• Bettertogether

Bröllop 2010 del 10

En efter en blir vi gifta här i tråden! :D Det är vårt år nu!! :D

2010-tråden (det saknas säkert många nya här på listan! Men ni kan inboxa mej till nästa tråd så kommer ni med från då! :) )

Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

Mars 2010:

April 2010:
    Eån2010: 10/4
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4
    Lyckliga013bruden: 24/4

Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    soonAmrs:5/6
    05juni2010: 5/6
    Zouzou: 5/6
    Trollia: 12/6
    Plutten2010: 12/6
    Lina o Peter: 19/6
    Bettertogether: 19/6
    Junibrud2010: 19/6
    Tausen: 19/6
    Grodanojag2010: 26/6

Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Brudjuli2010: 10/7
    KatjaB: 10/7
    Pantertanten: 17/7
    Lycklig81: 17/7
    LoveA: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka 76: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    Loveis: 14/8
    cire: 21/8
    Vi är tre: 21/8
    humlan66: 21/8 (ev 14/8)
    workoutgirl: 28/8

September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Fruhögstadius:15/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

Oktober 2010:
    Mammab: 23/10

November 2010:
    Divina73: 10/11

December 2010:
    Blivandefrueriksson: 31/12

Några av våra tidigare trådar:
    Del 9: www.brollopstorget.se/Forum-1-31/m3615772.html
    Del 8: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3539225.htm...
    Del 7: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.htm...
    Del 6:www.brollopstorget.se/Foru m-5-21/m3321400.html
    Del 5: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.htm...

• Svar på tråden Bröllop 2010 del 10
  • Superstarfia

101127 skrev 2010-05-05 20:20:58 följande:
    Vem tusan på 2000talet går enligt ettikettboken? Skrev ni OSA svarar man den dagen. Vi hade finsksläkt engelsmän etc som skulle komma, vi gav dem den tid de behöver att planera osv. Därför sätter man OSA i god tid för hinna göra det som krävs när man har sin gästlista klar.

Uppenbarligen är jag den enda som gör det...

• EnilemmE

Vi har skrivit osa SENAST 15 juni, så vill man svara tidigare så går det givetvis bra!

• Lyckliga013bruden

Superstarfia

Som gäst hade jag inte blivit glad över att bli påmind en månad innan OSA går ut oavett hur välmenat det är. på grund av mitt jobb har jag svårt att planera långt i fram i tiden och kan behöva till sista OSa dagen på mig.

Alla är vi olika men att påminna de när det är en månad kvar tycker jag verkar lite nervöst och nojjigt.

Visst jag hade själv uppskattat om folk OSAt till oss istället för att berätta för allt och alla andra att de skulle komma när inbjudan skickades ut. Men folk är folk och det kommer lösa sig. Man mår bara dåligt själv om man ska stressa upp för varje liten sketen sak. Jag fick väldigt mycket stressträning innan bröllopet pågrund av sådana saker.

• yatzy86

Vi har två sällskap som fortfarande inte hört av sig efter OSA, vårt OSA datum var 15 Mars. Ena paret mejlade jag och frågade på OSA dagen, de har inte svarat ännu. Inte nämnt något. De andra har inte ringt oss även om de fått tillsägelse ifrån övriga släkten.

Mycket folk är märkligt folk.

• Superstarfia

Lyckliga013bruden skrev 2010-05-05 20:49:30 följande:
    Superstarfia Som gäst hade jag inte blivit glad över att bli påmind en månad innan OSA går ut oavett hur välmenat det är. på grund av mitt jobb har jag svårt att planera långt i fram i tiden och kan behöva till sista OSa dagen på mig. Alla är vi olika men att påminna de när det är en månad kvar tycker jag verkar lite nervöst och nojjigt. Visst jag hade själv uppskattat om folk OSAt till oss istället för att berätta för allt och alla andra att de skulle komma när inbjudan skickades ut. Men folk är folk och det kommer lösa sig. Man mår bara dåligt själv om man ska stressa upp för varje liten sketen sak. Jag fick väldigt mycket stressträning innan bröllopet pågrund av sådana saker.

