• MrsMuffin

Karlstadbrudar 2010 - ny tråd!

Tänkte kolla om vi är några värmlänningar härinne som vill följas åt..?? Den förra tråden stängdes visst av...

Självklart är inte bara Karlstadfolk välkomna, hoppas på uppslutning från hela Värmland hehe.

• Svar på tråden Karlstadbrudar 2010 - ny tråd!
  • cajeli

Nyss kändes det som att man hade all tid i världen fram till den 3 juli, idag infann sig en liten stresskänsla, det är ju faktiskt BARA 4 månader kvar och massor att fixa...
    Fast det kanske är så att man ska få en stressperiod innan allt faller på plats inte vet jag.
    Tårta ligger som prio 1 just nu, ska ta komtakt med tårttjejen så att vi kommer vidare med den frågan. Blommorna ska jag knalla iväg till floristen och prata lite löst om idag, har en bild av hur det ska vara.
    Ha det skönt i vårsolen allihopa!

• MrsMuffin

Här står det still...fast har en del klart med, förstås. Mitt största dilemma är festprogrammen, ORKA. Ser inte ens fram emot att få ihop dem...har ingen aning om vad man skall skriva, hur mkt man skall skriva eller någonting. SUCK. Tips mottages tacksamt...

Solist har jag hittat via Blocket! Har hennes mailadress om ngn är intresserad! Hon sjunger tre sånger för tusen spänn, har hört röstprov och hon är jätteduktig. Ang DJ "får" vi vår i bröllopspresent...men kontrollfreak som jag är vill jag gärna ha kontakt med honom/henne för att checka av litegrann... Tänk att stå utan diskjockey, vad 17 göra då? Voj voj.

Klänning är köpt, nästa projekt är skor....svårt. Ngn som har tips på ställen som hyr ut "mankläder"? Typ frack?

• cajeli
    MrsMuffin skrev 2010-03-04 19:49:32 följande:
    Här står det still...fast har en del klart med, förstås. Mitt största dilemma är festprogrammen, ORKA. Ser inte ens fram emot att få ihop dem...har ingen aning om vad man skall skriva, hur mkt man skall skriva eller någonting. SUCK. Tips mottages tacksamt... Solist har jag hittat via Blocket! Har hennes mailadress om ngn är intresserad! Hon sjunger tre sånger för tusen spänn, har hört röstprov och hon är jätteduktig. Ang DJ "får" vi vår i bröllopspresent...men kontrollfreak som jag är vill jag gärna ha kontakt med honom/henne för att checka av litegrann... Tänk att stå utan diskjockey, vad 17 göra då? Voj voj. Klänning är köpt, nästa projekt är skor....svårt. Ngn som har tips på ställen som hyr ut "mankläder"? Typ frack?
    Kolla på Bröllopspalatset i Degerfors för mankläder, där finns ju allt!
    Det där med festprogram har vi inte funderat klart om än, är inne på att strunta i det. Vi har varit på bröllop där det har funnits och varit en bra och kul grej. Har även varit på bröllop där det inte funnits och inte saknat det, så vi funderar vidare.
    Jag har sett en del trådar här på BT om just festprogram, sök så kanske det dyker upp ngt som du kan använda.
  • bobods
    MrsMuffin skrev 2010-03-04 19:49:32 följande:
    Solist har jag hittat via Blocket! Har hennes mailadress om ngn är intresserad! Hon sjunger tre sånger för tusen spänn, har hört röstprov och hon är jätteduktig.
    Hej MrsMuffin! Vore jättesnällt om du ville inboxa hennes mailadress till mig! Har hon någon hemsida eller så?

Jag tipsar också om Degerfors, där finns som sagt allt, både hyra köpa och låta sy upp.

Tänk vad olika man kan vara. Festprogram var det första jag började med, innan vi ens bokat lokal, haha! Tycker det är jättekul att pyssla med sånt.

Tack för tipset wiicky, ska kolla upp dom!
  • Maliinka

Vad långt ni alla har börjat komma! Vi gifter oss på midsommar och det känns lääänge kvar, men det är ju "bara" 3,5 månader... Inser att vi iaf måste få i ordning inbjudningskorten snart så vi kan få ut dem. Ska in till stan och kolla på ringar idag också... Kollade lite igår men ska kolla mer idag. Vill också kunna börja bocka av!

Igår köpte jag lite grejer till inbjudningskort för att prova lite, och det känns bra! Ska nog köpa på mig lite mer idag och börja med massproducering under helgen. Det anda problemet jag inte har löst än, är hur jag ska fästa själva papperet med inbjudan på kortets insida. Hur gör ni?

