• Bettertogether

Bröllop 2010 del 10

En efter en blir vi gifta här i tråden! :D Det är vårt år nu!! :D

2010-tråden (det saknas säkert många nya här på listan! Men ni kan inboxa mej till nästa tråd så kommer ni med från då! :) )

Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

Mars 2010:

April 2010:
    Eån2010: 10/4
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4
    Lyckliga013bruden: 24/4

Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    soonAmrs:5/6
    05juni2010: 5/6
    Zouzou: 5/6
    Trollia: 12/6
    Plutten2010: 12/6
    Lina o Peter: 19/6
    Bettertogether: 19/6
    Junibrud2010: 19/6
    Tausen: 19/6
    Grodanojag2010: 26/6

Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Brudjuli2010: 10/7
    KatjaB: 10/7
    Pantertanten: 17/7
    Lycklig81: 17/7
    LoveA: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka 76: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    Loveis: 14/8
    cire: 21/8
    Vi är tre: 21/8
    humlan66: 21/8 (ev 14/8)
    workoutgirl: 28/8

September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Fruhögstadius:15/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

Oktober 2010:
    Mammab: 23/10

November 2010:
    Divina73: 10/11

December 2010:
    Blivandefrueriksson: 31/12

Några av våra tidigare trådar:
    Del 9: www.brollopstorget.se/Forum-1-31/m3615772.html
    Del 8: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3539225.htm...
    Del 7: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.htm...
    Del 6:www.brollopstorget.se/Foru m-5-21/m3321400.html
    Del 5: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.htm...

• Svar på tråden Bröllop 2010 del 10
  • Superstarfia

Vi 3 skrev 2010-05-06 08:32:40 följande:
    Usch, jag är såå osäker på den tjejen som ska göra mitt hår o smink. Vi sa att vi skulle göra konsultationen nu på söndag. Nu messar hon och tycker vi ska ta en FIKA och prata igenom vad jag vill så tar vi provsminkning och sånt närmre bröllopet. För mig känns det som hon är osäker på att genomföra det. Hon har varit svår att få tag i hela tiden och nu känns det bara jättekonstigt... Ska jag återigen behöva leta efter back up?vad tycker ni??

Min frisör vill inte göra provsmink och hår förens i slutet på juli just för att hon ska ha det fräscht i minnet, kanske är det likadant med hon som ska göra ditt hår..

• EnilemmE

Men om man gör en liten test på både hår och smink, så man iaf har koll på färger osv, så kan man göra en hel provmake+håruppsättning lite närmare. Så skulle jag vilja att det var! Nu kommer jag ha min kusin till att göra det, så jag kan nog få prova några ggr om jag vill, bara vi har tiden till det!

• Vi 3

Superstarfia skrev 2010-05-06 09:21:58 följande:
      Min frisör vill inte göra provsmink och hår förens i slutet på juli just för att hon ska ha det fräscht i minnet, kanske är det likadant med hon som ska göra ditt hår..

Jamen säg det för 17 då Ta en fika känns bara...konstigt.  Isf kan man ta det över tele. Jag skulle ha full förståelse om hon sa såsom din frissa sagt, men just ta en fika..

• Superstarfia

Vi 3 skrev 2010-05-06 09:29:18 följande:
      Jamen säg det för 17 då Ta en fika känns bara...konstigt.  Isf kan man ta det över tele. Jag skulle ha full förståelse om hon sa såsom din frissa sagt, men just ta en fika..

hon kanske uttryckte sig lite klumpigt... jag har bokat in en tid hos frisören för klipp och färg nu nästa vecka för att prata igenom det hela.. Sen gör vi provsmink å hår senare..

• Blivandefrueriksson

Jag får inte något svar från hon som skulle göära vårat hår i sep om hon kan till det ändrade datumet, jag kan inte gå och vänta på att hon ska svara. Så nu blir det att leta upp en ny och får se om man hittar någon, hittade en tjej på blocket och har skickat bild på vad jag vill ha och ska få pris idag hoppas jag. Får se om hur dyr hon är annars har jag en annan jag ska ringa.

