• Skruttefi

Monica från Mölnlycke

Hej!

Såg i presentationsinläggen att du heter Monica och är gift med Ralt. Blev så himla nyfiken. Heter Ralfs syskon Ronny och Reine möjligtvis.... ?

Jag heter Sara och är i så fall Ralfs barndomskamrat från Pixbo. Kul att höra att ni gift er, grattis... Sara

• Svar på tråden Monica från Mölnlycke
  • Monica

Japp det stämmer. Ronny är 34 och Reine är 36 år. Va kul att du känner hela familjen. Ska du gifta dig eller har gjort??

• Monica

Tack, glömde jag säga :)
    Bor du kvar i mölnlycke? Vi gifte oss i Råda Kyrka på midsommarafton. Helt underbart. Ja, världen är bra liten.

• Skruttefi

Hej!

Jag skrev ett mail till er via er sida. Kul att det var ni... Jag bodde på samma gata som Ralf och våra mammor passade oss i omgångar. Det var jag som var elak nog att bestämma allt för Ralf, han fick inte bestämma mycket om vad vi skulle leka osv. Det kan jag fortfarande ha dåligt samvete för. Så fort Ralf kommer upp på tal i familjen så tycker alla så synd om honom för allt han fick utstå.....

Nja, jag och min sambo är mycket tidigt i vårt planerande. Jag trillade in här eftersom jag var tärna åt min bästa vän i somras och jag blev lite beroende.

S

• Skruttefi

Nä, bor nu i Gbg. Letar dock lgh i Mölnlycke men det är ju inte så lätt. Bor ni kvar i Båtmanstorpet? S

• Skruttefi

Hej igen!

Ge Ralf en stor kram.... Nu ska jag gå hem för dagen, denna första dag efter semestern.... S

• Skruttefi

Nu är jag tjatig. Kom på en sak. Har du visat några foton? Hade varit kul att se er... S

• Monica

Hej igen..

Har ni satt nått datum för erat bröllop? Blir det Råda Kyrka? Visst blir man beroende att vara här, hahaha. Jag instämmer... Vill du ha tips för bröllopet, säg bara till. Det är bara kul att kunna hjälpa.

Ja, vi bor kvar i Båtmanstorpet men letar efter tomt för att bygga hus. Men vi får se när det blir..

Jag pratade med Ralf förrut och skulle hälsa så gott.. :) Mailet du skickar kommer till Ralfs email.

• Monica

Jag kan se om inte vi kan få in några bilder. Men vi ska snart sätta ut i GP en bröllopsannons, tänkte i slutet av aug.

Var det nån som gifte sig från Mölnlycke förra året som du var tärna för?? Bara nyfiken om man visste vem det var..

• Skruttefi

God morgon!

Jag och Denny funderar på att gifta oss i september nästa år men inget är bestämt ännu. Det handlar lite om pengar också.

Jag var tärna nu i sommar den 14 juni när Linda Haldin och Robert Antonsson gifte sig i Råda kyrka. Jag tror att Ralf vet vem Linda är i alla fall. Båda är från Mölnlycke men ett år yngre än mig och Ralf. Jag har för mig att du kom från Lindome... stämmer det?

Läste att ni var på Råda hembruksgård (heter det så?) Hur var det? Hade ni gjort maten själva eller? Vart ligger det förresten?

Min bror Johan och hans familj bor i Båtmanstorpet. På nr 72 tror jag. Jag får väl hålla ögonen öppna efter er där, ler.... S

• Monica

Hej igen..

Hmm, jag bodde i Lindome innan jag flyttade till Mölnlycke.
    Linda vet jag oxså vem det är. Va kul att hon har gift sig. Jag känner inte henne men vet vem det är.

Vi hade bröllopsfesten i Mölnlycke Hembygdsgård som ligger inte långt ifrån rondellen i solsten. Härryda Engeri ligger nära och Schmersal.
    Lokalen är jättemysig och prefekt för bröllop. Från Råda kyrka åkte vi häst och vagn till hembygdsgården.

Vi hade catering Postiljonen, jätte bra och jätte god mat. Dom är att rekommendera.

Hur långt har ni kommit med planeringen då?? Ska ni gifta er i Mölnlycke??

Men bor din bror i förbo eller bostadsrätterna?? Det är en 4:a som är till salu i vårat område. Kolla i GP för där var en annons i söndags eller måndags. Kom inte ihåg. Men vart i Mölnlycke skulle ni flytta till??

Svar på tråden Monica från Mölnlycke