• ollasulrika

    Viktlista & tjöt för oss som använder pulver!!!

    Här kommer tråden för oss som försöker gå ner i vikt med hjälp av pulver och vanlig mat...


    Lite frågor vi kan svara på...


    högsta noterade vikt nånsin?


    startvikt nu?


    Vad är ditt mål?


    Hur mycket väger du nu?

  • Svar på tråden Viktlista & tjöt för oss som använder pulver!!!
  • ollasulrika

    empa83: Välkommen till gänget!


     


    Idag går det inte jättebra... haft min syster på besök å det har blitt lite fika å några godisar. men inte många visserlihgen för jag tycker faktiskt att det efter 2 veckors uppehåll smakar smått sliskigt å vidrigt... inte alls gott .


    Å nu sitter jga här med en rom & cola... men det e juh fredag..unnar mej det eftersom jag sköter mej resten av tiden. e enda ätdagen jag har denna veckan.


     

  • alos

    Skit va jag har slarvat hela helgen.Har släppt alla hämningar som finns. Imorgon e det soppor igen.

  • empa83

    Jag äter lite ibland, eller jaghar ätit lite varje dag sen jag började, men bara sallad. Min man bestämde sig för att han skulle äta nyttigt nu när jag går på soppor å han gör så goda sallader så jag bara måste smaka lite;)

  • melondoft

    Kikar in lite här. Har kört Cambridge sen februari, har gått ner ca 25 kg, ca 40 sen i december (det är vad jag gick upp när jag väntade sonen som är född i december så jag har bara blivit av med mina graviditetskilon än så länge). Är stor, väger ca 129 kg och hoppas på att kunna gå ner till under 100 innan jag gifter mig i december. Vet att det är ett svårt mål men ska köra ren kur från augusti och köra stenhårt på det. Jag vet att jag kan, de 25 kg jag har gått ner hittills har varit på kombinerad kur på 5 månader så då borde jag ju kunna klara 30 kg på 4 månader med ren kur. *håller tummarna*

  • Miceme

    Nej det är inte lätt att hålla sig bland alla frestelser som är så här års.
    Ikväll ska vi ha lite partaj här med grillning och allt som hör till.
    Har köpt mig några bacardi breezer vattenmelon, det ska bli gott!!

    Empa83 vad skönt att din man också är med det gör ju mycket att man inte har någon som sitter brevid med massa gott. sallad har väl ingen dött av =)

    Starkt jobbat melondoft en stor prestation av dig!

    Har bestämt att när jag kommer under 100 ska jag unna mig att gå till frisren och klippa färga och slinga fram till dess får jag se ut som jag gör.

    Nej om jag skulle få tummen ur och göra iordning för alla natt gäster!
    Ha en bra dag

  • äppelbit

    Hej hopp!


    Jag ska börja min andra omgång av camebridgekuren imorgon och tänkte hoppa in i er tråd! 


    jag började med ren kur den femte mars i år och hade en månad senare gått ner tio kilo! hihi. sedan dess har jag haft paus för att se att jag klarar att hålla vikten och har gått upp futtiga 1,3 kilo, varav det mesta är vatten. å nu när ja ska sätta igång igen snubblade jag in hos er duktiga människor, ni e verkligen grymma! nu kör vi!


    högsta noterade vikt nånsin? 102,0


    startvikt nu? 93,3


    Vad är ditt mål? mitt mål i det lååånga loppet är 60 men delmål under 80 strecket 


     

  • Ängla80

     


    Oniq skrev 2010-07-07 11:01:55 följande:
    Provade Camebridge tillsammans med sambon i början av maj. Vi ska gifta oss nästa år och jag ville testa tidigt ifall en sådan kur alls fungerade. Kilona rasade av min sambo men jag tappade allt som allt knappt 2kg på 2veckor av totalsvält! Den sk ketosfasen såg jag inte skymten av och damen som vi köpte påsarna av höll på att få en snyting när hon, efter två veckor, föreslog att jag skulle äta ännu mindre än de 3påsarna om dagen som var brukligt. Säger man så till någon som håller på att gå åt av svält? ;) Efter det har vi kört på lite vettigare mat och trapat ner på kolhydraterna (mackor och pasta i överflöd dominerade matbordet tidigare). Pojkvännen har rasat nästan 20!?!!kg sedan maj och jag knappa 5kg. Någon mer som har samma erfarenhet av pulverdiet? Vad gjorde jag för fel? Borde jag prova något annat? Man vill ju vara så vacker som man bara tror det är möjligt när man väl står där och säger JA till den man älskar mest av allt. Jag har tid på mig, men tålamod är inte min största dygd direkt.. ;)  

