• MrsMuffin

Karlstadbrudar 2010 - ny tråd!

Tänkte kolla om vi är några värmlänningar härinne som vill följas åt..?? Den förra tråden stängdes visst av...

Självklart är inte bara Karlstadfolk välkomna, hoppas på uppslutning från hela Värmland hehe.

• Svar på tråden Karlstadbrudar 2010 - ny tråd!
  • Bröllopsivrig

Är ju också nu inne på att göra inbjudningskorten själva. Hur gör ni, där ni skriver texten som ni fäster på korten, skriver ni ut de själva på skrivare eller beställer ni dem färdiga??

• Eftertioår

Bröllopsivrig: Jag ska också ta en sväng till Deje faktiskt ! Har samma planer som du, i helgen ska det göras inbjudnijngskort minsann. Gjorde layouten i datorn igår kväll så nu ska det bara inhandlas papper och annat som behövs. Gjorde lite olika varianter av kort för flera månader sen så vi vet hur dom ska se ut, så här ska klippas och klistras. Jag kommer ha pärlemopapper från Panduro som "bas" Jag skriver ut på det och på framsidan klistrar jag ett rosa papper med stämpel på, sen blir det ett vitt hjärta i ena hörnet. Pärlemopappret är inte jättetjockt men det kan stå så det får duga.

• Amorosa

Hej tjejer!

Va härligt det är att läsa alla tips och hur hur det går för er alla!

Jag börjar känna mig riktigt i fas nu, många detaljer som ramlat på plats de två senaste veckorna. Vi var uppe i Sunne förra helgen och fick klart med en jätte bra och billig fotograf, jag träffade min frisör och är toknöjd med provuppsättningen, härlig tjej! Vi träffade tjejen som gör vår bröllopstårta och bestämde detaljer om den och kom ännu en bit på väg till att spika menyn med catering firman! Puh! Sen har vår släkt-präst äntligen meddelat att han är kan vara vår vigselförrättare. Känns så bra att ha en relation till honom och veta att han är duktig. Syrran har meddelat att inbjudningskorten är klara och att det bara är att sätta i informationen om tid och plats! Förhoppningsvis kan vi posta dem nästa vecka. Pirrigt...

• superman9000

Hej på er det var länge sedan man skrev här nu.
    Verkar som om alla har allt under kontroll är det bara jag som känner att paniken börjar att komma?

Har varit och köpt tyg till min klänning som en kompis kommer att sy men har nu böjat tvivla och funderar på om jag kommer att se gravid ut i klänningen vilket inte är direkt det önskade resultatet, har inte böjar tänka på inbjudningkort än och vi gifter oss i aug har ingen aning om vad man ska skriva, har inte boka ng frisör eller make eller florist än och letar fortfarande efter ett coverband hur svårt ska det va!

Hoppas att det går bättre för er!

Och om någon har lite koll på ng band som kan spela i värmland som får i gång folk på dansgolvet och itne kostar över 8000 hör gärna av er så slipper jag slita håret av mig :)

• Amorosa

Hej superman9000 min kille har ett coverband som spelar mycket på privata fester. De har spelat i hop i tio år och spelar allt från 70-tals rock till svenska dängor. De tar ca 6000kr för en spelning. Hör av dig om du vill veta mer.

• Maliinka

Tack för tips om hur man kan fästa papperet! Kom på att jag ju har fotofästare hemma, men kanske köper sådan där dubbelhäftande tejp istället.

Tack även för tips om scrapbooking-mässa! Tror inte att jag tar mig dit dock, det får bli som det blir, tror det blir rätt bra ändå faktiskt

bobods - härligt att ni börjat handla och förbereda

Bröllopsivrig - vi skriver ut själva inbjudan själva på vår skrivare och klistrar in i kortet.

• Karlstadtös i Stockholm

Skönt att höra att saker rör på sig här! =)

Själv ville jag bara komma hit och fira att våra inbjudningar nu är skickade! Det har lagts ner mycket energi och kärlek på dem. Eftersom jag är kortmakare själv, så ville vi ju så klart göra något extra. Jag har lagt upp ett par bilder i mitt galleri, resten hittar ni i min blogg. Hoppas att jag kan inspirera någon! =)

• MrsMuffin

Hej allihop...hur går det för er?? Vi har börjat dela ut inbjudningar lite smått, skall ta tag i frimärksklistrandet nu i veckan. Har dessutom varit på Panduro och kollat efter material till festhäftena ( har ångest över de där j-vla häftena...gaaah ). Fanns hur mkt som helst ju! Har bestämt oss för att fixa hela häftet själva, de från Calligraphen såg lite trista ut tycker jag. Spännande!

Vi har en toastmaster, hoppas det räcker haha. Har skrivit hennes mailadress på infobladet, och lite mer utförligt på hemsidan. Blir nog bra. Antalet gäster har växt, så nu är vi uppe i 96 stycken. Hjälp. Drabbas då och då av en smula ångest - så mycket pengar, så mycket folk, hur skall allt gå, borde vi stuckit till typ Thailand och gift oss....bla bla bla. Nån som känner igen sig???

• Maliinka

Här har det rört på sig lite iaf, har bokat hår + smink på Free sun för 1100 kr, killen gjorde en liten provupssättning och jag ska även bli provsminkad innan, känns bra, dessutom bara halva priset mot andra ställen typ... Har även bokat bröllopsnatten SKA köpa grejer och få i ordning inbjudningskorten så att vi kan skicka dem under nästa vecka. Klänningen är inlämnad till sömmerska. Just nu står det lite still i vad som behöver göras.

• Karlstadtös i Stockholm

Åh, vad kul det är när svaren börjar trilla in redan efter någon vecka att inbjudningarna är ute! Vi har fått så mycket positiv respons på dem och det är SÅ kul! =) Har fått lite extra energi att planera mer nu... =)

I vår festlokal ingår dukar, stolsöverdrag och allt porslin, men inga servetter. Är det någon som har hittat något företag i värmlandstrakten som hyr ut linneservetter? Visst kan man köpa eller sy själv, men har man någon nytta av 90 servetter sedan? Sedan har jag hört att det brukar vara väldigt billigt att hyra sånt, men det är ju här i Stockholm det... Några tips? Hur gör ni?

Svar på tråden Karlstadbrudar 2010 - ny tråd!