De inbjudna som har svårt att svara pga jobb har faktiskt varit dem som hört av sig tidigt och tackat för inbjudan och sagt att dem kommer svara senare pga dålig planering på jobb.. så de har jag absolut inge problem med.. men när vi fått höra att folk kommer glömma bort att osa pga att vi skickat ut inbjudan allt för tidigt så är de väl klart man vill förebygga det....

• KatjaB

Vi har 10 pers kvar som inte svarat på osa än, varav en är sambons farmor som jag antar kommer. Det är ju många som är självskrivna som våra familjer som inte svarat, hehe men de behöver ju såklart inte osa, vi vet ju att de kommer Tänkte ta o ringa alla som inte svarat sen när OSA gått ut, så slipper de känna som att de gjort nåt fel.

vårt osa går förresten ut 10 maj, så på måndag..

• giz83

jag håller med er allihopa!! det är jobbit att vara den som väntar på svar samtidigt som det är svårt att vara gäst o inte veta riktigt än hur man kan....

men jag kan tycka att det är oartigt som nån skrev att de inte svarat eller ens hört av sig EFTER osa datum! man vet ju själv hur det är när man måste planera med mat och allt sånt....

jag är jätte glad idag! för jag satt och räknade på hur många veckor det är kvar...och insåg att det bara är 13 veckor och 2 dagar kvar!!! wiiiii!!

och på måndag som kommer (10/5) ska jag och m2b åka å prova min ring som vi beställt och se om det är rätt storlek o så...ska bli så härligt att äntligen så se ringen på fingret och se hur det verkligen kommer se ut...hihi...för när vi var o kollade och hittade den så hade ed bara i stlk 18 å jag har 19....hihi...är sååå glad just nu!!!

*kärleken är evig*
  • Vi 3

Usch, jag är såå osäker på den tjejen som ska göra mitt hår o smink. Vi sa att vi skulle göra konsultationen nu på söndag. Nu messar hon och tycker vi ska ta en FIKA och prata igenom vad jag vill så tar vi provsminkning och sånt närmre bröllopet. För mig känns det som hon är osäker på att genomföra det. Hon har varit svår att få tag i hela tiden och nu känns det bara jättekonstigt... Ska jag återigen behöva leta efter back up?

vad tycker ni??

• EnilemmE
    Vi 3 skrev 2010-05-06 08:32:40 följande:
    Usch, jag är såå osäker på den tjejen som ska göra mitt hår o smink. Vi sa att vi skulle göra konsultationen nu på söndag. Nu messar hon och tycker vi ska ta en FIKA och prata igenom vad jag vill så tar vi provsminkning och sånt närmre bröllopet. För mig känns det som hon är osäker på att genomföra det. Hon har varit svår att få tag i hela tiden och nu känns det bara jättekonstigt... Ska jag återigen behöva leta efter back up?vad tycker ni??
    Säg till henne att du gärna vill göra en provmake+hår nu, för att du är osäker på hur du vill ha det och att du vill ha möjlighet att kunna ändra något isåfall. Man vill ju liksom att det ska bli perfekt!
  • Vi 3

EnilemmE skrev 2010-05-06 09:18:25 följande:
    Säg till henne att du gärna vill göra en provmake+hår nu, för att du är osäker på hur du vill ha det och att du vill ha möjlighet att kunna ändra något isåfall. Man vill ju liksom att det ska bli perfekt!

Ja så är det ju. Ffa vill jag inte behöva gå runt med ont i magen för att människan inte verkar bestämt sig om hon vill göra det eller inte.. Jag vill bara veta att det är klart, så jag inte behöver gå och oja mig för det hela tiden.

Svar på tråden Bröllop 2010 del 10