• Bettertogether

Bröllop 2010 del 10

En efter en blir vi gifta här i tråden! :D Det är vårt år nu!! :D

2010-tråden (det saknas säkert många nya här på listan! Men ni kan inboxa mej till nästa tråd så kommer ni med från då! :) )

Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

Mars 2010:

April 2010:
    Eån2010: 10/4
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4
    Lyckliga013bruden: 24/4

Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    soonAmrs:5/6
    05juni2010: 5/6
    Zouzou: 5/6
    Trollia: 12/6
    Plutten2010: 12/6
    Lina o Peter: 19/6
    Bettertogether: 19/6
    Junibrud2010: 19/6
    Tausen: 19/6
    Grodanojag2010: 26/6

Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Brudjuli2010: 10/7
    KatjaB: 10/7
    Pantertanten: 17/7
    Lycklig81: 17/7
    LoveA: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka 76: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    Loveis: 14/8
    cire: 21/8
    Vi är tre: 21/8
    humlan66: 21/8 (ev 14/8)
    workoutgirl: 28/8

September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Fruhögstadius:15/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

Oktober 2010:
    Mammab: 23/10

November 2010:
    Divina73: 10/11

December 2010:
    Blivandefrueriksson: 31/12

Några av våra tidigare trådar:
    Del 9: www.brollopstorget.se/Forum-1-31/m3615772.html
    Del 8: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3539225.htm...
    Del 7: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.htm...
    Del 6:www.brollopstorget.se/Foru m-5-21/m3321400.html
    Del 5: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.htm...

• Svar på tråden Bröllop 2010 del 10
  • Blivandefrueriksson

Martinaa är det första gången du vaxar bena? för då gör det ingen skillnad nämligen växer ut lika fort som om du skulle raka dem. Man måste göra det några gånger för att hårrötterna ska vänja sig och sedan tar det längre tid mellan gångerna? Första gången jag vaxade benen så var det ute igen på några dagar så fick ta med alla rak grejor till grekland endå

• Bettertogether

Ni ska tro jag skrattade imorse när jag steg upp och drog upp gardinerna och såg att vår stora toyota var alldeles inplastad med genomskinlig plast ;) och på bakrutan var det skrivet "just married" med tandkräm... Sambon fick jobba en halvtimme med att ta bort allt innan han kunde åka iväg till jobbet ;) De gör honom verkligen nervös med hintar om en kommande svensexa ;)

• EnilemmE
    Blivandefrueriksson skrev 2010-05-21 17:34:39 följande:
    Martinaa är det första gången du vaxar bena? för då gör det ingen skillnad nämligen växer ut lika fort som om du skulle raka dem. Man måste göra det några gånger för att hårrötterna ska vänja sig och sedan tar det längre tid mellan gångerna? Första gången jag vaxade benen så var det ute igen på några dagar så fick ta med alla rak grejor till grekland endå
    Ja, och första gången man gör det kan det bli gräsligt fult om man får en reaktion för att man inte är van. Massa massa röda prickar!!

Blivandefrueriksson skrev 2010-05-21 17:34:39 följande:
    Ja, och första gången man gör det kan det bli gräsligt fult om man får en reaktion för att man inte är van. Massa massa röda prickar!!

Bettertogether skrev 2010-05-21 17:42:26 följande:
    Ni ska tro jag skrattade imorse när jag steg upp och drog upp gardinerna och såg att vår stora toyota var alldeles inplastad med genomskinlig plast ;) och på bakrutan var det skrivet "just married" med tandkräm... Sambon fick jobba en halvtimme med att ta bort allt innan han kunde åka iväg till jobbet ;) De gör honom verkligen nervös med hintar om en kommande svensexa ;)
    Vad roligt!!
  • Martinaa

Aaah, va säger ni!? Ja, det är första gången jag vaxar. Har gått och sparat hår så länge så jag känner mig som en hobbit!

Var livrädd att jag skulle bli tagen till badhuset på möhippan men det slapp jag som tur var! :P

• EnilemmE
    Martinaa skrev 2010-05-21 18:25:01 följande:
    Aaah, va säger ni!? Ja, det är första gången jag vaxar. Har gått och sparat hår så länge så jag känner mig som en hobbit! Var livrädd att jag skulle bli tagen till badhuset på möhippan men det slapp jag som tur var! :P
    Du ska nog inte vaxa dem dagen innan iaf, med tanke på att du kan få röda utslag.. Min svägerska är hudterapeut och det var hon som sa detta till mig då jag skulle prova att vaxa benen första gången. Jag provade bara på en liten del och fick röda utslag, så jag vaxade aldrig benen helt. Sen ska man tydligen inte ha längre hår än typ 1 cm för att det ska bli lätt att vaxa.

Hoppas du löser det iaf! Testa att hemmavaxa en liten del av benet om du vill se om du reagerar starkt på vaxningen.

• Martinaa
    EnilemmE skrev 2010-05-21 19:18:59 följande:
    Du ska nog inte vaxa dem dagen innan iaf, med tanke på att du kan få röda utslag.. Min svägerska är hudterapeut och det var hon som sa detta till mig då jag skulle prova att vaxa benen första gången. Jag provade bara på en liten del och fick röda utslag, så jag vaxade aldrig benen helt. Sen ska man tydligen inte ha längre hår än typ 1 cm för att det ska bli lätt att vaxa. Hoppas du löser det iaf! Testa att hemmavaxa en liten del av benet om du vill se om du reagerar starkt på vaxningen.
    :S

Får ringa hon på salongen imorgon och rådfråga! Tack för era "varningar" i alla fall! :)

• Fenixx
    Bettertogether skrev 2010-05-21 17:42:26 följande:
    spännande
  • Sundance

Hade min vän/koordinator och hennes sambo hemma på middag igår kväll. Jättetrevligt med lite bröllopssnack. Vi drog fram min klänninge och drömde lite. Hade så gärna provat den men det gick ju inte pga min lilla operation på ryggen. Men oj vad den är vacker ändå!

• Fenixx
    Sundance skrev 2010-05-22 10:24:09 följande:
    Hade min vän/koordinator och hennes sambo hemma på middag igår kväll. Jättetrevligt med lite bröllopssnack. Vi drog fram min klänninge och drömde lite. Hade så gärna provat den men det gick ju inte pga min lilla operation på ryggen. Men oj vad den är vacker ändå!
    härligt att du är så nöjd med klänningen.

själv får jag vänta tills sommaren innan jag får se min i verkligheten då vi äntligen åker och hämtar alla kläderna hos sömmerskan.

• CiaLovesAndreas

Nu är jag fru!
    Hade en underbar dag!!

Svar på tråden Bröllop 2010 del 10