• Pälsboll

Hur skriver man vem som är bjuden?

Vart skriver man vilka som är bjudna?

T.ex om en person har en sambo, som vi aldrig träffat eftersom vi inte umgås med den personen ofta, hur ska då den personen veta att även sambon är bjuden?
    Skriver man bådas namn på kuvertet eller måste man skriva det nånstans i själva inbjudan?

Eller t.ex en kusin som fortfarande bor hemma hos sina föräldrar men har en pojkvän som oxå är bjuden. Hur ska han veta att han oxå får komma?

• Svar på tråden Hur skriver man vem som är bjuden?
  • Superstarfia

Vi har skrivit ut namnet på alla bjuda..

T ex: Emma Eriksson & Erik Erlandsson

om det är en familj: Erik, Emma, Elin & Ebba Eriksson

gör man så blir de inge frågetecken..

OM nu alla förstår att om de bara står ett namn så är enbart denne bjuden och inte någon eventuellt tillkommande ny pojkvän/flickvän

• Pälsboll

Har ni skrivit det i själva inbjudan?
    inte på kuvertet?

• Superstarfia
    Pälsboll skrev 2010-02-10 11:34:49 följande:
    Har ni skrivit det i själva inbjudan?inte på kuvertet?
    Japps, i både inbjudan och på kuverten..
    inbjudan hittar du i mitt galleri.. de som är överstryket med vitt på översta raden är två namn..

på kuverten har vi skrivit om de är sambos bådas förnamn och efternamn precis som i inbjudan, är de gifta är de bådas förnam om sen ett efternamn t ex "Erika & Erik Eriksson" är det en familj står det t ex "Fam Eriksson"
  • varelse

Oh! *puffar lite* Det vill jag också veta! Skriver man namnen i själva inbjudan också, eller räcker det med atts kriva namnen på de inbjudna på kuvertet?

Och hur formulerar man isf inbjudan så att det inte blir alltför formellt och uppstyltat?

• Pälsboll

Jag kollade din inbjudan i galleriet.
    Och så som ni skrivit går det ju bra att skriva alla namn.
    Men våran inbjudan börjar med "Välkommen till vårt Bröllop!"
    Tror ni man kan skriva alla namn under det?
    I så fall blir våran inbjudan så här:

Välkommen till vårt
    Bröllop!

Anders, Anna, Agneta, Astrid och Bengt

När? blaha blaha
    Var? där så klart
    Hur? som vanligt

• Superstarfia
    varelse skrev 2010-02-10 11:40:26 följande:
    Oh! *puffar lite* Det vill jag också veta! Skriver man namnen i själva inbjudan också, eller räcker det med atts kriva namnen på de inbjudna på kuvertet? Och hur formulerar man isf inbjudan så att det inte blir alltför formellt och uppstyltat?
    Självklart tycker jag att man ska skriva namnen i kortet.. de är ju det som är inbjudan och visar vilka som är bjudna..

våra är väldigt formella och etikettskorrekta.. så de kanske upplevs som uppstyltade..
  • Superstarfia
    Pälsboll skrev 2010-02-10 11:41:18 följande:
    Jag kollade din inbjudan i galleriet.Och så som ni skrivit går det ju bra att skriva alla namn.Men våran inbjudan börjar med "Välkommen till vårt Bröllop!"Tror ni man kan skriva alla namn under det?I så fall blir våran inbjudan så här:Välkommen till vårtBröllop!Anders, Anna, Agneta, Astrid och Bengt************När? blaha blahaVar? där så klartHur? som vanligt
    Man kan ju göra som vi, och sen skriva under alla namnen
    Välkommna till vårt bröllop!

typ såhär..

Emma, Erik, Ellen och Ebba!
    Välkommna till vårt bröllop!
  • Pälsboll

Superstarfia - Ja så kan man ju så klart göra :P

• Plutten2010

Vi har inte skrivit namnen i själva inbjudan utan vi skriver namnen på de inbjudna enbart på kuvertet. Sedan har vi en hemsida där vi förtydligar att barnen får stanna hemma.

• KatjaB

För att slippa göra olika i inbjudan till alla (dataskrivna) så skriver vi på kuverten istället.

Svar på tråden Hur skriver man vem som är bjuden?