Ska ni ha en toastmaster? Hur skriver/gör ni för att folk ska fatta att de ska säga till honom/henne om de vill hålla tal t.ex.? Vill inte skriva med det på inbjudan då det känns lite förmätet, som att man förväntar sig tal liksom, men om nu folk vill göra det så är det ju lite bra om toastmastern kan samordna det lite... Fast jag är inne på att skippa toastmaster, ska se om jag kan övertyga sambon om det bara

Var in till en syateljé igår med farmors gamla brudklänning som jag ska låta sy om och använda. Den är väldigt omodern, en 50-talsklänning med krage högt upp i halsen och en ganska grov dragkedja högst upp på ryggen. Hade tänkt ringa ur den både fram och bak (bl.a. ta bort dragkedjan) men hon som jobbade där blev så förtjust i den, menade att det var en "äkta 50-talsklänning" och hon tyckte att jag inte skulle göra några ändringar alls upptill... Bara korta av ärmarna lite... Så jag blev lite osäker faktiskt... På ett sätt kan det ju vara kul att återanvända den i original, men det kändes inte som "jag" att ha en krage högt upp i halsen... Ska dit på tisdag igen och prova...

• cajeli

Maliinka; på Panduro har de en jättebra dubbelhäftande tejp som sitter i en smidig hållare, man drar den bara över pappret så kommer tejpen fram och man kan fästa pappret på nästan vad som helst. Jag kan tipsa dig om scrapbooking mässan som ska vara i Karlstad under helgen om du har vägarna förbi så att säga). Jag tror att den ska vara på Färjestad travbana är inte riktigt 100, där kan du säkert hitta massor med material och inspiration till era inbjudningar.
    Angående toastmaster skrev vi i vår inbjudan vem de skulle vända sig till om de vill hålla tal eller underhålla på annat sätt under kvällen. jag tycker inte att det är fel att vara tydlig med vem de ska vända sig till, gästerna avgör ju själva om de vill hålla tal eller inte.
    Hoppas att du får klänningen som du vill ha den och inte som sömmerskan vill, det är du som ska bära den oavsett om den är en äkta 50-talare eller inte.
    Hoppas att det går framåt för dig och att du kan börja boka av på listan.

• bobods

Ang att fästa papperet i kortet - använd fotofästare! Finns på åhlens i pack om 500 st, små dubbelhäftande etiketter, hur bra som helst!

Vi ska ha två toastmadames. Vi kommer skriva deras namn, mailadress och nummer på infobladet som vi skickar med inbjudan.

Åh jag känner också att det vore synd att göra om en äkta gammaldags brudklänning. Men är det inte vad du vill ha kanske du bör fundera på en annan klänning istället? Det måste kännas PERFEKT

I väntan på att få ordning på sånt som det faktiskt ÄR lite bråttom med, som frisör/make up, solist till vigseln och underhållning till festen, har jag börjat ordna med saker som det inte alls är bråttom med! Smart va? Har köpt bröllopsbubblor, vin, öl och ballonger. Ska i helgen köpa avec och champagne. Bara att lagra upp

• bobods
    cajeli skrev 2010-03-05 10:01:56 följande:
    Jag kan tipsa dig om scrapbooking mässan som ska vara i Karlstad under helgen om du har vägarna förbi så att säga). Jag tror att den ska vara på Färjestad travbana är inte riktigt 100, där kan du säkert hitta massor med material och inspiration till era inbjudningar.
    Scrapmässan är på Claessons i Karolinen,
    www.svenskscrapbooking.se/
  • Julibruden10

MrsMuffin: På Karlstad Högtidskläder så har de frack och smoking att hyra ut!
    Maliinka: Jag använder en dubbelhäftande tejp från Panduro som heter Mini Glue tape, permanent. Den ligger i en förpackning om tre stycken. Man bara drar eller liksom rullar på den och den har varit superbra!

Är det ngn som har ngt bra tips på var man kan göra sina naglar i Karlstad? Vill nog ha akrylnaglar...

• Bröllopsivrig

Kan tipsa de som är intresserade av att det är bröllopsmässa i Deje folkethus idag mellan kl 14-18. Ska ta en sväng dit tänkte jag. Förra året var jättebra har jag hört!
    Annars står det ganska stilla. Ska i helgen ta tag i inbjudningskorten vilket börjar bli dags!! Även kolla vidare med underhållning/trubadur till festen. Inte lätt och dyrt som fasen. Nån som har nått tips på trubar eller liknande??

Svar på tråden Karlstadbrudar 2010 - ny tråd!