• saralissa

Svartlista fotografer som gör reklam för sig själva!

Som blivande brud och kund är jag så trött på alla fotografer som uppenbarligen har dåligt med kunder att de måste göra reklam för sig själva här på BT och liknande ställen genom att skapa 100 olika fejkanvändare.
    Hjälp oss att skapa en lista för de uppenbara.

• Svar på tråden Svartlista fotografer som gör reklam för sig själva!
  • Biggie

som fotografer får vi mycket bra erbjudanden av Bröllopstorget för att kunna göra reklam för vår verksamhet på sidan.
    De som inte har råd med det har inte foto som yrke, så enkelt är det.

• saralissa

Albin/Tilda3, om du själv går in och skriver själv som fotograf i ett annat namn (denna gång som Tilda3) så kan du inte vara speciellt smart. Har sett inlägg tidigare av Tilda3 som gjort reklam för dig och pixelbyrån....

• lärkan

Tycker att de hårda reklamreglerna är lite väl tilltagna. Har en företagsannons här på BT också, men har blivit medlem här så jag kan bidra med tips här på forumet och få egen inspiration till kommande bröllop.

Men jag tycker att det är jobbigt att man inte ens får lägga upp sin hemsida på sin egen presentation... Men jag har i alla fall hänvisat till min egen annons här på BT, men det lär väl inte vara tillåtet det heller :-P

Är förövrigt inte alls i tvivel om jag är seriös eller inte eftersom jag faktiskt är bra på det jag gör och har LÅNG utbildning inom mitt specialområde!! Inte för att vara framfusig, men det finns ju som sagt var många glada amatörer som tycker om att sjunga, ta bilder och liknande som inte riktigt vet vad de håller på med och ibland knappt tar någon betalning...

Önskar er alla lycka till!!
    *KRAM*

• Biggie

Jag tycker att det är bra att de är lite hårda. Jag fick förslag av BT att göra reklam här och det var JÄTTE billigt om man jämför med olika magasin eller andra forum. Har man inte råd med den lilla summan borde man fundera om man har valt rätt yrke.

sånglärkan skrev 2010-03-15 09:32:31 följande:
    Tycker att de hårda reklamreglerna är lite väl tilltagna. Har en företagsannons här på BT också, men har blivit medlem här så jag kan bidra med tips här på forumet och få egen inspiration till kommande bröllop.Men jag tycker att det är jobbigt att man inte ens får lägga upp sin hemsida på sin egen presentation... Men jag har i alla fall hänvisat till min egen annons här på BT, men det lär väl inte vara tillåtet det heller :-PÄr förövrigt inte alls i tvivel om jag är seriös eller inte eftersom jag faktiskt är bra på det jag gör och har LÅNG utbildning inom mitt specialområde!! Inte för att vara framfusig, men det finns ju som sagt var många glada amatörer som tycker om att sjunga, ta bilder och liknande som inte riktigt vet vad de håller på med och ibland knappt tar någon betalning...Önskar er alla lycka till!!*KRAM*
  • lärkan

Jag tycker inte alls att företagsannonsen är dyr, det är ett bra företagsregister att vara med i!! Så tvärtom, jag gillar min annons och har fått bra respons!!
    Tycker bara att det är synd att de är så hårda på reklamreglerna i det "vanliga" forumet. Man kan skriva att man jobbar med bröllop, men inget mer... Men jag klagar inte, jag har mitt på det torra och tjänar så att det går runt!!

Ha en fin dag i vårsolen Biggie!!

• Biggie

Sånglärkan: Det var inte dig jag menade utan i allmänhet.
    njut du med. högsäsongen drar igång för oss båda snart och då hinner vi knappt njuta av den :)

• lärkan

Biggie: Tusen tack :o)
    Och du har rätt ang kommande säsong, men bara vi har sol i sinnet så ska det nog gå bra ;o)
    *KRAM*

• Korallbruden
    saralissa skrev 2010-03-15 09:09:26 följande:
    Albin/Tilda3, om du själv går in och skriver själv som fotograf i ett annat namn (denna gång som Tilda3) så kan du inte vara speciellt smart. Har sett inlägg tidigare av Tilda3 som gjort reklam för dig och pixelbyrån....
    För mig tappar en sådan person all trovärdighet... känns bara väldigt barnsligt... vill man att en sådan person fotar ens bröllop?
  • Jfoto

Hur gör man för att komma i kontakt med admin här?

Ska den där fiskrestaurangreklamen komma upp så fort man trycker på en knapp eller är det en bugg?
    Verkar ju helt vansinnigt!
    Väcker mer irritation än intresse.

• ConnyD

@JFoto
    finns ett eget forum för frågor om sidan,
    heter bröllopstorget - sajten, prova att göra ett inlägg där.

• passionsblomman

I vänsterspalten har du en rubrik som heter Info&regler, därifrån kommer du vidare och kan meddela dig med redaktionen.

Jfoto skrev 2010-03-15 14:04:13 följande:
    Hur gör man för att komma i kontakt med admin här?Ska den där fiskrestaurangreklamen komma upp så fort man trycker på en knapp eller är det en bugg?Verkar ju helt vansinnigt!Väcker mer irritation än intresse.
  • Jfoto

Tack tack! vi har talats vid per tele nu!

• lärkan

Hur kan det komma sig att Jfoto får ha så mycket reklam för sin verksamhet på sin sida?!?! Ser ju nästan ut som texten på en företagsannons...

• ConnyD

det är bara en tidsfråga, hon kommer bli avstängd när någon anmäler henne.

• bruden i skogen

så var det en mängd som fick reklam också här ju. Eller hur?
    Reklam kan inte tas bort helt. I denna tråd så rinner det över av reklam på än den ena än den andra

• ConnyD

är ofta en tolkningsfråga vilket som är tips och vilket som är ren reklam. jfotos profilsida är dock klockren reklam.

personligen tycker jag det kvittar men andra är petiga.

• lärkan

Klart att det blir reklam på sätt och vis varje gång man skriver något. Tittar folk in på ens sida så ser de ju att det står att man jobbar med bröllop, men jag tyckte bara att det såg så uppenbart ut på den sidan som jag frågade om.
    Jag dömer ingen, jag bara undrar om sidan får se ut så eller inte.

Men sedan är det ju frågan om man ska ha folk som jobbar med bröllop här på BT eller inte, men hoppas att vi ibland kan göra någon glad också?!

*Kram*

• ConnyD

jag tycker de som jobbar med bröllop fyller en funktion här. de kan komma med tips och råd utifrån sin erfarenhet. de har oftast erfarenhet från många bröllop och det har inte de som bara har sitt eget bröllop att utgå ifrån. alla tips kan vara bra när man planerar sitt bröllop.

dock tycker jag det är falskt med de som skapar konton som utger sig för att vara nöjda kunder med sina tips. det är dåligt.

Svar på tråden Svartlista fotografer som gör reklam för sig själva!