• workou­tgirl
    Äldre 24 Jun 20:10
    5201 visningar
    23 svar
    23
    5201

    Hjälp mig gå ner 10 kg!

    Nu är jag trött på mig själv och min allt dallrigare kropp. Den senaste tiden har bjudit på allt för mycket mingel, kickoffer, stillasittande jobb, chips i soffan framför fotbollen och nu visar vågen på alldeles för många kilon för att jag ska vara nöjd nånstans.


    I december ska familjen till Teneriffa och då vill jag kunna visa mig i bikini utan att skämmas men jag behöver hjälp för att hålla mig på rätt väg, så jag hoppas kunna få lite pepp här.


    Det här är nuläget:


    längd 159 cm
    vikt 63,4 kg
    stressnivå skyhög
    tränar sporadiskt
    äter oregelbundet, sällan frukost, mycket skräpmat


    och det önskade läget:


    längd 159 cm (går inte att göra så mycket åt)
    vikt 54 kg
    stressnivå hanterbar
    tränar regelbundet 3 ggr/v
    äter regelbundet och nyttigt


    Mitt första mål blir att gå ner 2 kg på 2 veckor, vad tror ni om det?


     

  • Svar på tråden Hjälp mig gå ner 10 kg!
  • Lundap­ågen
    Äldre 25 Jun 01:29
    #1

    Med tanke på hur liten du faktiskt är (klart normalviktig) så kan du kanske fixa två kilo på två veckor, de nästkommande kilona tar nog längre tid. Räkna ett till två kilo i månaden. Det hade varit skillnad om du vägde 70+ kilo, då viktnedgången / utvecklingen nog hade sett litet annorlunda ut. Träna regelbundet och ät regelbundet så kommer du klara detta utan problem! :=)

  • Lundap­ågen
    Äldre 25 Jun 01:30
    #2

    Blev litet fel där, läs 85+ och inte 70. Snubblade litet på tangenterna där...

  • Sandra­MT
    Äldre 25 Jun 05:10
    #3

    Jag vill också peppas!! Vi kanske kan hjälpa varandra?


    Är 162 lång och har gått upp till 74 kilo på bara några månader.


    Har samma matvanor som dig och när det kommer till träning så går jag väldigt mycket och cyklar. Går eller cyklar oftare än jag åker buss eller bil. Men det är väll inte riktigt träning skulle jag tro...


    Så... Vad sägs? Alltid lättare att gå ner i vikt med någon annan.


  • jossan­kossan
    Äldre 25 Jun 07:16
    #4

    det viktigaste är nog att äta regelbundet..har gjort väldigt mycket för min vikt..
    hoppas det går bra för dig!! you go girl!!=)

  • workou­tgirl
    Äldre 25 Jun 07:52
    #5

    Lundapågen: tack för peppen, jag har nog också räknat med att det kommer ta tid, jag är ju ganska liten men hoppas ändå må lite bättre i kroppen framåt slutet av sommaren och förhoppningsvis ha nått mitt mål i december


    SandraMT: japp det är alltid lättare tillsammans, klart du får vara med idag är ju midsommar så kanske inte bästa dagen att börja på ha ha men det ska nog gå


    Jag tycker nog du kan räkna cykling, kanske inte som träning men vardagsmotion. Själv sitter jag mest still hela dagarna, nåt jag inte alls trivs med men jobbar man på ett kontor vid en dator är det svårt att röra mer på sig


    Jossankossan: jo, jag tror nog att det är regelbundna matvanor som är nyckeln, att det ska vara så svårt bara

  • Framti­daFruS­andber­g
    Äldre 25 Jun 08:08
    #6

    Jag håller själv på att gå ner (provade min brudklänning och hade gått upp 4kg så den går inte igen). Mitt mål är 0,5kg/vecka (detta är vecka nummer 4 och jag ligger enligt schema). Jag ser till att träna 3 dagar i veckan (jag tränade redan innan 2 dagar) oavsett vad annars som händer. Det är bättre att gå dit och bara träna en stund än att inte gå dit alls. Om ni har möjlighet så lägg in träningen före jobbet, man har mer energi hela dagen (fast får gå och lägga sig lite tidigare på kvällen). Tänk på vad som är era "matfällor". Mina är att jag framåt kl20 blir hungrig/sugen på mer mat för att jag är trött. man ska inte lägga sig hungrig så jag äter en knäckemacka eller tar en frukt istället för att börja plocka fram godis el dyl.

  • Sandra­MT
    Äldre 26 Jun 02:18
    #7

    Mjo, det är ju det. Känner mig över gödd och ändå är helgen inte slut än. Men man kanske kan starta på måndag...?


    Visserligen är ju cykling mer motion än ingenting alls. Men tror jag måste börja med maten. Bara man börjar äta rätt så är det nog lättare att gå ner.


    Men det är ju lättare sagt än gjort också. Haha...


  • workou­tgirl
    Äldre 26 Jun 08:20
    #8

    SandraMT: 


    absolut, maten är det som gör skillnad på vikten, det jag har märkt dock är att när jag tränar regelbundet så har jag också lättare för att äta bättre och mer regelbundet.


    Nu har jag reggat mig på matdagboken.se för att få lite koll på mitt matintag. För mig ör det definitivt frukosten som är det stora problemet. Jag är helt enkelt varken hungrig eller sugen på nånting på morgonen.

  • Framti­daFruS­andber­g
    Äldre 26 Jun 08:43
    #9
    workoutgirl skrev 2010-06-26 08:20:31 följande:
    SandraMT:  absolut, maten är det som gör skillnad på vikten, det jag har märkt dock är att när jag tränar regelbundet så har jag också lättare för att äta bättre och mer regelbundet. Nu har jag reggat mig på matdagboken.se för att få lite koll på mitt matintag. För mig ör det definitivt frukosten som är det stora problemet. Jag är helt enkelt varken hungrig eller sugen på nånting på morgonen.
    jag känner igen frukostproblemet. Om jag känner efter vad jag är sugen på så får jag inte ner någonting. Jag kör havregrynsgröt med banan i. Jag håller mig till lunch och det är lätt att få ner (mackor går inte på morgonen). Annat tips jag har hört är smoothie
  • Sandra­MT
    Äldre 26 Jun 17:27
    #10
    workoutgirl skrev 2010-06-26 08:20:31 följande:
    SandraMT:  absolut, maten är det som gör skillnad på vikten, det jag har märkt dock är att när jag tränar regelbundet så har jag också lättare för att äta bättre och mer regelbundet. Nu har jag reggat mig på matdagboken.se för att få lite koll på mitt matintag. För mig ör det definitivt frukosten som är det stora problemet. Jag är helt enkelt varken hungrig eller sugen på nånting på morgonen.
    Mjo, men då blir man ju även hungrigare och inte lika sugen på skräpmat kanske.

    Jag gjorde detsamma. Hoppas bara det hjälper något då.


Svar på tråden Hjälp mig gå ner 10 kg!