Klädkod på bröllopet?
Jag är lite nyfiken, vad anger ni för klädkod till era gäster?
Jag är lite nyfiken, vad anger ni för klädkod till era gäster?
Vi har "högtidsdräkt eller mörk kostym". Alla som vill ha frack kan ha det, och känner man inte för det så går det bra med kostym. Våra närmsta vänner och släktingar kommer ha frack.
Vi kommer att skriva mörk kostym men i min bok är egentligen kavaj samma sak.
Funderade lite på smoking för att det är mitt emellan, men det känns som om lika många har en smoking hemma som en frack så det spelar ingen roll då. Men att ha blandad klädkod vore kanske ok?
vi har skrvit finklädd =) tyckte det var enklast..alla får komma som de vill...har absolut inga krav på hur våra gäster ska klä sig
Vi hade kavaj, egentligen fick gästerna ha på sig vad de ville bara de var finklädda. Men jag kände att en klädkod ska underlätta och kommer göra det annars kommer vi få massa frågor om vad som är okej och inte. Vi skrev även att klädkoden är inget krav utan mer riktlinje. Så om någon kille inte äger en kostym men känner sig fin i udda byxor och skjorta så vet han innan att han kanske är den enda som kommer klädd så och kan då välja, vara lite "utanför" eller skaffa en kostym.
Vi satte kavaj fär vi vet att alla har kläder till det.
Vi vet redan att det är ett antal som kommer att komma i kostym så risken över att endast två-tre skulle göra det är väldigt liten.
Vi håller inte stenhårt på allt vad Kavaj som klädkod innebär men jag vill undvika att mina svågrar kommer i slitna kortbyxor eller jeans då dom gjorde det vid sin äldsta brors bröllop.
Vi har skrivit lite enkelt att herrar ska bära enfärgade långbyxor(ej jeans) och damer kjol eller klänning.
Tror säkert att dom flesta förstår innebörden, det hade blivit klagomål från svågrarna direkt! Men jag orkade inte bry mig!
Jag tyckar att dom får respektera att detta är en viktig dag i vårat liv och lägga ner lite tid på att snygga till sig dagen till ära.
Självklart kan vi inte göra så mycket, om dom nu ändå kommer i sina vardagskläder men jag kommer bli besviken och dom kommer vara ganska ensamma bland övriga gäster.
Jag har till exempel inget emot ett par enfärgade linne byxor med en snygg skorta..
Inte är det för mycket begärt?