• kenttjej

När blir jag hippad?

Nu är det 38 dagar kvar och jag börjar känna mig nervös... Båda tärnorna bor långt ifrån gbg (sthlm och Linköping) och har begränsad ekonomi, jag har verkligen inte några höga förväntningar men visst vore det roligt att bli hippad på nåt sätt? Eftersom vi inte har pratat om möhippan nånting så har jag ingen aning om ifall något är planerat... Tänk om det inte blir nåt?

Svårt nu också med de helger som är kvar, man kan ju inte planera in nåt ifall ifall... Fästmannen kommer att få en svensexa men jag vet inte heller när den blir, så det är öppna planer som gäller fram till 8 maj.

Vad jobbigt! Jag börjar bli otålig av all denna väntan!

• Svar på tråden När blir jag hippad?
  • ElinDaniel

Jag håller med. Det kunde ha varit jag som skrev det inlägget! Mina tre bor allihop långt bort... Jag är lite pirrig... Har inte heller några förväntningar på världens dunderkalas. Men skulle så förtvivlat gärna vilja ha en möhippa... Det vet mina tjejer om! Jag har pratat om alla jag mött på stan som blivit hippade, pratat om då jag anordnade en osv. Jag var tärna för en av mina tärnor för två år sen. Hela livet, och inte minst sträckan mot bröllopet är en väntan!

JAg bad bestmannen viska till mig då svensexan blir. Men jag har inte hört nåt än. Men jag sa at tjag gärna är delaktig. Lurar dit maken eller ser till så han är hemma... Bara o vänta! :)

• jensol

Jag kände precis likadant, började tro att det inte skulle bli nåt MEN så i lördags blev jag hippad! :D

Blev verkligen en överraskning! Jag och mannen åkte ner till staden där bröllopet ska äga rum (vi kommer därifrån och tärnan bor där oxå.) Var tänkt att vi skulle ha en barnfri helg med hotell, god mat och spa, samt fixa lite lite med bröllopslokalen etc.
    Hann vara 10 minuter på hotellet när det knackade på dörren och någon utklädd till katt stod där med en lapp att jag skulle följa med på skattjakt! Först trodde jag det var nån från hotellet som anordnade nåt jippo för oss barnfamiljer, och tänkte det där tänker jag minsann inte göra. Men läste vidare att jag hade 5 min på mig att packa ner finkläder, smink mm och då fattade jag att det var min möhippa. Haha grundlurad var bara förnamnet, ALLA visste.

Dagen var heeeelt underbar, spelade lasergame, badade bubbelpool drack skumpa, åt snittar, lekte "paketleken", Avslutade på en restaurang med dansgolv och dansade all night long :) De lyckade verkligen göra en dag så som verkligen var JAG. Tycker inte alls det är kul med uppdrag som att sälja kyssar på stan utspökad.

Med detta vill jag bara säga, håll ut tjejer, det kommer när ni minst anar det :)
    Kanske är era män redan inblandade och inte vill att ni ska planera in en massa om helgerna.
    När dagen kommer hoppas jag ni får en lika bra dag som jag fick.

ops blev visst långt ;)

• lyckans lycka

jag har inte heller nån aning om när jag ska bli hippad men jag vill inte veta det heller. jag vet att jag kommer at bli det men när det blir vill jag bli överaskad.

Jag vet när sambon ska få sin svensexa

• kenttjej

Vad härligt tjejer, då är jag inte ensam...

Jensol: låter som en underbar hippa! Poängen är ju verkligen att man gör roliga saker tillsammans med sina vänner och inte blir utskämd.. Jag är dock inte så rädd för att göra bort mig men att gå runt på stan o sälja kyssar eller dyl känns lite fånigt, tycker mest synd om blivande brudar när man ser dem på stan och de råkat ut för någon taskig uppgift.

Fick veta av ena marskalken idag när fästmannens svensexa blir, det är dessutom sjyssta grabbar så jag är övertygad om att de kommer att ha det trevligt. Är så glad för hans skull!

Men nu är jag själv så otålig att jag håller på att spricka, jag vill bli hippad NU!!!

ooops, bygger inte alls upp några förväntningar nu...

• Gnistra mera

Undrar hur man känner sig om man inte blir hippad.
    Tänk om ens tärnor inte hittar på något- undrar om man istället blir sur och besviken på dem?

Inte så kul...

Jag har ingen aning om när jag blir hippad men jag vet att det kommer att ske. Min huvudtärna har till och med frågat om en lista på personer som jag gärna vill ha med...så hon inte missar någt.

Sen fick jag hör på ryktesvägar att hon undrade om hon skulle bjuda in min mamma!!! Hahahahah. Jag älskar morsan men - NEJ TACK! Jag vill inte ha henne på hippan.

• Uppsalabrud2010

Mina tärnor har frågat efter adresser till de som jag skulle kunna tänkas att ha med på min hippa. Ingen aning om hur sampratade mina tärnir är eftersom de varken känner varandra eller bor i samma stad (55 mil ifrån varandra). Men jag ser med spänning fram emot hippan...om det nu blir någon, för det vet jag ju inte än!

• frupP

Ja, nääär blir det ?? 3,5 v kvar till bröllopet nu..
    Jag tillhör kategorin förväntansfull. Har nog fått minst 25 vykort nu, med texten "det är inte en fråga OM utan NÄR". Så jag törs nog tro att det blir något iallafall. Hellre något pinsamt, än ingenting alls!

• Kittybruden

haha.. ja hippad lr inte. det är frågan..

men alla skulle vilja bli överrasskad och uppvaktad tror jag..

jag har fått 4 vykort kort av 21..
    där står det vad jag ska packa ner..skruvmejsel,pärlor,klänning jag känner mig urfin i..med mera med mera.. så nåt lurt är det i görningen.. men frågan är bara vad ??!!!??
    hHIHIHIHIHI

• kenttjej

FruP och Kittybruden, vad skojigt med vykorten! Rolig idé... Själv har jag 37 dagar kvar, hoppas verkligen det blir nåt...

Gnistra mera: Ja jag går oxå med samma tanke, tänk om det inte blir nåt? Det skulle ju kännas tråkigt om ingen kan/vill ordna nånting men jag tänker inte låta det förstöra min dag eller några relationer. Då får man väl kanske ha förståelse för att alla inte har tid/möjlighet att ordna sånt. Dock tycker jag inte heller att ansvaret för hippan bara ligger på tärnorna, det är väl frittfram för alla vänner och släktingar att ordna hippa om de vill det.

Men jag hoppas hoppas!

• frupP

Vykorten fortsätter ramla in här.. Och nu är det 15 dagar kvar..
    Men; kom hem från jobbet idag, BMs bil och även hans brors stod utanför. Huset tomt. Finskorna fattas. Men inte jackan och tandborsten. Hoppas han har en kul kväll! Undra om det är min tur imorgon...?

Svar på tråden När blir jag hippad?