Bordsplacering- skilda föräldrar
Hej!
Jag har nu blivit medlem på bröllopstorget inför mitt bröllop.
Känns skönt att ha några att bolla sina tankar och ideer med här!
Min fråga är lite krånglig tycker jag.
Min sambo (J)har skilda föräldrar. Hans mamma och hennes nya man gifte sig när J var 10 år. J har alltså bott med sin mamma och hennes man största delen av hans uppväxt.
Sen har ju J sin biologiska pappa som han umgås rätt ofta med och som han spenderat varje helg hos sen han var liten.
J:s mamma och J:s pappa kommer överens men inte jätte bra. En hel middag igemte varandra är nog inte så lyckat.
Sen kvarstår problemet att J:s mammas nya man tycker varken jag eller min kille om. Jag vill helst ha han så långt borta det bara går.
Har tittat på bordsplaceringar i tidningar och då ska man vid honnörsbord (som vi ska ha) sitta bruden och brudgummen i mitten. Sen på våran sida sitter brudens far och mor och igemte min far sitter brudgummens mor och tvärtom. Sen ska brudens faster sitta igemte brudgummens far. Men jag har ingen faster ej heller farbror. Hur gör jag då?
KRÅNGLIGT VÄRRE!
Såg på tvprogrammet "Bröllopsbonanza" där de pratade om att INTE ha traditionell bordsplacering utan placera dem som tycker om varandra igemte varandra och de tystlåtna "tråkmånsarna" för sig själva.
Inte så dum idé. Men då går ju honnörsbordet bort och måste ersättas av runda bord.
Jag kan säga att hela min bröllopsdag är förstörd om jag tvingas sitta i närheten av J:s styvpappa. Han för sån negativ attityd med sig.
Hjälp mig någon snäll person!