• Bettertogether

Bröllop 2010 del 10

En efter en blir vi gifta här i tråden! :D Det är vårt år nu!! :D

2010-tråden (det saknas säkert många nya här på listan! Men ni kan inboxa mej till nästa tråd så kommer ni med från då! :) )

Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

Mars 2010:

April 2010:
    Eån2010: 10/4
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4
    Lyckliga013bruden: 24/4

Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    soonAmrs:5/6
    05juni2010: 5/6
    Zouzou: 5/6
    Trollia: 12/6
    Plutten2010: 12/6
    Lina o Peter: 19/6
    Bettertogether: 19/6
    Junibrud2010: 19/6
    Tausen: 19/6
    Grodanojag2010: 26/6

Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Brudjuli2010: 10/7
    KatjaB: 10/7
    Pantertanten: 17/7
    Lycklig81: 17/7
    LoveA: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka 76: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    Loveis: 14/8
    cire: 21/8
    Vi är tre: 21/8
    humlan66: 21/8 (ev 14/8)
    workoutgirl: 28/8

September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Fruhögstadius:15/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

Oktober 2010:
    Mammab: 23/10

November 2010:
    Divina73: 10/11

December 2010:
    Blivandefrueriksson: 31/12

Några av våra tidigare trådar:
    Del 9: www.brollopstorget.se/Forum-1-31/m3615772.html
    Del 8: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3539225.htm...
    Del 7: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.htm...
    Del 6:www.brollopstorget.se/Foru m-5-21/m3321400.html
    Del 5: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.htm...

• Svar på tråden Bröllop 2010 del 10
  • KatjaB

sarahkka76 skrev 2010-05-20 17:58:28 följande:
    JAg har fått hem hindersprövningen tillbaka samt vigselintyget. Det är väl ingetmer man ska göra nu eller hur? Bara ge fe till vf när det väl är dax...

vi skulle posta dem till västerås kommun... så att hon hade dem redan innan det var dags.

• KatjaB

kolla i mitt galleri om ni vill se näbbarnas boleros.. fick hem dem idag och åååh vad fina de är. Det är ju mitt i sommaren så tänker att de kanske har dem om det skulle vara dåligt väder eller lite småkyligt mot kvällen

• EnilemmE
    Lyckliga013bruden skrev 2010-05-20 17:55:43 följande:
    Enilemme Vi fyllde i alla papper samtidigt och skickade in, alltså skickade vi in namnändringsblanketten samtidigt som hindersprövningen ett par månader innan vigseln. Jag fick mitt nya efternamn i samband med vigseln så i teorin bytte jag då från t.ex. Johansson till Svensson. Men det tog ca 1.5vecka innan det gått igenom i systemet å jag fick heta Svensson i folkbokföringen också. Men på pappret hem i brevlådan där de stod att jag gift mig och bytt från Johansson till Svensson står det att jag bytte 24 april.
    Ja, hade det bara handlat om namnändring för mig, så hade vi redan kunnat skicka in blanketterna, men nu ska ju hela familjen byta till ett helt annat namn, ett släktnamn och då måste min blivande antingen byta innan eller efter vigseln och jag vill helst att vi alla byter i samband med vigseln, så jag ska nog försöka få till det så.

Vi behåller våra resp. efternamn vid vigseln och så byter hela familjen till släktnamnet efteråt, fast ändå i samband! (Snurrigt, jag vet..)

• CiaLovesAndreas

Ahhh....nu är det inte ens dagar kvar!!
    En del kvar att pyssla med.

• lillalyckan

Nu har vi byggt ihop våra inbjudningskort Vi beställde från Calligraphen för att slippa göra nåt själva. Tji fick vi! Det skulle vikas och fixas och donas. Nu är allt klart iaf och de flesta adresser är skrivna. Bara några kvar att lokalisera nu... Om ett par veckor så skickas de ut

• Sundance

Vi fick ett återbud igår. Eller... de kommer till vigseln (kör 60 mil bara för den {#lang_emotions_smile}) men sen åker de igen. Så nu har vi ringt och pratat med ett par andra vänner som kommer istället. Så det var bara att plocka fram alla papper, tapeter, band, lim, saxar, embossingstämplar och förvandla vardagsrummet till pysselverkstad igen. Tur att sambon inte var hemma.

Fick förresten hem hans morgongåva igår. Burberry manchettknappar som jag tror han blir jätteglad över. Slog in dem fint och gömde dem.

Ska nog lägga vår hindersprövning på lådan idag...

Var så sugen på att prova klänningen ikväll. Min bröllopskoordinator kommer på besök. Men så opererade jag bort ett födelsemärke igår och är sydd så jag är inte så sugen på att ha något så tajt runt midjan och ryggen nu. Typiskt. Trodde inte de skulle behöva sy och att det skulle göra så ont efteråt.

• Fenixx

nu har vi fått hem hindersprövningen och har skrivit på.

sen har ett av våra största problem lösts sig med. vi ville ju ha barnen med på vigseln men inte på festen. och det blir ju svårt då alla nära är bjudna.

men nu så berättade 2 av mina arb.kamrater att dem jättegärna ställde upp och är barnvakter.(vigseln är ju i en annan stad) oc den ena av dem kommer därifrån nämligen. dem har själva barn i samma åldrar, så är ju in game så att säga.

så är verkligen såå lättad. härligt med såna underbara människor runt sig.

• Superstarfia

Fenixx skrev 2010-05-21 16:33:33 följande:
    nu har vi fått hem hindersprövningen och har skrivit på.   sen har ett av våra största problem lösts sig med. vi ville ju ha barnen med på vigseln men inte på festen. och det blir ju svårt då alla nära är bjudna. men nu så berättade 2 av mina arb.kamrater att dem jättegärna ställde upp och är barnvakter.(vigseln är ju i en annan stad) oc den ena av dem kommer därifrån nämligen. dem har själva barn i samma åldrar, så är ju in game så att säga. så är verkligen såå lättad. härligt med såna underbara människor runt sig.

Va kul att det löste sig med barnvakt..

Vi fick hem intyget om hindersprövningen så nu är vi good to go.. nu känns de ännu mer verkligt.. :)

• EnilemmE
    Fenixx skrev 2010-05-21 16:33:33 följande:
    nu har vi fått hem hindersprövningen och har skrivit på.   sen har ett av våra största problem lösts sig med. vi ville ju ha barnen med på vigseln men inte på festen. och det blir ju svårt då alla nära är bjudna. men nu så berättade 2 av mina arb.kamrater att dem jättegärna ställde upp och är barnvakter.(vigseln är ju i en annan stad) oc den ena av dem kommer därifrån nämligen. dem har själva barn i samma åldrar, så är ju in game så att säga. så är verkligen såå lättad. härligt med såna underbara människor runt sig.
    Härligt med barnvakten!

Vi har inte kollat upp det än, men jag ska fråga min lillebrors sambos mamma om hon vill ha dem. Min lillebrors sambo är ofta barnvakt åt våra 2 tjejer och då brukar de gå hem till hennes mamma + syskon, så hon/de är inte helt främmande för våra barn!

• Martinaa

Idag om två veckor kommer jag vara totalt stissig skulle jag tro....! Ska fixa naglarna, vaxa benen (ÄNTLIGEN) och fixa med dekoration och sånt på feststället. För om två veckor och en dag smäller det! {#lang_emotions_laughing}

Svar på tråden Bröllop 2010 del 10