Inlägg från: FramtidaFruSandberg |Visa alla inlägg
  • Svar på tråden September 2010 del 4
  • FramtidaFruSandberg

    Jag tänkte gå in och skriva så var tråden stängd så jag startade en ny.

    jag fick en chock förra veckan när de ringde från vår festlokal och sa att det började droppa in bokningar för hösten och att några gärna ville ha den 4:e september (som vi bokat) och att vi gärna fick betala bokningsavgiften nu. Den betalade vi i november så jag blev lite fundersamt. Idag ringde han i alla fall och sa att det hade löst sig, ekonomiavdelningen hade bara glömt att skicka en bekräftelse till lokalen (lokalen hade ju i alla fall koll på att vi hade bokat) så nu är allt löst *pust*

  • FramtidaFruSandberg

    Steven och Johanna skrev 2010-02-02 17:11:39 följande:


    nu har vi hux flux bestämt oss för att gifta oss i kyrkan iaf ;)Det blev Sofia kyrka på söder som var ledig! Känns jättekul! Har börjat köpa en del grejer nu, känns som att det närmar sig haha. Hur ligger ni andra till?
    grattis!
    Vi håller på och jobbar på utformningen till inbjudan för fullt *känner att jag gärna vill få det klart i februari*
  • FramtidaFruSandberg

    åh, jag är så glad; måste berätta. Min sambo och jag sjöng i en kyrkokör förut och vi tillfrågade en av prästerna som vi hade mycket samarbete med för att fråga om hon vill viga oss och det vill hon! Jag var lite orolig för att hon inte skulle vilja eftersom hon numera bor i malmö (vi bor i stockholm).

  • FramtidaFruSandberg

    Vi tänkte nog skicka ut inbjudningarna i mars/april redan. Vår lokal måste veta hur många gäster senast 8 veckor innan (gifter oss 4/9) och, som sagts tidigare, med semestertider kan det vara bra att han lit extra tid på sig att "jaga" de som inte osa:t

  • FramtidaFruSandberg
    drakbaby skrev 2010-02-13 21:32:21 följande:
    Ska träffa en gammal klasskompis i morgon, tänkte fråga henne om hon hade lust o va toastmadame och bestman... =)
    Det är utmanade mina vyer lite för mycket för att jag ska förstå. Toastmadame (kvinna) och bestman (man) samtidigt?
  • FramtidaFruSandberg
    drakbaby skrev 2010-02-14 14:32:37 följande:
    Japp... Tänkte fråga hennen om hon har lust med det... Tror du det blir för mycket? Det vi har tänkt hittills med bestmanrollen är att hon står med oss i kyrkan med ringarna...
    jag tror inte att det blir för mycket men menar du inte då att hon blir tärna? Svensk tradition är ju egentligen inte att ha någon best man alls utan att ha tärna och marskalk (fast min sambo har ju i och för sig både en marskalk och en bestman för att han ville det).
  • FramtidaFruSandberg
    drakbaby skrev 2010-02-14 15:29:26 följande:
    Jag har valt att inte ha någon tärna. Tycker bara att det skulle vara häftigt med henne som marsalk/bestman (har de inte samma uppgifter?). Rollen i sig är så mycket hon! =)
    jag vet inte om de har samma uppgift eller inte. vill du ha henne som bestman så kommer det säkert bli jättebra.
  • FramtidaFruSandberg

    Jag har äntligen bestämt mig för vilken klänningar jag vill ha *pustar ut* Nu ska jag "bara" bestämma vad jag ska ha på axlarna för att täcka dem i kyrkan (axelbandslös klänning) samt vilken slags slöja jag ska ha

  • FramtidaFruSandberg
    Blivandefrueriksson skrev 2010-02-21 11:53:49 följande:
    Jag ska med ha axelbandslös klänning i kyrkan men kommer inte täcka med något förutom slöjan..
    Jag vet att många har axelbandslösa klänningar i kyrkan men min farmor skulle få ett slaganfall om jag kom in så "vulgär" i kyrkan
  • FramtidaFruSandberg
    Smarris79 skrev 2010-03-08 16:29:48 följande:
    Jag är gärna med här också. Vi ska gifta oss den 11/9. Vi har bokat kyrka, festlokal, beställt klänning. Nu håller jag som bäst på att fundera kring inbjudninskort och färgtema. Jag vill gärna ha det lite höstigt, men jag tycker det är lite svårt med färgerna rött och orange. Blir lätt lite för klara färger om ni förstår hur jag menar. Svårt också att se nyanserna när man ska beställa från ex panduro. Hur har ni andra tänkt kring färgtema?
    Vi har orange, rött, gult och koppar med i vår inbjudan. Vi håller på att fixa den för fullt (kanske lägger upp bilder när det är klart).
  • FramtidaFruSandberg

    förlåt att jag byter ämne från tidigare samtal (om pernillas) men jag är så glad: jag har beställt min klänning! Äntligen. En kopia av Haiti från pronovias, den är helt drömlik!