• Sundance

Ojoj vad det händer grejer här {#lang_emotions_laughing}! Kul! Kul med husletande också. Det ser jag fram emot. Och grattis till bebisar som väntas.

Jag var på min provsminkning i måndags och blev hur nöjd som helst. Sjukt duktig var hon! Min frisör sa också att hon ville göra konsultationen ungefär två veckor innan bröllopet. Det enda jag tänkte på var att hon sa att det var den dagen vi skulle prova ut färg på extensions och så. Men om de inte finns hemma den dagen utan vi ska prova ut dem först då så kan hon ju inte göra någon provuppsättning. Och det vill jag ha. för det är ju en sak att en fotomodell passar i frisyren men jag gör det ju kanske inte. Så jag ska ringa henne tänkte jag och se hur hon tänkt.

Våra inbjudnigar är ute nu sedan någon dag eller två. Ingen som har hört av sig och tackat för dem men det gjorde å andra sidan inte vi heller när vi fick inbjudan till de två börllop vi ska på nu så {#lang_emotions_embarassed}...

Men jag är lite lack på min ena kusin. Jag har nog tidigare skrivit om att hennes famij helt tagit avstånd från resten av släkten så de hade jag inte tänkt bjuda och de har betett sig illa och dessutom sagt att de inte vill. Men efter att den här kusinen sprungit på mamma messade hon och bjöd i princip in sig själv med ett "Hörde att du skulle gifta dig. Är man bjuden eller?" Eeeh... jo visst är du det. Så nu står jag här med ett kort men får inte tag i människan för att få hennes adress. Messat på två nummer, pratat in på två telefonsvarare, facebook... Hon kommer va gravid i 8:e månaden vid vårt bröllop så hon vill kanske inte men hon kan väl höra av sig. Låter det gå en vecka till, sedan struntar jag nog i henne.

• lillalyckan

Den här veckan är jag på plats i Halmstad för att bla fixa lite bröllopsgrejer och har fått en massa gjort! Vi kommer nog inte ner mer än supersnabbt innan det är dags för den stora dagen så man får passa på. Så jag har bokat tårtan (att det skulle vara så svårt att hitta nån som inte var superdyrt!) och frisö/make up för mig och tärnorna. Jag har även varit och kollat på lokalen som vi har bokat så vi vet precis vad som ingår och fotat den så att min Fästis där hemma kan få se bilder på den. Och imorn blir det att boka catering också! Känns så skönt att ha saker klart även om det är över ett halvår kvar. Är man ett kontrollfreak så är man

• KatjaB

min frissa vill inte heller ta tidigare än max 3 veckor innan, så att hon har det färskt i minnet. Om det skulle vara så att jag inte tycker att det blir bra, eller att jag inte passar i det jasg tänkt mig så tyckte hon att 3 veckor var mycket tid för att hinna få till en snygg frisyr som jag trivs i. Så jag får väl lita på vad hon säger

• maj2010

Nu har jag varit hos frissan på hår- och sminkkonsultation. Kommer att bli hur snyggt som helst!

Hon gjorde inte frisyren från grunden, utan visade bara på ett ungefär. Det blir ändå aldrig exakt likadant två gånger i följd. Samma sak med sminket - vi provade oss fram till rätt färger på ögonskugga, hur mycket det ska vara o.s.v. Jag litar på att det blir rätt på den stora dagen, för vi förstår verkligen varann.

Oh vad jag längtar till nästa lördag!!!

• KatjaB

kan inte bestämma mig om min bukett... antingen ha rosor i creme, vitt och ljusrosa, och vita orkidéklockor. Eller att ha rosor i creme, brun-rosa och ljusrosa med vita orkidéklockor.

Vill att den ska vara lite ton i ton och lutar år det vita/creme/rosa. Men bara inte de andra ser skitiga ut mot de vita rosorna.... vad tror ni?

Svar på tråden Bröllop 2010 del 10