• Bettertogether

Bröllop 2010 del 11

Nu börjar vi med en ny tråd igen!! När denna tråd stängs är det många nya fruar här! :)

Listan här nedanför är uppdaterad så jag hoppas de flesta finns med nu. :)

LYCKA TILL i planeringen av bröllop och också själva bröllopet!! :)

Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

Mars 2010:

April 2010:
    Eån2010: 10/4

Jamaicabröllop: 15/4
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4
    Lyckliga013bruden: 24/4

Maj: 2010:

Long engagement: 14/5
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

Juni 2010 :

martinaa: 5/6
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    soonAmrs:5/6
    05juni2010: 5/6
    Zouzou: 5/6
    Trollia: 12/6
    Plutten2010: 12/6
    Lina o Peter: 19/6
    Bettertogether: 19/6
    Junibrud2010: 19/6
    Loveyoutoo: 19/6
    Tausen: 19/6
    londonaire: 19/6
    Grodanojag2010: 26/6

Juli 2010 :

Vi 3: 3/7
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Brudjuli2010: 10/7
    KatjaB: 10/7
    Pantertanten: 17/7
    Lycklig81: 17/7
    LoveA: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka 76: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Jimmy och Jessika: 7/8
    TiNaHaMi:7/8
    23maj2009: 14/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    Loveis: 14/8
    cire: 21/8
    Vi är tre: 21/8
    Maxiander: 21/8
    humlan66: 21/8 (ev 14/8)
    workoutgirl: 28/8
    Starfish: 28/8
    EnilemmE: 28/8

September 2010:
    Fenixx: 4/9
    emory: 4/9
    Fruhögstadius:15/9
    loolis: 18/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

Oktober 2010:
    Mammab: 23/10

November 2010:
    Divina73: 10/11

December 2010:

lillalyckan: 11/12
    Blivandefrueriksson: 31/12

• Svar på tråden Bröllop 2010 del 11
  • mattiasFästmö

Oj, här hänger jag nog på!  Jag ska gifta mig 23/10, såg att det var samma datum som den andra oktoberbruden hade har fått till lokal, personal, mat, hotell, transport, fotograf och lite sånt, har börjat småkika på klänningar och har en ganska bra uppfattning om vad jag vill ha för något. Vi har också lyxen att ha en bröllopsplanerare som gör allt grovjobb vilket gör det mindre stressigt för oss än så länge, det blir väl mer sedan i slutet när alla små detaljer ska klicka

• Fenixx

idag börjar min semester, är såå skönt.

på måndag åker vi med vårat toast-par och kikar på lokalerna och allt runt om. och så ska vi bestämma tårta och så ska jag även träffa min frisör för samtal. så blir en heldag i bröllopstecken.

• Fru Osbeck

I går var jag och hämtade mina skor och slöja

• sarahkka76

fenixx: ja, det är kul! Jag ska prova den imorgon igen och ta den hem Åååh, gästboken låter jätte fin Har du fått ngt svar ang stövlarna? Skönt med semester!

Välkommen Fru Osbeck och mattiasFästmö

enilemme: det går i svackor så oroa ig inte, du finner lusten igen ska du se

• EnilemmE

Jag funderade idag på vart mina skor har tagit vägen. Jag har beställt dem på Pernillas Brudbutik. Gick in och kollade status och då står det att de skickades igår! Vilken trevlig överraskning! Nu håller jag alla mina tummar för att de passar, annars måste jag ge mig ut och leta nya och det känns lite surt för jag har beställt skor i vår temafärg och det är inte säkert att jag hittar några någon annanstans..
    Nu när sambon får semester kan vi kanske ta oss lite tid att ordna saker tillsammans, så det inte bara ligger på mig. Han måste ut och prova kostym iaf, det står högt på listan!
    Jag borde ha bestämt mig vid det här laget om jag vill ha snörning eller dragkedja i klänningen. Vad säger ni?? Min klänning är draperad även i ryggen och i orginalet sitter dragkedjan i sidan. Snörning är snyggt och praktiskt för det är lättare att justera, men jag vet inte hur det kommer att se ut på just min klänning..
    Får googla lite bilder!

• Fenixx

nä inget svar ännu..får väl ringa dem imorgon.

enilemme<> jag röstar på snörning, tycker det är så himla fint. ska jag själv ha också. men klart beror väl lite på vad för slags klänning med.

• EnilemmE

För den som orkar, gå in på www.bella.fr och leta efter en klänning i galleriet som heter Apostrophe. Där har ni min klänning! Snörning eller dragkedja på den??!

Skorna hade kommit idag och sambon öppnade och tittade på dem! Han tyckte de var fina, men han sa att de var låånga. Tur det kanske, för jag är orolig över att de ska vara för små. Han skulle ta med dem hit ut till stugan imorrn iaf!

• Fenixx

i natt hade jag en bröllops-mardröm!

drömde att jag hade glömt att packa med klänningen och fanns ju såklart ingen att få tag i och så hade sambons släkt blivit värsta white trash folket...hahahha 

• giz83

enilemme: jag tror att dragkedja är att föredra så det inte blir för stor ändring på själva modellen...för det kan ju bli så att om du väljer snörningen så blir det en helt annan klänning och det vill du kanske inte...=)

jag gjorde ju ett mönster till min klänning som jag hade velat ha, men då sa min sömmerska att det skulle bli en helt annorlunda klänning än den som jag valt...å jag ville ju ha just den klänningen så då valde jag bort mitt mönster....men det blev hur bra som helst ändå...=)

• giz83

fenixx: hahaha vilken skum dröm...=) men jag vet vad du menar med att glömma klänningen...!!! jag är jätte rädd för att jag ska glömma nått av de viktigaste sakerna...som maten, spriten, kläderna, vigselpapprena, eller att ja inte kontaktat vf så hon glömmer bort....åååhhh va ja hatar sånt här! jag kan ju bara säga att jag hoppas verkligen att jag aldrig mer gifter mig! vill inte göra om det här igen!! själva planeringen asså...=)

om jag nu mot all förmodan skulle gifta mig igen så komemr ja se till att anlita en bröllopsplanerare som gör allt åt mig!! hihi

Svar på tråden Bröllop 2010 del 11