• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Snorkfröken77

Funderar på om jag ska ta steget ut ur garderoben nu i helgen, måste bara hitta någon snygg bild bara Vilket ju är otroligt lustigt sagt om man känner mig, jag ser nämligen inte klok ut på bild. När vi tog våra kort hos bröllopsfotografen så var jag ok på ungefär 10 bilder av 500, maken var dåligt på typ 10 bilder av 500 *suck*

• snaily

Vilken fantastisk dag jag haft!! Såna här underbara dagar ångrar jag varenda flytt- och byta jobb-tanke jag nånsin haft! Jag och Korven har varit på fjällutflykt hela dan, kom precis hem, stråååålande vackert soligt och vindstilla. Har beundrat utsikten över hela landskapets fjälltoppar tror jag, och suttit länge i solen och druckit varm choklad och ätit mackor. Ska snart lägga ut bilder på fejjan. Solen börjar faktiskt ta lite, dags att köpa solskyddskräm!

Lappis
    Lustigt att du nämnde Lidingöloppet - pratade nyss med en kompis som bestämt sig för att springa (hela) och undrade om jag skulle med. Jag har dock lite problem med ett knä sen jag sprang Gtb-varvet så jag pallar inte att springa så långt och ofta längre, tyvärr. Men är lite sugen ändå, kanske 15 km i så fall... har sprungit det en gång tidigare.

MrsB
    Ni är så välkomna!

Snorkis
    Jaa, heja, skicka bild!
    Jag bor ca 12 mil söder om stan där G.C. var. Inte alls särskilt långt norrut alltså.
    Modellflyg! Låter som våra makar har något gemensamt - min flyger inte men är värsta modellnörden för övrigt, bygger jämt.

• Mrs  B

Snaily
    Tack!
    låter som en underbar dag!

Här är det tyvärr lite deppigt och vädret är ju inte så kul heller.
    Har precis hämtat Max och sen lämnat av honom hos kompis nr 2 som ringde och ville leka. Vi, Malte och jag, var också ute en liten stund men Malte gillade inte det hela så vi fick gå hem igen efter en halvtimme och skotta efter plogbilen.

• viktualia

MrsB - även jag kan vara på vift.. fniss fniss.. och det har jag för mig att jag var då när du passerade hålan!

Annars är det bara förkylning här.. bläääää! Är verkligen hängig och ligger mest i sängen och blundar.. hm..

• Ore

Ser att det diskuterats Lidingölopp Det var ett tag sedan jag sprang nu, var nog när jag gjorde tjejklassikern 2007? Men jag har sprungit både 10, 15 och 30 km. Jag har dock inte fått ut det jag vill på 30 km-loppet än. Första gången la jag upp loppet helt fel, och fick inte i mig tillräckligt med vätska. Andra gången fick jag ont i knät. Så tredje gången gillt?

MrsB: KRAM, deppigt låter inget vidare. Är det allmänt vinterdepp, dåligt med jobb-depp eller en blandning av båda?

Vickan: Känner igen mig i förkylningsträsket. Blev så glad häromdagen när jag hittade ett rör med Echinea-brustabletter. Tills jag läste att det inte var rekommenderat för gravida och ammande. morr... Brukar bita bra på mina förkylningar, annars...

Snorkis: Duktigt gjort att rensa bland sminket

• viktualia

Ore - håller helt med! Det ligger en förpackning Esberitox och hånler åt mig i badrumsskåpet....

• Lapinette

snaily - spring så jag har ytterligare en att heja på. Såg precis dina underbara foton. Jösses, vad vackert! Blir riktigt avis på sol, snö, varm choklad och mackor. Här blev det snöblask, grått och ett besök på NK istället. Fast vi har fått en massa nyttigt gjort så det känns skönt.

Snorkis - då vet jag vart du arbetar. Min bror bodde i den staden i några år då hans fd fru (också fd tävlingsdansare) bodde där. Han undervisade då på dansskolan.

• MSW

Hallå!

Kram till mrsB! jobbigt att vara deppig.. Något särskilt eller som jag, trött på snö och kallt och längtar till våren..

Tror att vår-längtan blev värre när det börjades sprida vår bilder här.. (snorkis, riktigt härliga bilder!!) Och när vi var på maxi igår hade de plockat upp alla fröer.. Fan vad jag längtar till våren, och det känns lite lagom hopplöst när man har fått någon decimeter snö till idag! Men jag överlever nog

SNorkis: Jajaja, skicka bild till telis! Hur är det förresten med dina utslag? (och annars) Och verkligen super mysigt att känna den lill*! Kände förresten plutten första gången i typ vecka 16, fast sen dröjde det någon vecka innan jag kände mer...

Vickan: Så tråkigt att du går och är förkyld, hoppas trollet har vett att stanna inne tills du blir frisk igen.. (men sen kanske han kan skynda sig lite... )

Mugglan: Det var väl ett ganska bra gyn-besök då, tycker jag det låter som..

Här ska vi snart börja med middagen..
    Skinkrullar med avokado och sparris, plankstek och varm chokladbakelse med hemmagjord vaniljglass och bär står på menyn ikväll! Hoppas det blir bra, vi har inte lagat något av det innan.. Lite tidig allahjärtansdag middag är det då vi ska på 4års kalas imorgon..

Fortsätter väl på ego-spåret, på onsdag är det dags för nytt blodprov.. Och jag är riktigt nervös.. Hoppas så att värdet ska ha stannat! Får väl provsvaren i slutet av veckan eller början på nästa..

Sen gissar jag att jag kommer ha lite svårt att hänga med i ert tempo veckorna som kommer eftersom jag har praktik nu, och då inte har lika mycket tid att hänga här!

Kram kram!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge