• Superstarfia

7/8 2010?

Är det nån mer än jag och min m2b som ska gifta oss då?

• Svar på tråden 7/8 2010?
  • HsonJson

Vi gifter oss också 7/8! Det mesta klart utom kläder, hår och fotograf samt småsaker. Ändå känner jag mig jättestressad.

• Kickelina

Hej!
    Hoppar in i den här tråden jag med..
    Vi har inte kommit så långt i vår planering än, håller fortfarande på att leta kyrka (A)
    Men vi har lite alternativ så vi har kommit en liten bit ^^

• Trollmor 86

Hejsan hoppar in i tråden jag med :)
    Vi gifter oss också den 7 augusti!

Känner mig superstressad över klänningen då jag inte kan prova ut någon förrän i mars för jag är gravid just nu.

Annars är mycket fixat, lokal, kyrka, tårta, fotograf, save the date kort är utskickade mm

Ska på bröllopsinspirations dag här i stan på lördag så det ska bli kul =)

• VanessaB

Trollmor 86 - Är i samma sitts som du. Ska ha bebis i mitten på april, känner mig en aning stressad över klänningen men det löser sig nog! Man får passa på att göra annat viktigt under tiden!!

• Trollmor 86
    VanessaB skrev 2010-01-20 17:25:55 följande:
    Trollmor 86 - Är i samma sitts som du. Ska ha bebis i mitten på april, känner mig en aning stressad över klänningen men det löser sig nog! Man får passa på att göra annat viktigt under tiden!!
    Jag hittade faktiskt en klänning på blocket i måndags som jag var och tittade på idag. En kompis med ungefär samma kroppsstorlek som jag har i vanliga fall fick agera provdocka och på henne passade den förutom att hennes byst var för liten och jag har större så hoppas innerligt att den kommer passa på mig med.

Fast annars får man väl sälja den vidare om den inte passar. Aldrig använd bara provad =)För 1800 med underkjol och slöja så vågar man chansa lite :)
  • neapea
    VanessaB skrev 2009-12-18 17:26:33 följande:
    Neapea: Hur långt har ni kommit i planerna?!
    Vi har det mesta klart, klänning och ring är köpt, både vigselplats och festlokal är bokad och gästlistan är klar. Ska börja göra inbjudningskorten när som helst och letar för fullt efter någon som ska hålla i vigseln ( vigselförrättare eller präst, vilket som ) och sedan ska blivande makens kläder införskaffas men just det känns det inte så jättebråttom med. Det enda som det känns brådskande med just nu är just någon som ska hålla i vigseln, är ju trots allt det viktigaste men har några på G som jag ska prata mer med.

Hur långt har ni kommit?
  • annsi82

Hej!

Vi gifter oss också 7 augusti i år. Har inte kommit alls långt i planeringen men vi har fixat vigsellokal och bröllopslokal samt bröllopsklänningen. Nu har vi börjat titta lite smått på olika cateringfirmor. Jag känner mig stressad när jag ser hur långt alla har kommit. Vi har också konstaterat att allt är dyrare än man trott och att det är många småsaker vi inte tänkt på från början. Ingen av oss har ens varit på bröllop så vi är oerfarna när det gäller sådant här.

• Sörön10

Hej!

Längesen nån skrev nu! Hur går det för er?? Är ni klara med alla förberedelser??? :S :S

• Emmz

Det enda vi har färdigt är en bokad festlokal. Ska gifta oss utomhus så ingen kyrka för oss. Nästa steg är att hitta en vigselförrättare och skicka ut inbjudningar (eftersom vi vill bjuda många långväga gäster) och vi hoppas få iväg dem nu under februari. Jag är grafisk formgivare så jag kommer att göra dem själv. Resten är jag inte så stressad över, jag jobbar bäst med eld i baken ändå.

Har hittat en ev. ring och kollat på olika alternativ till klänning (ska inte ha någon traditionell brudklänning) och fästmannen har också börjat fundera på klädsel. Längre än så är vi inte och jag känner mig inte bekymrad över det.

• mamma till 1

hej hej
    vi ska också gifta oss den 7:e augusti.
    I planeringen har vi kommit en bit. Kyrka, präst, kantor och lokal är bokad. Klänningen kom nu i morse=) Serveringspersonal är tillfrågade och tårtan är nästan bokad. fick ett kanonpris på denna =) sånt gillar vi. Hår och makeup ska en vän hjälpa mej med. Inbjudningskorten är inte ens påbörjade så det kanske man skulle starta upp lite..

