• Ore

Vi fortsätter blanda och ge

I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

Skål för våra fortsatta diskussioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

• Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • viktualia

MrsB - jobbigt med depp *skickar över en kram*

Här blir det pizza till middag. Mina smaklökar är på förkylningssemester så det spelar liksom ingen större roll vad jag stoppar i mig... och maken ides inte komma på nåt mer kreativt...

usch.. det var länge sedan jag var så här däckad... och inte lär det väl gå fortare över av att jag är höggravid. *Misär*

• Lapinette

Även här pizza men lite annorlund med chevre, prosciutto och champinjoner. Vi får se om det blir Sancerre eller om vi skippar alkoholen ikväll ... säger jag som redan har druckit ett glas skumpa (det blev ju över från igår).

• Lapinette

Mrs B - kassler, det var jättelänge sen. Kanske ska ta och köpa och hitt'på'nåt.

• fru AM

Telis:

Grattis förresten till Televinken på 1-månadsdagen!

Vi firar lördag med långkok - en fransk löksoppa tillredd efter konstens alla regler. Håller som bäst på att försöka bestämma oss om vi kommer bli mätta på soppan eller om vi ska tina och chilifräsa lite tigerräkor också.

Svårföräldrarna (som inte alls är svåra egentligen - men uttrycket är så roligt) har landat och stuckit iväg på sin fest (de ska sova här inatt). Jag fick den äran att sminka svärmor och lyckades faktiskt riktigt bra. En karriärväg missad?

• Snorkfröken77

Snaily - Jaha, men då bor du ju inte speciellt långt norrut Det är ju närsgårds Kan du ge någon mer ledtråd till var du bor? *nyfiken* Vad bygger maken för modeller? Är grymt imponerad över de som kan hålla på med sånt där precisionsarbete, själv är jag både darrhänt och har noll tålamod så jag skulle bli galen.

Mrs B - Här kommer en deppkram! Snart är det vår! *peppar*

Ore - Du är min raka motsats när det gäller att röra på sig, jag är grymt imponerad! Sminkrensningen lät bra, tyvärr rensade jag nog bara bort 9 ögonskuggor och har säker 25 kvar....

Lappis - Aha, där ser man Världen är mindre än vad man tror. Måste fråga vad var din absoluta favoritdans när du höll på och tävlade? Och vilken var ni bäst på?

MSW - Här har fröer redan inköpts, beställt från odla.nu
    Hoppas verkligen dina blodvärden är fina nu, vad gör de annars? Blir det någon slags medicinering?
    Mina utslag är tyvärr lika illa, är inne på tredje månaden med dem nu och börjar tröttna ordentligt, attityden jag möts av är att det går säkert över när du fött barnet, det är inte roligt...Är inne på min andra läkare nu och hon verkar inte ett dugg bättre tyvärr. Ska försöka få remiss till sjukhusets hudavdelning.
    Jag tror jag kände en buff idag igen, lite starkare Längtar tills det blir mer på riktigt!

Telis - *så generad så att öronen är röda* Tjaaaa, har du kvar fotot så kan du ju återanvända det...För övrigt är du otäckt listig

• Snorkfröken77

Nu blir det lite onlinespel, puss på er!

• Lapinette

Snorkis - favoritdans var slowfoxtrot men vilken vi var bäst på varierade men jag skulle nog säga vals eller quickstep. På latinsidan gillar jag nog samba eller cha-cha mest. Fast vi var nog bäst på paso doble ... för där krävs det enbart att man går, går och går .

• Telis

AM, Televinken tackar för grattis! Han har firat dagen med att åka tunnelbana för första gången och inhandla ett babygym.

Det är väl förresten inte för sent med ett karriärbyte?

Snorkfröken, äsch det är lugnt! Men du får själv bestämma när du är redo och vilket foto du vill använda. Jag har mejladress telemarkgrrl@gmail.com.

Coolt med buffar men vad jobbigt med utslagen som inte blir bättre! Det är ju obegripligt att ingen läkare tar det på allvar, man ska väl inte behöva lida i ett halvår bara för att dom tror att det kommer att gå över av sig självt då?!

• viktualia

Snorkis - eländigt med utslag!!! själv behandlar jag som sagt mina med kortisonsalva lite då och då... tyvärr har jag en del (framförallt på högra handens fingrar) som är kroniska. Otroligt tröttsamt... Hoppas verkligen att du blir tagen på allvar och får hjälp snart!!!!!!!!!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge