• ollasulrika

    Viktlista & tjöt för oss som använder pulver!!!

    Här kommer tråden för oss som försöker gå ner i vikt med hjälp av pulver och vanlig mat...


    Lite frågor vi kan svara på...


    högsta noterade vikt nånsin?


    startvikt nu?


    Vad är ditt mål?


    Hur mycket väger du nu?

  • Svar på tråden Viktlista & tjöt för oss som använder pulver!!!
  • Miceme

    Usch ja tredje dagen.... Den är inte rolig alls men det fixar du.
    Jag försöker att tänka att även om jag inte kan börja äta som jag gjort förut igen så är den här extrema dieten tidsbegränsad, kanske 25 veckor och vad är det mot resten av mitt liv.

    Tänk att slippa köpa byxor på XLNT att kunna gå in i vilken affär som helst och shoppa loss! =))

    Jag tänker på dig idag Fru i juli 2010!

  • alos

    Högsta vikt: 102 kg (1995)

    Startvikt: 72,5

    Målvikt: 68 gärna 65

    Vikt idag 69.

    Gifter mig 7/8

    jag kör soppor fullt ut nu

  • MabCar

    Blev nyfiken på eran tråd och smög inför att kolla. Måste bara säga att - vad duktiga ni är som kämpar på! Det är beundransvärt! Lycka till alla!

  • ollasulrika

    För mej är det ganska enkelt att inte äta så mycket just nu, jag e såååååååååååååå jäkla nervös inför bröllopet att jag nästan tappat aptiten. äter för att hålla mej vid liv typ...ha ha ha...


    Idag har det gått ok... kanske lite väl långt mellan "maten" . 7.00 nutrilett choklad , 12.30 120 gr rökt skinka , 17.00 nutrilett choklad...plus 1/2 grillad korv. tror nästan att detta e för lite,men jag e ju som sagt inte hungrig. bra att jag får i mej nåt iaf...


    vågen visade dessvärre på 110,5 imorse...men ska inte klaga...det e juh minus sen i söndags trots allt. å den riktiga vägdagen e inte förrens på söndag igen ... men som alltid när det gäller viktnedgång kan man bli en aning manisk på vågen *LA LA LA LA* Tror att uppgången beror på att jag väntar mensen plus att nu när jag äter pulvret så e inte magen som den ska.  blandade faktiskt i linfrön i den senaste påsen nu idag å så ska jag försöka dricka mycket vatten...se om det löser problemen. sånna grejjer kan ju åxå göra att man ökar lite i vikt,det vet jag sen tidigare.


    oj oj oj ...nu blev det långt...


    e glad att ni e fler som  är med mig här och stöttar,det är guld värt!!!


    Kram på er tjejer

  • Miceme

    Alos; snart är du där!

    Tack mab car!

    Idaghar det gått bra här också, har dock satt ihop 20 bakelser till dopet imorgon och var tvungen att smaka på den vitachoklad/färskost krämen då jag inte gjort den förut.....
    Den var god!
    Manisk på vågen känner jag igen =) Jag tar en sväng varje morgon och jag tar till och med av mig glasögonen för att det ska visa så lite som möjligt.
    Jag har stått still på samma nu i tre dagar tror att det är sviter av midommar.
    Ja det är mycket som påverkar men det är så tråkigt när det gått uppåt men som du säger ollasulrika det räknas inte förräns den riktiga dagen =)))

    Imorgon ska vågen stå under 109,5 annars får jag kisa med ögonen så det serut som annat.

    Söndag hoppar jag vågen eftersom jag ska ta mig en bakelse på dopet, har dock gjort en mindre till mig än övriga.
    Trevlig kväll alla glada!

  • Fru i juli 2010

    Idag har det gått mycket bättre för mig... Det känns skönt.. Har stekt i solen hela dagen idag! Det är också skönt! Ha en fin fredagskväll tjejer!

  • alos

    shit det känns så trögt. Står still och jag e bara så hungrig hela tiden, men jag håller mig. Ska köra ren kur till tis då jag ska prova klänningen för att bestämma halsband. Får se hur den känns på då. Om jag e nöjd eller inte. Vill bara ha grillat kött å knapra på fy så gott. men jag e ståndaktig. Vill se snygg ut på den stora dagen då e det inte värt att fuska.

  • Fru i juli 2010

    En vecka har jag kört bara pulver och det har resulterat i minus 3,7 kg!
    Helt underbart! Jag är så glad!
    Förra måndagen: 71,2 kg. Idag: 67,5 kg

    Hur går det för er andra? Fortfarande trögt Alos

  • ollasulrika

    Gomorron gomorron tjejer!


    Här har det väl oxå gått lite si å så..


    Igår kom jag ju på att jag skulle göra en provtårta som jag ska ha på bröllopet...blev att jag smakade några skedar av den hemkokta vaniljkrämen...dock inget annat... jo, hallon.  Jag stod iaf över att smaka på det färdiga resultatet...det fick gubben göra å han gilla det supermycket.


    Viktmässigt så stod jag förra söndagen på 112,4 kg ... idag: 110,6 kg


    Så minus 1,8 kg. å då har jag kört både pulver + proteiner ( å en å annan frukt)


    Frukten+ lite linfrön äter jag mest för att hålla magen igång eftersom jag tydligen har väldigt känslig mage å blir så förstoppad vid enbart pulverätande.


    Denna veckan ska jag köra lite striktare hade jag tänkt. ..så gott det går iaf.


    Hur går det för er andra?


     


    Kram

  • alos

    Å huvudet och magen bara skriker efter föda. Inget händer alls. Igår tog jag några ostbitar och en fläskfile bit. Står helt still i vikt händer inget alls. Skiter snart i detta. Kroppen tycker väl att jag är lagom kanske. Svårt att bli av med de sista kilona. De sitter som berg. E väl inte direkt överviktig med 69-70 kg till mina 171 cm men dock.

Svar på tråden Viktlista & tjöt för oss som använder pulver!!!