Man är väldigt förväntansfull nu iallafall=)

ha det gott
    kram S

• Sörön10

Vi kommer också gifta oss utomhus! (peppar,peppar). Kommer åka båt med alla gäster ut till en ö och ha vigseln där så vi är grymt beroende av vädret! (varför gör man det inte lätt för sig??) Hoppas vädret är bra där i augusti.. Har bokat en kyrka också, utifall! Hoppas på en bra väderprognos i slutet av juli så man kan satsa allt på det ena alternativet!

Ska beställa klänning vilken dag som helst! =)

Emmz skrev 2010-02-04 09:31:47 följande:
    Det enda vi har färdigt är en bokad festlokal. Ska gifta oss utomhus så ingen kyrka för oss. Nästa steg är att hitta en vigselförrättare och skicka ut inbjudningar (eftersom vi vill bjuda många långväga gäster) och vi hoppas få iväg dem nu under februari. Jag är grafisk formgivare så jag kommer att göra dem själv. Resten är jag inte så stressad över, jag jobbar bäst med eld i baken ändå. Har hittat en ev. ring och kollat på olika alternativ till klänning (ska inte ha någon traditionell brudklänning) och fästmannen har också börjat fundera på klädsel. Längre än så är vi inte och jag känner mig inte bekymrad över det.
  • Emmz

Ja verkligen peppar peppar :) Jag tycker inte att de gör något ifall det är mulet men det får gärna inte regna.
    Låter fantastiskt med båt och ö!

Sörön10 skrev 2010-02-04 09:52:45 följande:
    Vi kommer också gifta oss utomhus! (peppar,peppar).
  • Superstarfia

Idag ska vi skicka ut våra kort, dem ligger uppe i galleriet för de som är intresserade.. :)

• Ankungarna

verkligen fina kort Superstarfia! :) Vi ska försöka få iväg våra imorn... Ska bara på med de sista frimärkena. Jag kom på lite sent att vi var tvungna att köpa utlandsfrimärken också. Men, men... Ska bli så kul att höra vad alla säger sen!

Tycker ni andra också att tiden bara rusar iväg? I helgen är det ju bara 6 månader kvar... wow!

• Superstarfia

Tack!!

haha ja tiden bara rusar.. tyckte det var igår som min sambo friade, fast de var ju 6 månader sen!!

• IdaEric

Här är en till som gifter sig då :) har planerat i 1 ½ års tid, varit förlovade i 4 år och tillsammans i 5.

• missj20

Hej!!
    Jag hoppar oxå in i tråden :) ska oxå gifta mig den 7/8 :) Men vi letar fortfarande lokal och kyrka. Lokalen vi bokat först har gått i konkurs så det är bara på det igen :(

Superstarfia:
    Jättefina inbjudningskort, var hitta du dem eller har du gjort dem själv???

• Superstarfia
    missj20 skrev 2010-02-04 20:57:33 följande:
    Hej!!Jag hoppar oxå in i tråden :) ska oxå gifta mig den 7/8 :) Men vi letar fortfarande lokal och kyrka. Lokalen vi bokat först har gått i konkurs så det är bara på det igen :(Superstarfia:Jättefina inbjudningskort, var hitta du dem eller har du gjort dem själv???
    Jag har gjort dom själv, dubbla A6 kort köpta på bokhandeln, Indesign snobb från sambons jobb (han är journalist) och sen stämpel och embossing på framsidan..
  • Lelay

hej allihopa.

Ska också gifta mig 7/8, fast i Geneve, Schweiz, eftersom vi bor här nere.

- Kapell är bokat (svenska kyrkan finns här) och prästen är klar
    - Restaurang och hotell är bokade, ska proväta menyn senare i vår
    - Fotograf är bokad
    - save the date-kort är skickade

Nu ska vi bara fixa inbjudningarna, klänningen och kostymen, boka någon slags transport och bestämma detaljerna för själva vigseln (ska nog köra klassisk svensk 20 min vigsel).

Äh, planera bröllop verkar lätt hittills, tycker allt går smidigt och enkelt. Man tittar på ett par alternativ och väljer det man har råd med och gillar bäst. Och sen vidare till nästa grej.

Svar på tråden 7/8 2010?