  • FramtidaFruSandberg

    Blivandefrueriksson:
    Jag beställde klänningen ifrån Mathildas fest i Sundbyberg. Passade på att beställa skor också. Jag hoppas att de blir lika bra som jag hoppas (där blev det snurrigt). jag har kombinerat två olika så vi får se hur det blir.

    sun moon:
    Vi bokade vår fotograf redan i början av hösten. Min sambo tyckte att vi var ute i alldeles för god tid men det var tur. Den fotograf som vi har bokat (och vill ha) är nu uppbokad för alla helger resten av året tydligen. bra buisness för henne

  • FramtidaFruSandberg
    Andelle skrev 2010-03-20 13:46:25 följande:
    Jag har mest koll på vad jag INTE vill ha i musikväg. Det enda som är bestämt är att en vän till mig ska kula men hon kommer troligtvis sjunga någon annan solosång oxå, vilken är oklart. Sen har vi bestämt iaf en psalm och har hyfsad idé om vilken nr 2 blir.Sen leker jag lite med idén att försöka boka in min favoritartist Peter Broderick som solist. Det hade varit grymt, men jag vet inte ens om han gör bröllop eller är ledig på vårt datum.Min ena bror ska vara toastmaster så vi funderar på att be min yngste bror att läsa nån av vigseltexterna, ev ihop med min blivandes lillebror.
    gud va härligt med kulning. Ska ni vara utomhus? Jag tänker mest på gästernas öron eftersom det låter gärna starkt. Men det kommer bli jättebra!
  • FramtidaFruSandberg

    vi skrev ut våra inbjudningar i torsdags så nu sitter jag och skär ut dem till rätt storlek. m2b ska vika till papprena och sen ska de bara målas och klistras in *pustar lite för att "bara" blir ganska långrandigt*

  • FramtidaFruSandberg

    Idag postade jag äntligen inbjudningarna. Det var en sån otrolig lättnad att "bli av" med dem. jag har gått omkring och tänkt att tänk om katterna plötsligt bestämmer sig för att äta upp dem eller om det börjar brinna precis på inbjudningarna...ja, ni hör, bara en massa blaj.

  • FramtidaFruSandberg

    popcorn o dip skrev 2010-04-17 08:34:45 följande:


    Det är verkligen svårt med ringar tycker jag... När jag tittar på nätet så har alla, eller nästan alla vigselringar "bling, bling" och det vill inte jag ha... Sen bli det begränsat på vad de visar på sina hemsidor, så det bästa är nog att se dem live för att kunna bestämma sig. Alternativet är väl att göra en egen design om man inte hittar, men är lite rädd att det blir himla dyrt. Vet ni vad det kan tänkas kosta? Typ nåt "minimipris" som man bör räkna med att det kostar...Kram!
    Vi hittade ingen ring som passade till min förlovningsring (tyckte vi i alla fall, även om mången personal försöks övertyga oss om att de visst passade) så vi beställde en specialgjord förra veckan. Vi betalade 5500 för guldet och "görandet". Sedan tillkom priset för stenen men där betalade vi bara för vad den är värd.
  • FramtidaFruSandberg

    popcorn o dip skrev 2010-04-17 16:47:30 följande:


    Hemma igen efter en sväng på stan och några guldbutiker. Hittade några kandidater både jag och killen som vi ska fundera på. Alla ringar hade de inte hemma men beställde hem för påseende så man får titta och prova, så vi åker tillbaka en sväng för att prova en gång till. Skönt att det fanns något man gillade och att det var humana priser :D Då blir det ingen fantomenring i alla fall :D inge fel med fantomen men lite finare ring vill man ha till sin bröllopsdag haha!
    man kanske skulle ha en fantomenring med sig till kyrkan för säkerhetsskull, ifall att man skulle glömma de riktiga ringarna =)
  • FramtidaFruSandberg

    Jag fick mina första två svar idag. Jag trodde inte att inbjudningarna skulle komma ut så fort, vi skickade dem ju i fredags på kvällen. Fast vi har inte osa förrän 28/6

Svar på tråden September 2010 del 4