ökar lite i vikt,det vet jag sen tidigare.


    oj oj oj ...nu blev det långt...


    e glad att ni e fler som  är med mig här och stöttar,det är guld värt!!!


    Kram på er tjejer

  • ollasulrika

    Gomorron gomorron tjejer!


    Här har det väl oxå gått lite si å så..


    Igår kom jag ju på att jag skulle göra en provtårta som jag ska ha på bröllopet...blev att jag smakade några skedar av den hemkokta vaniljkrämen...dock inget annat... jo, hallon.  Jag stod iaf över att smaka på det färdiga resultatet...det fick gubben göra å han gilla det supermycket.


    Viktmässigt så stod jag förra söndagen på 112,4 kg ... idag: 110,6 kg


    Så minus 1,8 kg. å då har jag kört både pulver + proteiner ( å en å annan frukt)


    Frukten+ lite linfrön äter jag mest för att hålla magen igång eftersom jag tydligen har väldigt känslig mage å blir så förstoppad vid enbart pulverätande.


    Denna veckan ska jag köra lite striktare hade jag tänkt. ..så gott det går iaf.


    Hur går det för er andra?


     


    Kram

  • ollasulrika

    alos: det är väl hur man känner själv som räknas. gör det du känner är bäst för din egen kropp.


    Hoppass det går bra  iaf :)


    Kram

  • ollasulrika

    Alos: näe... nöjd blir man nog aldrig. känns inte som det iaf. jag borde vara hur nöjd som helst me atnke på att jag vägde 157 kg som störst..å e nu ner på "enbart" 110 kg....men nejdå...  å jag tror inte jag kommer vara nöjd när jag kommit ner till min målvikt som är 85 kg till att börja med. finns alltid justeringar man vill göra...he he he... men det är väl bara att acceptera.


    20 dagar kvar till min stora dag idag .... nervöst.... å jag SKA klara av 2-4 kg på den tiden....

  • ollasulrika

    gjorde en liten mätning imorse... kändes som jag blivit lite mindre sen jag beställde klänningen i maj.


    under bysten mätte jag i maj 104 cm --- nu 99 cm


    midjan smalaste stället i maj 108 cm --- nu 104 cm


    magen bredaste stället i maj  115 cm  --- nu 109-110 cm


    något måste hänt... fattar bara knappt hur. jag har ju inte gjort jättemycket. men glad är jag iaf..


    Hoppas det nu bara fortsätter såhär....neråt...


    jag är iaf en lycklig tjej idag.


    min hela dag har vart toppen... *JUBLAR*

  • ollasulrika

    Fru i juli 2010 : va duktig du är!   När i juli är det du ska gifta dig?


     


    Här visade vågen på 109,6 imorse.. minus alltså... nu ligger jag på 2,8 kg minus alltså... känns bra. mitt mål var ju att minska 2-4 kg innan bröllopet till att börja med .så detta ser ju lovande ut... nu ska vi spräcka minus 3 kg snart...he he he ... sen 4 ....

  • ollasulrika

    Jag gifter mej den 24 juli... 17 dagar kvar!


    ja håller inte det minsta nån sträng pulverdiet..jag äter 2-3 påsar per dag (mestadels 2 om jag ska va ärlig) ... sen äter jag kött (proteinerna) och nån frukt. För mej funkar det bättre... blir helt tokig av enbart pulver.... ha ha ha..


     

  • ollasulrika

    Jag va å kollade på lokalen igår.. skulle egentligen inte fått tillgång till den förrens på bröllopsdagen...har kännt lite smått panik över det hur allt skulle fixas. men så va vaktmästarn så otroligt snäll å trevlig å tyckte att vi kunde hämta nyckeln vid 10 dagen innan. snacka om att detta löste en hel del problem för min del eftersom jag ska göra all maten själv.


    vi kan med andra ord fixa bord, mat, tårta å ALLT ...dagen innan. så på bröllopsdagen har jag endast mitt smink å hår att tänka på... plus nervositeten då såklart...... vill ju att det ska bli perfekt :)

  • ollasulrika

    Den där vågen står som en frestelse i badrummet varje morgon...kan bara inte låta bli att hoppa på den *flinar* ...


