• BrudSommar2006

Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.

Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 

Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.

Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.

Välkomna!

Här finns förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

• Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • MSW
    Lapinette skrev 2010-05-12 10:25:58 följande:
    Inställningen till den planerade adoptionen hos släktingar och andra personer i omgivningen. Vilka är för och vilka är emot? Om det i framtiden blir problem med /för vilka kan ni få stöd ifrån; praktiskt och känslomässigt?
    Åh där måste juh vi i tråden också få vara med i din berättelse! Och vi är en hel hög som är JÄTTE för att ni ska adoptera! Och stöd kan vi också hjälpa till med, åtminstone känslomässigt!
  • MSW
    Lapinette skrev 2010-05-12 10:27:53 följande:
    MSW - grattis till telefonen!
    Tack!

Nahe, plugga var det!

• Fru E

Ja klart att tråden måste få vara med i berättelsen

MSW-grattis till köpet! Jag är helt kass på att säga nej till försäljare

• passionsblomman

Imorgon kommer det åtta pers hit. Vi har inte alls kommit dit vi vill i fråga om hur vi vill ha det när vi tar emot gäster i vårt hem. Men idag är min sambo åtminstone på benen-han spydde aldrig men jäklar vad sänkt han blev av bacillen! Jag hoppas vi har den ute ur huset nu, eftersom det kommer folk. Men ingen har kräkts här sedan i torsdags så det bord väl vara lugnt?

Jag väntar fortfarande på mensen, så något återinförande av upptinad eskimå innna pingst som vi trodde förut lär det ju inte bli. Dag 35 idag.

Vi ska sätta lite fart här med städa, plocka och handla, men jag bara måste berätta:

Igår var vi på utvecklingssamtal, min son och jag. Minns ni ringen runt "ingen" i höstas?
    Gud, jag får tårar i ögonen fortfarande när jag ser den framför mig...
    Frågan var ju
    Har du någon att leka med på fritiden? "många" var ringen runt nu.
    Är någon dum mot dig i klassen? "aldrig"
    Är någon annan i skolan dum mot dig? "aldrig"
    Har du någon att leka med i på rasten? "många"
    Hur trivs du i skolan "mycket bra"
    Och så vidare...

Alla frågor i hela formuläret hade bästa möjliga svarsalternativ inringat och det enda sonen hade på hjärtat var att en av hans bänkkamrater stör honom så han vill ha mer arbetsro. Hon har ADHD så de är medvetna om att hon är jobbig för de andra och nu ska de byta bänkplatser snart, så det ordnar sig.

I skolarbetet har han tagit elefantkliv framåt med sin läsning och skrivning och "är det någon som vill läsa och jobbar på för att få tid över till sin bänkbokså är det han"

Jag är så glad som en mamma någonsin kan vara. Våra strategier och vårt arbete har fungerat och min pojke har social kompetens och personlig styrka som gjort att han klarat av den här flytten på ett fantastiskt sätt.
    Jag är lättad från djupet av mitt hjärta.

• Lapinette

pb - åhhh vad skönt och höra gällande sonen! Och så håller jag en liten tumme att tanten faktiskt aldrig dyker upp ..... !!!!

Fru E - ja, hur ska jag skriva in er i min berättelse för en STOOOOR plats gällande support står ni absolut för.

• nennesjuttioåtta

helloouuuu

EA – gött att äggen ploppat på sig! 

PB – WOHOOOOOO du är bäst! Din son också!

Lappis – {$lang_emotions_heart}

MSW – moahahaha grattis till köpet! (ska jag säga som råkade byta abonnemang förra veckan...aaarghh! men jag tror det blir bra men...)

BS – leta mus?!?! Lycka till då, hoppas den har flytt ut ur husets å ni slipper hitta den mosad till en våffla i någon av fällorna.

• nennesjuttioåtta

PB – aha, de ska stå ute i krukorna då... synd bara att vi åker bort så då är vi ju inte hmma för at kunna ta in dem eller lägga på fiberduk. Nästa vecka – bot och bättring!

• nennesjuttioåtta

F ö röstade jag också på televinken, naturligtvis.

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen