• Bettertogether

Bröllop 2010 del 10

En efter en blir vi gifta här i tråden! :D Det är vårt år nu!! :D

2010-tråden (det saknas säkert många nya här på listan! Men ni kan inboxa mej till nästa tråd så kommer ni med från då! :) )

Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

Mars 2010:

April 2010:
    Eån2010: 10/4
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4
    Lyckliga013bruden: 24/4

Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    soonAmrs:5/6
    05juni2010: 5/6
    Zouzou: 5/6
    Trollia: 12/6
    Plutten2010: 12/6
    Lina o Peter: 19/6
    Bettertogether: 19/6
    Junibrud2010: 19/6
    Tausen: 19/6
    Grodanojag2010: 26/6

Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Brudjuli2010: 10/7
    KatjaB: 10/7
    Pantertanten: 17/7
    Lycklig81: 17/7
    LoveA: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka 76: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    Loveis: 14/8
    cire: 21/8
    Vi är tre: 21/8
    humlan66: 21/8 (ev 14/8)
    workoutgirl: 28/8

September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Fruhögstadius:15/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

Oktober 2010:
    Mammab: 23/10

November 2010:
    Divina73: 10/11

December 2010:
    Blivandefrueriksson: 31/12

Några av våra tidigare trådar:
    Del 9: www.brollopstorget.se/Forum-1-31/m3615772.html
    Del 8: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3539225.htm...
    Del 7: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.htm...
    Del 6:www.brollopstorget.se/Foru m-5-21/m3321400.html
    Del 5: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.htm...

• Svar på tråden Bröllop 2010 del 10
  • Bettertogether

35 st servetter klara, bara 100 till ;) Som sagt tar det tid,då det ska snurras band med pärlor på runt servetten, men det är som terapi för en pysselmänniska som mej :) m2b ville hjälpa till, så han gjorde en och konstaterade att det inte var något för en ingenjör ;)

• Tausen

Idag kom servetterna vi beställt från calligrafen - fina!
    Provade klänningen igen idag ocså..måste sy upp den lite och fixa nån uppfästning till släpet. Nån annan som har släp? Hur har ni gjort?

• KatjaB
    Bettertogether skrev 2010-03-06 22:55:53 följande:
    35 st servetter klara, bara 100 till ;) Som sagt tar det tid,då det ska snurras band med pärlor på runt servetten, men det är som terapi för en pysselmänniska som mej :) m2b ville hjälpa till, så han gjorde en och konstaterade att det inte var något för en ingenjör ;)
    haha

Vi ska nog vika dem bara så att de blir lika stora som festhäftet och sätta sidenband rutn, och så ligger festhäftet över. Tyckte det blev så mycket prylar att få plats med vid varje plats så det blev det mest stilrena. men vi får se, kanske ändrar oss
  • Krokodilrumpa

Min M2B putsade sin förlovningsring i dag. Vi har titan. Den blev som ny. Ska be honom att ta ta min i morgon:)

Jag försöker få den ekonomiska biten. Det kommer att bli mycket homepartyförsäljning för mig under vår och sommar, hoppas jag.

Vi ska inte ha så stort och vi gifter oss utomhus i oktober. Jag skulle kunna tänka mig att ta med min min M2B och mina barn till något varmt ställe och ställa till med fest när vi kommer hem igen. Kan man göra det? Folk kanske förväntar sig att de ska få en vigsel och en fest. Eller är en fest bara tiggeri om presenter. Kanske kan misstolkas.

• KatjaB

klart ni kan göra så, och presenter är en lyckönskan, inte en betalning för festen. Så tänkt inte på det.

Vi har också titan, putsade han dem själv? Vad använde han då? vi ska visserligen lägga till ett datum i hans ring också, men min kan jag ju putsa själv i så fall.

Krokodilrumpa skrev 2010-03-07 00:10:20 följande:
    Min M2B putsade sin förlovningsring i dag. Vi har titan. Den blev som ny. Ska be honom att ta ta min i morgon:) Jag försöker få den ekonomiska biten. Det kommer att bli mycket homepartyförsäljning för mig under vår och sommar, hoppas jag. Vi ska inte ha så stort och vi gifter oss utomhus i oktober. Jag skulle kunna tänka mig att ta med min min M2B och mina barn till något varmt ställe och ställa till med fest när vi kommer hem igen. Kan man göra det? Folk kanske förväntar sig att de ska få en vigsel och en fest. Eller är en fest bara tiggeri om presenter. Kanske kan misstolkas.
  • EåN2010

molnis: vad fina!!

jag kommer nog skippa den där "fina vikningen" och bara vika så att de kan ha användning av den...

• giz83

wow tjejer va ni har skrivit...

shit ja hänger inte me längre...

men för att uppdatera lite så har jag gjort ännu mer på inbjudningarna...och e snart klar...hihi...o lite mer än en månad kvar tills vi ska skicka de....=)

har hittat snöre till våra favoraskar också...så nu ska ja fixa me de snart...=)

*kärleken är evig*
  • KatjaB

vad ska ni ha för musik på festen? har ni tänkt ha lite pardansmusik först för att sen ha mer party och dansmusik eller hur har ni tänkt lägga upp det?
    Sitter och gör listor till vår dj och det är ju jättesvårt att få till en bra mix, så jag har nu gjort 3 listor med olika sorters musik istället för en som jag skulle, haha

• Fenixx

vi kommer nog börja festen med att det medeltida bandet spelar lite fartfyllda glada medeltida låtar och sen antingen att dem kör sitt race och sen resten av natten blir blandat med vanlig musik. eller så blandar vi. inte bestämt oss där än.

nästa helg så blir det dags att göra klart inbjudningskorten iallafall, känns jätteskumt att dem snart ska skickas.

hur långt innan ska ni andra skicka era inbjudningar? en upprepningsfråga, men jag har varit lite afk här ett tag.

såg i morse lite bilder från Laila bagges bröllop, hade förväntingar om lite mer personlig och rockig stil, men men. hehe

• KatjaB

kollade också på bilderna av laila bagges klänning, fast lite rockig var den ju med det svarta snöret runt halsen och nitar där o var. Eller ja, rocklig light kanske
    Ja, de verkade ju nöjda iallafall, själv har jag lite svårt för hela familjen Wahlgren.. de känns så egoscentriska på nåt sätt. Jag får inga rysningar och "ååh så vackert" av nåt som de framför. Bröllopet känns lite likadant av vad man kunde läsa i artikeln iallafall.

Svar på tråden Bröllop 2010 del 10