    Imorse visade den 109,3 kg... jag får hoppas att det håller i sig tills på söndag/måndag då jag återigen har den officiella vägdagen. så nu har jag då tappat 3,1 kg. känns ju ok :)


    Hur går det för er andra tjejer?


    Idag ska jag ta mej i skinnet å dra på mej badklader...iväg å bada med syster å hennes lillskrutta...

  • ollasulrika

    empa83: Välkommen till gänget!


     


    Idag går det inte jättebra... haft min syster på besök å det har blitt lite fika å några godisar. men inte många visserlihgen för jag tycker faktiskt att det efter 2 veckors uppehåll smakar smått sliskigt å vidrigt... inte alls gott .


    Å nu sitter jga här med en rom & cola... men det e juh fredag..unnar mej det eftersom jag sköter mej resten av tiden. e enda ätdagen jag har denna veckan.


     

  • ollasulrika

    Bra skrivet ovan, ska ta och fixa den boken och läsa.


    Jag har ju som sagt "fuskat"...ätit både påsar å protein... å nu nåra dagar även vanlig mat. ... men idag började jag bra igen med min nutrilett...å jag tänkte faktiskt att jag skulle fortsätta på detta nu iaf en vecka å så kanske äta lite smått ett par dar innan bröllopet. det är ju om 9 dagar nu. så man inte blir helt skakig på dagen D.


    Jag ska ju fortsätta med pulvret även efter bröllopet eftersom min målvikt i första hand är 85 kg, det är då vi får börja med utredning för IVF eftersom vi inte kan få barn på naturlig väg...så det är ju en sporre om något efteråt... men just nu är det bara bröllopet i tankarna...


    Idag ska jag dra med gubben och kika på en klänning jag kan ha som ombyte ifall det blir för jobbigt med brudklänningen eftersom den är så stor å tjock...


     

  • ollasulrika

    Jag skulle nog säga att jag gillar modifast bäst... men smaken är som baken.... cambridge tycker jag smakar rumpa...he he he


    Har inte hänt så mycket på vågen ...står på 109,5 kg nu... men jag e glad ändå...sakta men säkert.


    Idag va jag å shoppade klänning... vill ha ett ombyte ifall det blir för jobbigt med brudklänningen eftersom den är så tjock i tygen å mycket släp...


    Hittade på lindex två klänningar för priset av en...så jag betalade bara 199 kr... å det sjuka är att klänningarna var i strl 44 & 44/46 ... jag har ALDRIG kunnat ha den strl så länge jag kan minnas... förra sommaren bar jag 52-54 på kläder... fatta att jag kände mej stolt i provrummet.


    Testade en rosa festklänning med tyll i strl 50..tänkte att den borde jag kunna ha för den såg ganska liten ut. men när ja fick på mej den så hasade hela överdelen ner på armarna å den va för stor i midjan osv... så inte klokt ut...


    Det e så jäkla svårt att fatta att man blivit mindre när man testar kläder...man är kvar i dom gamla storlekarna....


     

  • ollasulrika

    jani..ni är inte  ensamma om å "fuska" ... jag mår illa bara ja ser dom där nutrilettpåsarna... *ASG* ... men ja har ju gått ner några kilon å hållt mej där,det e juh det viktiga.  hur som helst så har min klänning blivit lösare sen jag köpte och fick hem den...


    kommer försöka mej på en ren kur med annat än nutrilett efter bröllopet...då jag ska ner mina 20 kg....å det så fort som möjligt.


    Hade ett par dagar i helgen då jag höll på att svimma flera gånger...plus att jag blev totalt skakig för att jag inte ätit nåt. ...å då menar jag att hela jag skakade å jag va helt matt... näringsbrist kanske,va vet jag. men nu känner jag att det är bra igen...så det är därför jag är lite försiktig.


    men va fasen..skam den som ger sig..på´t igen snart igen.


    Nu är det endast 4 dagar kvar å jag håller på att gå upp i sömmarna av nervositet... har jättesvårt att sova på nätterna, häromnatten somna jag vid åtta på morgonen å sov ett par timmar knappt... uscha...

Svar på tråden Viktlista & tjöt för oss som använder pulver!!!