• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • sweetstreet

Kram också! Så sorligt att farmodern dött.
    Vår lilla tjej har ju bara mormor och farmor i livet. Inga män. De har dött tidigt....
    Sådant kan kännas trist tycker jag, men det är ju liksom inget att göra åt saken.

• sweetstreet

Tinga
    GRATTIS till bra matning! OCH till att de fått fin stämpel!!!
    Så härligt!
    Vår lillskrutta är också rolig med billjud för hon säger ofta wrooooouum wroooum när hon ser en bil.
    och nu har hon börjat säga tjuuutjuuuuu när hon ser ett tåg. Det är supersött! Ho plutar med hela munnen och tjuuuar....

• sweetstreet

Vickan är tydligen fortfarande vid datorn och inte i någon förlossningsposition ser jag.

Själv måste jag springa hem och hämta en gravad lax som jag gjort och som ska bjudas på här på jobbet idag. vi har en pre-Valentines fest här nu och de som vill får bidra med mat, dryck eller bakverk.
    Det ska bli skoj. Men nu måste jag kila o hämta laxen.

• passionsblomman

Haha! Ja men just dig tänkte jag på Ore, att du kollar OS är ju så logiskt att jag tar det för givet.
    De har inte mins smågodissorter heller i min nya affär....

...MEN som Telis säger vad är det för fel på Ahlgrens, Marianne,Ostbågar etc...Telis, vi kan dela godispåse det hör jag direkt!

Hej Sweet!
    Vår son började tala jättesent. Däremot var han en fena på egna tecken för saker OCH ljudillustrationer. Han snackade massor och dagiskompisarna älskade hans benämningar på saker.
    Min väninna som har döva föräldrar sa: "men herregud ungen använder ju teckenspråk och har gör det helt grammatiskt korrekt, tecknar du med honom?"
    Nej, det gjorde jag verkligen inte! (jag har pluggat teckenspråk på heltid i två år, därav undran)

• MuffinsTönt

Har städat hela dan. Det känns mest som jag har flyttat runt sakerna istället för rensa.

Har läst sporadiskt hela dan men inte haft ngt vettigt att tillägga. Nu ska jag ha middag. med vin till kanske...det sätter nog fart på städandet efteråt.

• viktualia

PB - jag tycker att du ska bjuda hela tråden på ditt 40 årskalas så kommer vi skuttandes och umgås!! vore ascoolt! när fyller du?!?

Parnassia - jag är nog egentligen inte mycket piggare idag.. har bara låtsats..... hm... men men... så länge Trollet håller sig i magen så hinner jag kanske samla nya krafter...

..och grejen med TENS-apparaten är ju att man ska prova in den så det var därför jag ville ha hem den redan nu... jag provade lite på armen hos BM och jaa jag tror att jag kommer uppskatta det där...

• passionsblomman

Vickan, jag fyller den 7 januari. Sämsta tiden på hela året. Alla har ätit sig less hela jul/nyår och är pank, vill vara för sig själva efter alla helger och sneglar på vårens diet och gymets träningsprogram. Det är skittråkigt att fylla år då. Har alltid varit.
    Vi funderade allvarligt på att köra det på nyår som ett alternativ. Men han som vi gärna vill ha hjälp med maten av är visst i Sydafrika då.

Kanske är September då sambon faktiskt fyller bättre.

• passionsblomman

Apropå OS och kalas så fyller min son 9 år på onsdag. Vi planerar kalas först den 27, för allt blev så konstigt med hjärnskakningen och allt.
    Jag har föreslagit -och fått napp på-att vi ska bjuda hem hans 4 kompisar som han hittills leker med OCH deras familjer utifrån hur många av dem ssom har lust att komma med syskon och allt.

Detta för att lära känna familjerna lite bättre.
    Min plan är att vi ska ordna Lilla OS härute i trädgården och ute på lägdan. (gärdet då, ifall ni inte fattar norrlandsord)
    Om ni vill får ni gärna hjälpa mig spåna på enkla tävlingar man kan utmana varanra i. Min tanke är att vi delar upp oss allihop i tre eller fyra lag.
    Saker som jämfota längdhopp i snön och liknande är det jag tänker mig. det ska inte krävas för mycket pyssel innan. Kasta bollar i en hink kanske...

Kom igen nu Vickan och Parnassia, era gamla scouter, hjälp mig komma ihåg lek och bus!

• Lapinette

pb - januarimånad är så himla trist så det är suveränt med fest! Hela min familj fyller där i krokarna och min bror som nu precis fyllde 50 den 30 december hade sin fest i mitten på januari. Suveränt! Inget annat som händer däromkring.

Om jag ska svara på dina frågor så nej, min make är ingen gammal dansare utan totalt odansbegåvad ... fast han kan om han vill och har inget emot att "showa" lite fast då på sitt eget sätt .

Jag dansade från jag var 5 år tills jag var 25 men tävlade mellan 7 års ålder tills jag var 21 år. Sedan ville min partner lägga av och det var svårt att hitta någon som var bättre än han i Sverige (som även var ledig). Absolut inte som yrke utan som amatör. Tränade 4-5 gånger i veckan och tävlade på lördagarna. Kajkade runt i Sverige och sedan även i Europa. *viskar* har vunnit några SM-guld.

Och grattis till de 2 kilona!

• Lapinette

Fru E - hoppas maken hann komma innan gästerna och självfallet kan man öppna vin innan gästerna kommer. Själv älskar jag att ta några sippar under tiden jag lagar mat.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge