• saralissa

Svartlista fotografer som gör reklam för sig själva!

Som blivande brud och kund är jag så trött på alla fotografer som uppenbarligen har dåligt med kunder att de måste göra reklam för sig själva här på BT och liknande ställen genom att skapa 100 olika fejkanvändare.
    Hjälp oss att skapa en lista för de uppenbara.

• Svar på tråden Svartlista fotografer som gör reklam för sig själva!
  • KatjaB

vet inte om jag känner att det här är ett jättestort problem, oftast så märker man rätt fort om någon försöker göra reklam för sig själv, vilket i mina ögon bara blir pinsamt.

Tycker folk kan vara lite väl hysteriska över att någon på något sätt gör reklam för något på minsta lilla sätt här på BT..

• Bubo

Då skulle vi lista ca. 80% av alla besökare på denna sida. Bara i denna tråd skriver flera fotografer och gör även reklam för sig själva här.

• camilla 32

"bubo, fast det stämmer inte alls. Fotografer ska kunna prata om fotografering utan att nämna priser och sånt om sig själva. Man får ju säga att man är fotograf, annars är det här ett helt sjukt forum. Då skulle ju inte de som ska gifta sig heller få säga att de ska gifta sig.
    Du menar att fotografer inte får skriva något alls? Eller hur menar du?
    TYcker det är helt hysteriskt ibland, om man tex går in i en tråd och säger vad man tycker, då är det någon som anmäler det som reklam, det är sjukt!

• camilla 32

och det är just fotografer som råkar få mest anmälningar verkar det som, folk pratar om att de jobbar med blommor, har butik, mm. Det reagerar inte folk lika mycket på, mysko.

• Wille Jr

Menar ni när det är så här uppenbart?!!!!! Kolla vad jag hittade i 2st trådar vad ÄlskadeSandra skriver.

"När jag och min man gifte oss vid vårt torp i Falsterbo använde vi oss av Albin Karlsson från www.pixelbyran.com
    Bilderna blev jätte bra samt att både Albin och hans assistent var riktigt trevliga"
    ÄlskadeSandra

ÄlskadeSandra
    "En fotograf som är riktigt bra i de trakterna är Albin Karlsson från www.pixelbyran.com
    Han fotograferade mitt bröllop i Södra Möckleby kyrka förra sommaren"

• moule

Håller med dig Wille, man blir misstänksam när samma bolag dyker upp i varenda tråd och det alltid är ofullständiga presentationer på de som skriver. Dessutom använder de sig av precis samma tongång när de skriver. Då är det lite äckligt faktiskt, men det gäller nog inte bara fotografer utan kan nog förekomma i alla genrer.

• iregnet2010

äsch förutom att de är störande så bryr jag mig inte så mkt, ser det mest som att det oftast är småföretagare med liten marknadsföringsbudget som gör så gott de kan för att synas (men visst är det oärligt...särskilt om man utger sig för att vara en nöjd kund)

• nikitakatt

Oj, jag har aldrig ens tänkt på att "nöjda kunder" kan vara företagaren själv som vill göra reklam. Jag tycker att det är en av de bästa grejerna med Bröllopstorget att man kan läsa vad andra har hittat och vad det har kostat, när det gäller alla områden inte bara fotografer.

Jag har själv tipsat om de fotografer vi har bokat för att jag tycker de har så bra pris och verkar så bra, jag hittade dem genom ett tips här (en som fick "skäll" för att hon gjorde reklam). Och jag har tipsat om en massa andra grejer också eftersom jag själv vill ha bra tips.

Men hur som helst så ska folk såklart inte utge sig för att vara en nöjd kund om det inte stämmer..

• saralissa

Som konsument och kund tycker jag det är bedrövligt att fotografer tipsar om sig själva här på Bröllopstorget. Hur vet man iså fall vilken man skall välja? Jag tycker Bröllopstorgets redaktion borde ta tag i användarna och stänga av dom.
    Själva idén med bröllopstorget har blivit en reklampelare istället för ett riktigt forum med riktiga kunder. Jag känner mig lurad!

Som frisör och egen företagare vet jag hur tufft det är att ta sig in på marknaden. Och att se (ja det är extremt uppenbart för oss som letar fotograf i Skåne) hur fotografer som pixelbyrån och photomedia gör reklam för sig själva ger inte bara en negativt intryck av forumet utan även en orättvis marknadsföring.

Det kan tyckas smart att göra smygreklam för sig själv. Men i pixelbyrån och photomedias fall verkar det som att deras "smarta" plan grovt misslyckats.

Jag har börjat lyssna och titta på det som har en riktig sida med bilder från bröllopet eller länk till några bröllopsbilder. Resten verkar bara vara fejk.

• HannaLuz

Albin Karlsson från Pixelbyrån hittar på sina egna historier. Han besökte oss för en bokning och hävdade att Caroline Jacobsen brukade rekommendera honom och skicka sina kunder till honom när hon var fullbokad. Skumt tyckte jg eftersom hon rekommenderat en helt annan fotograf. Så, jag tog kontakt med Caroline igen, och mycket riktigt stämde mina misstankar, hon hade knappt en aning om vem han var. Det hon visste om honom var att hon fått kunder som tidigare blivit fotade av honom ochsom var missnöjda med hans arbete och ville ta om bröllopsbilderna hos henne.Så, undvik Albin Karlsson/Pixelbyrån!

Svar på tråden Svartlista fotografer som gör reklam för sig själva!