• Bettertogether

Bröllop 2010 del 10

En efter en blir vi gifta här i tråden! :D Det är vårt år nu!! :D

2010-tråden (det saknas säkert många nya här på listan! Men ni kan inboxa mej till nästa tråd så kommer ni med från då! :) )

Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

Mars 2010:

April 2010:
    Eån2010: 10/4
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4
    Lyckliga013bruden: 24/4

Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    soonAmrs:5/6
    05juni2010: 5/6
    Zouzou: 5/6
    Trollia: 12/6
    Plutten2010: 12/6
    Lina o Peter: 19/6
    Bettertogether: 19/6
    Junibrud2010: 19/6
    Tausen: 19/6
    Grodanojag2010: 26/6

Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Brudjuli2010: 10/7
    KatjaB: 10/7
    Pantertanten: 17/7
    Lycklig81: 17/7
    LoveA: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka 76: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    Loveis: 14/8
    cire: 21/8
    Vi är tre: 21/8
    humlan66: 21/8 (ev 14/8)
    workoutgirl: 28/8

September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Fruhögstadius:15/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

Oktober 2010:
    Mammab: 23/10

November 2010:
    Divina73: 10/11

December 2010:
    Blivandefrueriksson: 31/12

Några av våra tidigare trådar:
    Del 9: www.brollopstorget.se/Forum-1-31/m3615772.html
    Del 8: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3539225.htm...
    Del 7: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.htm...
    Del 6:www.brollopstorget.se/Foru m-5-21/m3321400.html
    Del 5: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.htm...

• Svar på tråden Bröllop 2010 del 10
  • KatjaB

ja, om en person dricker allt det där så blir de ju askalas Men det är ju så svårt att räkna, hur många ciderdrickare det finns, hur mång aöldrickare osv. Har mailat över till svärfar (plast-svärfar) som skulle kolla på det, han har ju anordnat lite större tillställningar än våra ta med din egen dricka-fester, så han kanske har mer koll

• Sundance

Vi fick en lista av m2b's kusin med hur de fick tips om att räkna alkohol och hon sa att hade vi följt den hade det blivit helt perfekt. Nu fick vi över nästan precis det vi köpte extra utöver rekommendationerna. Vi kommer handla efter den listan i tyskland och sedan köpa lite extra på systemet som vi ställer undan i en låda för sig. Behövs det får serveringspersonalen ta från det men de ska plocka ur den lådan sist. Då kan vi lämn tillbaka allt som inte dricks upp. Och det har då inte kostat oss så mycket extra.

Va på möhippa för min svägerska igår. Jättetrevlig dag men det var en lugn möhippa, vilket nog passade henne bra. Hon verkade glad och nöjd. Men måste erkänna att jag blev ännu mer ledsen över att förmodligen inte få någon egen. Har ju inte varit på någon möhippa innan så jag har inte fått möjlighet att se hur kul det är för bruden.

• KatjaB

Sundance skrev 2010-05-09 10:25:18 följande:
    Vi fick en lista av m2b's kusin med hur de fick tips om att räkna alkohol och hon sa att hade vi följt den hade det blivit helt perfekt. Nu fick vi över nästan precis det vi köpte extra utöver rekommendationerna. Vi kommer handla efter den listan i tyskland och sedan köpa lite extra på systemet som vi ställer undan i en låda för sig. Behövs det får serveringspersonalen ta från det men de ska plocka ur den lådan sist. Då kan vi lämn tillbaka allt som inte dricks upp. Och det har då inte kostat oss så mycket extra. Va på möhippa för min svägerska igår. Jättetrevlig dag men det var en lugn möhippa, vilket nog passade henne bra. Hon verkade glad och nöjd. Men måste erkänna att jag blev ännu mer ledsen över att förmodligen inte få någon egen. Har ju inte varit på någon möhippa innan så jag har inte fått möjlighet att se hur kul det är för bruden.

du har inte lust att dela med dig av listan?

ja, vad trist att det inte blir en hippa, men kan  du inte bestämma ihop med dina vänner att ni käkar middag o spa eller nåt eftersom du inte får nån hippa, så ni planerar en tjejkväll ihop iallafall, även fast det inte blir ett överraskningsmoment så kan det ju vara trevligt ändå

• Sundance

Jo, jag har den hemma nu men jag lägger ut den imorgon.

