Mousserande ?
Hej . Har ni tips om vilket bubbel som passar som välkomstdrink ! Hur många flaskor bör gå åt till ca 45 gäster ?
Hej . Har ni tips om vilket bubbel som passar som välkomstdrink ! Hur många flaskor bör gå åt till ca 45 gäster ?
jag tycker om Chapel Hill - det får alltid bra betyg och är ett av systemets billigaste - 55 sopänn flaskan! Har för mig att man brukar räkna ca 8 glas per flaska med mousserande!
uch, att man ens kan tipsa om det.. och speciellt till ett bröllop.. ska de inte vara lite extra då?
vi betalar 119 kr flaskan för Bulle de blanquette.. mycke godare än chapel hill, eller rättare sagt, så mycke godare att inte ens min hund skulle vilja dricka chapel hill... ;)
Dock kan man endast beställa de från systemet om man bor i sthlms län. däremot kan man beställa det från drickbart.se
Vi ska köra på chapel hill vi tycker det är gott och det blir vackert med den rosa färgen.
Hur många flaskor som går åt beror på hur många glas ni räknar på att gästerna ska dricka, vi räknar på 1,5 glas till mingel och brudskål..
Vi räknar iaf 2 glas om man nu vill. Vi köper från systembolaget och då får man ju lämna tillbaka det som inte går åt. Och vi vill inte att det ska ta slut.
Puffar gärna denna tråden eftersom vi står inför samma fundering :)
jo det är en fördel med det, dock är vi bubbeldrickare som alltid öppnar en flaska på fredagkvällen medans maten ligger på grillen.. :) så det går alltid åt förr eller senare.. ;)
Oh, min pappa tipsade om ett gott mousserande i beställningssortimentet, men nu kan jag för mitt liv inte komma ihåg vilket det var. Jag återkommer till tråden lite senare med svaret!
Vi är lite intresserade av mousserande björkvin eftersom min blivande är från Umeå, men ingen av oss har smakat det.
Jag har smakat det mousserande björkvinet ch det smakar ganska speciellt och är rätts så dyrt, jag hadde heldre valt en champange om man är beredd att betala så pass mycket för fördrinken. Men köp en flaska och prova om ni är nyfikna, det smakar inte otrevligt men anorlunda, ungefär som björklöv luktar.
Köp hem några flaskor med olika bubbel och bjud hem några goda vänner och ha en bubbelprovarkväll så får ni en roliog kväll!