• MrsMuffin

Karlstadbrudar 2010 - ny tråd!

Tänkte kolla om vi är några värmlänningar härinne som vill följas åt..?? Den förra tråden stängdes visst av...

Självklart är inte bara Karlstadfolk välkomna, hoppas på uppslutning från hela Värmland hehe.

• Svar på tråden Karlstadbrudar 2010 - ny tråd!
  • londonaire

jo jag best'lde på landys.. en klänning som de ska sy efter en bild som jag sett på ett annat företag och en klänning ur deras eget sortiment. de är måttbeställda efter mig och jag hoppas att det kommer gå bra. de sa att jag skulle ha dem i slutet av mars.. får väl åka till sthlm eller gbg eller nått om de inte psasar och tokhandla en klänning. gifter mig ju den 19 juni.
    nu börjar det kännas som att det är svårt att göra något just nu..vet inte riktigt vad jag ska ta tag i.. det mesta är ju bokat.

• cajeli

bobods; vart ligger Karisma i stan.
    Jag har lite funderingar på vart jag ska vända mig för att bli sminkad, jag har ju en kompis som fixar frsyren, dock vill jag bli sminkad ngt stans. Är det ngn som vet vart man ska vända sig???
    Har ni börjat funderat över era blommar än, när är det läge att kontakta floristen, känns som att det är länge kvar fast på måndag börjar ju en ny månad så det rullar på i ett fasligt tempo.

• Eftertioår

Cajeli: Om du bara ska bli sminkad kanske make up store vore nåt? Dom har ju sitt vanliga erbjudande med make up konsultation för 495 inkl produkter, vet inte om do har nåt särskilt för brudmake.

• cajeli

Tack för tipset, Eftertioår. Ska springa förbi dem imorgon innan jobbet och kolla vad de har för upplägg.

• bobods
    cajeli skrev 2010-02-25 20:52:39 följande:
    bobods; vart ligger Karisma i stan.Jag har lite funderingar på vart jag ska vända mig för att bli sminkad, jag har ju en kompis som fixar frsyren, dock vill jag bli sminkad ngt stans. Är det ngn som vet vart man ska vända sig???Har ni börjat funderat över era blommar än, när är det läge att kontakta floristen, känns som att det är länge kvar fast på måndag börjar ju en ny månad så det rullar på i ett fasligt tempo.
    Ja make up store har ju ett bra pris tycker jag! Och det är ju produkter som man vet är bra. Sen har jag hört att Kicks ska ha någon brudmake, vet dock inte vad det är för produkter eller vad det kostar, men kan ju vara värt att kolla upp.

Karisma ligger alldeles bakom domkyrkan, mot vattnet till.

Jag var in och frågade Drakes blommor i mitticitty, och dom sa att det räcker att komma dit senast en månad innan så hinner dom gott och väl! Så blommorna känns inte så bråttom.
  • wiicky
    Eftertioår skrev 2010-02-25 20:56:58 följande:
    Cajeli: Om du bara ska bli sminkad kanske make up store vore nåt? Dom har ju sitt vanliga erbjudande med make up konsultation för 495 inkl produkter, vet inte om do har nåt särskilt för brudmake.
    Make Up Store har brudmake. Tror att det kostar 1495 och då får man tydligen ett sminkkit och en bok.
  • cajeli

Nu händer det grejer. Denna helgen har en hel del saker fallit på plats, maten, ringen, vinet till maten och inbjudningarna är iordning och väntas på att postas idag.
    Ska luska vidare i detta med sminkningen.