Jag var också inne på det. Att säga till tjejerna att komma ner på onsdags morgon så vi kunde få onsdagen ihop. Torsdagen känns det som jag behöver för att handla upp det sista, fixa ögonbrynen och naglarna mm mm. Och fredagen är det ju dekorationer och så hela dagen. Men sen när jag räknade på att det skulle kunnat bli ett gäng på 10 tjejer på min hippa om bara den tärna som bor här nere kunde ta tag i att fixa något (förstår om de som bor långt bort inte har råd och möjlighet att resa hit två gånger på kort tid) men hon som bor här kan ju fixa och är på plats, så då kände jag mig lite besviken. Det är bara hennes ointresse och att hon är så bekväm som gör att hon inte planerar något själv (trots att vi är bästa vänner). Och då kände jag liksom att jag varken hade lust, tid, råd eller ork att fixa något. Jag känner inte att jag vill fixa min egen hippa. Och har så mycket med jobb och bröllopsplanering att jag inte känner att jag har ork och tid att planera den dagen och ringa till alla och invänta svar vilka som kan och hur mycket pengar alla kan lägga och sedan styra med att boka lämpligt spa-paket och så. Jag kanske dumtjurig men så känns det i alla fall...

• EnilemmE
    Sundance skrev 2010-05-09 12:42:23 följande:
    Jo, jag har den hemma nu men jag lägger ut den imorgon. Jag var också inne på det. Att säga till tjejerna att komma ner på onsdags morgon så vi kunde få onsdagen ihop. Torsdagen känns det som jag behöver för att handla upp det sista, fixa ögonbrynen och naglarna mm mm. Och fredagen är det ju dekorationer och så hela dagen. Men sen när jag räknade på att det skulle kunnat bli ett gäng på 10 tjejer på min hippa om bara den tärna som bor här nere kunde ta tag i att fixa något (förstår om de som bor långt bort inte har råd och möjlighet att resa hit två gånger på kort tid) men hon som bor här kan ju fixa och är på plats, så då kände jag mig lite besviken. Det är bara hennes ointresse och att hon är så bekväm som gör att hon inte planerar något själv (trots att vi är bästa vänner). Och då kände jag liksom att jag varken hade lust, tid, råd eller ork att fixa något. Jag känner inte att jag vill fixa min egen hippa. Och har så mycket med jobb och bröllopsplanering att jag inte känner att jag har ork och tid att planera den dagen och ringa till alla och invänta svar vilka som kan och hur mycket pengar alla kan lägga och sedan styra med att boka lämpligt spa-paket och så. Jag kanske dumtjurig men så känns det i alla fall...
    Det är ju inte hugget i sten att tärnan måste ordna möhippan! Någon av dina andra vänner i närheten kanske tar tag i det??! Jag hoppas verkligen att du blir överraskad en dag och att du får en superrolig möhippa!
  • sarahkka76

Nu har jag beställt min klänning! För den som vill titta så finns den i mitt galleri. Istället för plommonfärgen som originalklännigen har kommer jag att ha färg nr 23 som ni ser på färgkartan för att det ska passa med vårt färgtema. N u får jag vänta till slutet av juni innan den är kar och jag får prova den.

blivandefrueriksson: ja, från calligraphen

katja: ja, det sätmmer, ovan har du svaret på din fråga Bra låtval förresten! Det var hur mkt dricka som helst, jag hade stupat efter brudskålet och en flaska vin

sundance: vad tråkigt att hon verkar ligga på latsidan. Hoppas verkligen att du blir överraskad av ngn av dina vänner.

• Sundance

EnilemmE skrev 2010-05-09 12:57:43 följande:
    Det är ju inte hugget i sten att tärnan måste ordna möhippan! Någon av dina andra vänner i närheten kanske tar tag i det??! Jag hoppas verkligen att du blir överraskad en dag och att du får en superrolig möhippa!

Det hoppas jag också {#lang_emotions_smile}. Jag bara tänker att de andra liksom förväntar sig och antar att tärnorna fixar. Och om de sedan inte hör något om någon hippa kanske de helt enkelt tror att de inte blev bjudna. Vi ska t ex på bröllop nu i helgen och jag har inte hört nåot om hennes hippa men utgår från att jag inte blev bjuden. Så jag har ju liksom inte haft en tanke på att hon kanske inte fått någon och att jag då borde fixat. Så de kanske liksom tänker på samma sätt kring min hippa...

sarahkka: SÅ härlig klänning! Väldigt speciell! Då är det bara att vänta nu då. Och det är ju vi blivande brudar så bra på {#lang_emotions_tongue_out}

• eigollet

Nu har Milly hört av sig och de har börjat med klänningen, hurra!!
    Sen har m2b godkännt inbjudningarna så nu är de beställda.
    Och lite gammalt är utlagt på Tradera, så hålet i plånkan inte känns allt för stort efter de första utgifterna. Bokningsavgift till lokalen ska betalas nästa vecka....

Det rullar på!{#lang_emotions_laughing}

• CiaLovesAndreas

Vilken fin klänning sarahkka!!

Här känns det än så länge lugnt, men visst blir jag pirrig när jag tänker på det. Tänk, om två veckor är vi gifta. Svårt att förstå.

• majsan801

Blev hippad igår...mår alldeles för illa fortfarande för att orka skrive mer nu men hade KANON skoj.

Svar på tråden Bröllop 2010 del 10