• Jennifer E

Favoritställning?

Undersökningsdags! Vilken är er favoritställning? Eller har ni någon annan ställning ni kan/vill tipsa om?

Jag svarar tråkigt nog bakifrån och missionären... Men självklart är variation det bästa.

Kul att se om det här släpps igenom, har sett att det har diskuterats ställningar lite i andra trådar.

• Svar på tråden Favoritställning?
  • Tanja

Ovanpå, inte sittandes utan halvliggandes. Garanterad orgasm :)

• Maria A

Vi har flyttat till radhus med massor av insyn så vi har fått avstå från allt vad soffor, köksbord och diskbänkar heter. Jag blir så avundsjuk på er andra... men vi har det rätt fint uppe i sängen ändå, helst missionär men det varierar mycket. *rodnar och fnissar*

• ToS

har ingen direkt favoritställning utan det är nog mest det som är runt omsom gör det.. typ om jag har handbojor e fast kedjad eller fastsnörd i rep osv... finns det med i det hela blir det min favorit...å nu har jag turen att min blivande gillar att använda dessa saker... :)
    sånt där vanligt rättuppåner eller vad man ska kalla det tycker jag är väldans tråkigt..

• AstroTraveler

Jag föredrar missionären. Jag har blivit en riktig "tråkmåns". Tycker att det är mer intimt och mer kärlek i det! :)

• Julia B

Hm, har gillat bakifrån med fd pojkvänner, men min man stöter mest i livmoderhalsen (är det väl?), inte så skönt. Att lägga upp benen på hans axlar är helt uteslutet. Han är för lång *snyft*. Vilka lyxproblem. Missionären är bäst i början, sedan rida eller ligga på sidan.

• hybris

Kinda, en sån liten dildo, kan man köpa den vart som helst? Jag menar i de flesta affärer som säljer sådant...
    Vill ha!

• Mastermind

Det varierar från gång till gång. Men bakifrån funkar alltid. ;)
    Annars finns det en ställning som jag tycker är helt *underbar* medans min sambo inte är så förtjust i den.. Han får ont efter ett litet tag, så man får passa på att njuta när man kan.. ;) Såhär är den: Jag ligger på sidan, med ena benet upp i luften, andra mot madrassen (precis som övriga kroppen). Han sitter på knä med mitt ena ben mellan mina ben och mitt andra ben håller han i/lägger mot sin ena axel. Så det blir någon slags bakifrån från sidan-variant på det hela. Jag vet dock inte ifall det "funkar" på alla, då min sambos "leksak" är lite vriden åt vänster. :D

• Pam

Mitt tips: bygg en specialdesignad säng med perfekt höjd för er så att han kan stå på golvet och komma in i er (vi har kontorshurtsar som sängen vilar på) Det ger alla de "gamla vanliga" ställningarna nya dimensioner...

• Sofia 3

Hmm, Min favorit är skeden och mannens bakifrån på alla fyra ;-D

• Drutten

Ohhh, jag håller helt och fullt med dig Nemea!!!

• Kinda

Hybris:

Jag tror väl att de flesta butiker som säljer liknande "attiraljer" har såna också. Min är ca 15 cm lång tror jag (har den inte här ;) ) och har inte så stor omkrets. Alldeles lagom...
    Om du inte är för blyg kan du ju alltid fråga i affären...

• Turkey

Favoriten är när jag rider honom "halvliggandes" med benen längs sidorna och är ett par decimeter ovanför hans huvud. Garanterad orgasm........

Sen är det ju inte helt fel att bli slickad runt cli*oris medan han stimulerara an*len lite varsamt....Mums!

• Nannis

Jag har upptäckt att jag tycker mycket bättre om att bli slickad "framifrån" (d.v.s om jag ligger på rygg och han slickar mig uppåt, med ansiktet mot mig) snarare än om jag ligger ovanpå honom i 69:an... Någon annan som upptäckt samma sak??

• dea

Tycker 69:an är klurig. Svårt att koncentrera sig på att ge och få samtidigt fast på olika plats.

Den har visat sig lite av en stämningsdödare för mig, fast jag gillar både att ge och få.

• På-små-rosa

Eh... första gången här inne. Förvånas och gläds åt öppenheten mellan alla!

Personlig favorit är "på rygg med mina ben över hans axlar". Då stimuleras G-punkten och det är nästan FÖR skönt!

Någon annan förresten som har erfarenhet av just G-punkts orgasmer? Många säger ju att de inte ens existerar och man känner sig nästan som en fejk... *ler*

• Dea

Äh, har man turen att få penetrAT10N50RGA5MER så var bara tacksam. Vem bryr om vad (vi) avundsjuka människor tror.

En trevlig ställning när man är lite trött, sådär, är om han ligger på sidan och hon ligger på rygg med knäna över hans höft. De är då förenade på det vanliga stället. Inte så akrobatisk, inte så 5NU5K1G. Den kommer in på snedden vilket kan stimulera på ett nytt sätt, dessutom har man tre händer fria för att stimulera ställen som behöver det.

• Saga 2003

Trots att jag är blyg i såna här sammanhang väljer jag att skriva för att jag förvånas över att så många gillar missionären... det gör inte jag! Den är bara ok om jag har mina ben på hans axlar. Men min favorit är bakifrån då vi båda sitter upp på knä. Och hans är då jag rider honom på huk.

• Kicker

En annan ganska skön ställning *rodnar* är då jag ligger på rygg ovanpå honom. Han ligger såklart också på rygg. Bara ett tips till er som gillar bakifrån, detta är en trevlig variant, och inte så farligt akrobatisk heller.

• Helena V

Missionären är min klara favorit. Åtminstone nu med min man, har aldrig tidigare uppskattat den!
    Min man gillar dock sex bakifrån överlägset bäst, så det är en förhandlingsfråga

• Dharma

Min bästa är 69:an! Utan större konkurens!
    Oralt är underskattat som "huvudmål" och ses ofta bara som förspel fram till nåt annat!

Svar på tråden Favoritställning?