• Karlstadtös i Stockholm

Jaha, är det här ni är! =) Jag hängde kvar i den gamla tråden och tyckte att det var lite väl dött innan jag såg att den hade låsts.. =)

Jag och min blivande gifter oss utomhus i Rottnerospark, Sunne den 24 juli och ska ha festen i Spegelsalen. Jag tycker att det mesta börjar falla på plats nu. Vi har haft vårt första möte med vårt ruttade toastmasterpar, och efter det kändes det jätteskönt att börja få lite riktlinjer för dagen och kvällen. Nu har vi bokat lokaler, präst, fotograf, klänning, spikat gästlistan, hår & make, dj och catering. Det som ska hända nu är att få ut våra inbjudningar (förhoppningsvis i slutet på denna veckan), bestämma meny, börja kika på ring och fundera lite kring tårta. Jag tycker att det går lite upp och ner med planerandet, men just nu tycker jag att det är jättekul! =)

• bobods
    cajeli skrev 2010-03-01 10:30:37 följande:
    Nu händer det grejer. Denna helgen har en hel del saker fallit på plats, maten, ringen, vinet till maten och inbjudningarna är iordning och väntas på att postas idag. Ska luska vidare i detta med sminkningen.
    Vad kul att det går framåt! Så skönt att kunna bocka

Välkommen Karlstadtös! Det verkar som att det mesta är hyfsat iordning - skönt!

Själv står det lite still, som ni märkt på antal inlägg senaste veckan... Har låst mig lite vid detta med frisör/make. Fick två till avblås idag, bl.a. Karisma har semester 7 augusti. Så mer väntan efter att fler lägger sommarschema väntar.

Det andra jag fokuserar på nu är musik - både till vigseln och festen. Har haft lite kontakt med Erik Rydefors som är körledare för Fräcka Frackar - vore såååååå kul om de kunde komma och sjunga på festen, innan dansen. Vi ska inte ha något band så en á capella-kör med fem roliga herrar i frack vore perfekt. Hoppas! Inte hittat någon solist till vigseln än heller, någon som har tips? Killar/tjejer spelar ingen roll...

Annars är ju ring inköpt, klänning, skor och underkläder klart, kostym beställd men inte fått än, meny fastställd och beställd, porslin och dukar fixat, tårta fixar mamma, pappa är fotograf, toastmaster, tärna och best man utsedda, gästlistan klar och inbjudningskort/festprogram/vigselprogram/placeringskort ska jag göra för material jag köpt - har gjort ett ex av allt än så länge.

Jo! Har ju också skickat offertförfrågan till swebus vad det skulle kosta att bussa alla gäster från karlstad till forshaga, och tillbaka på natten. Det var typ en vecka sen jag skickade, inget svar. Konstigt!

Alltid långa inlägg från mig...
  • wiicky
    bobods skrev 2010-03-01 22:58:00 följande:
    Vad kul att det går framåt! Så skönt att kunna bocka Välkommen Karlstadtös! Det verkar som att det mesta är hyfsat iordning - skönt! Själv står det lite still, som ni märkt på antal inlägg senaste veckan... Har låst mig lite vid detta med frisör/make. Fick två till avblås idag, bl.a. Karisma har semester 7 augusti. Så mer väntan efter att fler lägger sommarschema väntar. Det andra jag fokuserar på nu är musik - både till vigseln och festen. Har haft lite kontakt med Erik Rydefors som är körledare för Fräcka Frackar - vore såååååå kul om de kunde komma och sjunga på festen, innan dansen. Vi ska inte ha något band så en á capella-kör med fem roliga herrar i frack vore perfekt. Hoppas! Inte hittat någon solist till vigseln än heller, någon som har tips? Killar/tjejer spelar ingen roll...Annars är ju ring inköpt, klänning, skor och underkläder klart, kostym beställd men inte fått än, meny fastställd och beställd, porslin och dukar fixat, tårta fixar mamma, pappa är fotograf, toastmaster, tärna och best man utsedda, gästlistan klar och inbjudningskort/festprogram/vigselp rogram/placeringskort ska jag göra för material jag köpt - har gjort ett ex av allt än så länge.Jo! Har ju också skickat offertförfrågan till swebus vad det skulle kosta att bussa alla gäster från karlstad till forshaga, och tillbaka på natten. Det var typ en vecka sen jag skickade, inget svar. Konstigt!Alltid långa inlägg från mig...
    Kolla med Bonnstabussen i Kil. Tror att det kan bli billigare än Swebus, jag.
    gulasidorna.eniro.se/f%C3%B6retag/bonnstabussen-ab:68237783_gs?geo_area=kil&from=web_comp_name&search_word=buss
Svar på tråden Karlstadbrudar 2010 - ny tråd!