    Hej Oniq!
    Jag har samma erfarenhet och jag tror att det bara är att gilla läget. Vissa kroppar ställer in sig snabbar på svält än andra och andra förbränner mer tyvärr. Vi har det tuffare man kan ändå nå våra mål. GI kan funka och mycket träning.
    Lycka till

  • Steinhammersfru

     


    Oniq skrev 2010-07-07 11:01:55 följande:
    Provade Camebridge tillsammans med sambon i början av maj. Vi ska gifta oss nästa år och jag ville testa tidigt ifall en sådan kur alls fungerade. Kilona rasade av min sambo men jag tappade allt som allt knappt 2kg på 2veckor av totalsvält! Den sk ketosfasen såg jag inte skymten av och damen som vi köpte påsarna av höll på att få en snyting när hon, efter två veckor, föreslog att jag skulle äta ännu mindre än de 3påsarna om dagen som var brukligt. Säger man så till någon som håller på att gå åt av svält? ;) Efter det har vi kört på lite vettigare mat och trapat ner på kolhydraterna (mackor och pasta i överflöd dominerade matbordet tidigare). Pojkvännen har rasat nästan 20!?!!kg sedan maj och jag knappa 5kg. Någon mer som har samma erfarenhet av pulverdiet? Vad gjorde jag för fel? Borde jag prova något annat? Man vill ju vara så vacker som man bara tror det är möjligt när man väl står där och säger JA till den man älskar mest av allt. Jag har tid på mig, men tålamod är inte min största dygd direkt.. ;)  

    Nu har jag inte testat Cambridge pulver så jag vet inte hur dom är. Men följde du exakt till punkt och pricka deras förslag vad gäller mängden pulver och vatten?

    Jag går på Xtravaganza och tappade 23 kg på mindre än 14 veckor på ren pulverdiet. Under den perioden så var det bara den rekommenderade mängden pulver, vatten (3-5 liter utöver mängden vatten som man blandar pulvrena med), kaffe (svart) och te som jag fick dricka. INGET ANNAT!

    Nu har jag ingen aning om hur du gjorde men när jag läser tråden här så ser jag att det är många som "fuskar". Och jag förstår det för det var verkligen skitjobbigt att inte äta något på 13 veckor och 5 dagar.

    Problemet när man äter något annat än rekommenderat så stannar förbränningen upp och man går ur ketosfasen. Även för en morot tex. Man kan tycka att det inte är så mycket kalorier i en bit morot, gurka eller tomat tex men problemet är att grönsaker innehåller kolhydrater och det är kolhydraterna som tar en ur ketosen. Och då stannar förbränningen upp tills man tömt sin kolhydratreserv igen, vilket kan ta någon dag. Så "fuskar" man ofta, flera ggr i veckan, så är det inte många dagar man har maximal förbränning.

    När man hamnar i ett mellanläge mellan ketos och ett bra förbränningsläge som är vid ca 1300-1400 kcal så tror kroppen att det är "svält" och den lagrar allt som man stoppar i sig istället för att bränna fett. Det är rätt komplicerat men jag har läst en bok av Paulun (tror jag det var) som heter "Fettförbränning" och då insåg jag att kroppen är komplicerad. Det är många faktorer som räknas in för att uppnå maximal förbränning. Jag kan rekommendera den boken!

  • ollasulrika

    Bra skrivet ovan, ska ta och fixa den boken och läsa.


    Jag har ju som sagt "fuskat"...ätit både påsar å protein... å nu nåra dagar även vanlig mat. ... men idag började jag bra igen med min nutrilett...å jag tänkte faktiskt att jag skulle fortsätta på detta nu iaf en vecka å så kanske äta lite smått ett par dar innan bröllopet. det är ju om 9 dagar nu. så man inte blir helt skakig på dagen D.


    Jag ska ju fortsätta med pulvret även efter bröllopet eftersom min målvikt i första hand är 85 kg, det är då vi får börja med utredning för IVF eftersom vi inte kan få barn på naturlig väg...så det är ju en sporre om något efteråt... men just nu är det bara bröllopet i tankarna...


    Idag ska jag dra med gubben och kika på en klänning jag kan ha som ombyte ifall det blir för jobbigt med brudklänningen eftersom den är så stor å tjock...


     

  • empa83

    usch, jag fuskar ju mest hela tiden, men efter att ha läst Steinhammersfru ska jag nog sluta med det...

Svar på tråden Viktlista & tjöt för oss som använder pulver!!!