• cocosbollen

Grönt hår- tips på toning

Mitt hår har för tillfället ett shimmer av grönt. Har slingat det 2 ggr från (färgat) mellanbrunt och sedan lagt i en ljusblond 8.0. Nu måste håret vila i några dagar men sedan tänkte jag lägga i en toning för att dämpa det lilla gröna som är. Tycker även det är lite för ljust nu. Några förslag om vad jag kan lägga i?

• Svar på tråden Grönt hår- tips på toning
  • lillalyckan

Om håret har grönt i sig nu kan det behövas lite röda pigment. Inte att färga det rött men kanske en blond (mörk/mellanblond)toning som har lite koppar inslag. Men jag hade nog gått till en frisör och frågat vad de rekommenderar för just ditt hår.

• cocosbollen

Tror du att guldblond el någon honungsblond skulle funka?

• Kråke

när jag blev grön så gick jag till en frisör. färgade guldblond!
    Röda pigment tar bort de gröna!

• nikitakatt

Jag råder dig absolut att gå till en frisör! Alternativt färga håret mörkare i en väldigt varm nyans, inte säkert att guld räcker.

Jag är själv frisör och vet att det kan vara extremt svårt att få bort gröna nyanser, särskillt om man fortfarande vill vara ganska ljus och inte vill bli mörkare.

Jag vet ju inte hur du ser ut i håret men som sagt, att lägga en ny toning kan med ex koppar kan hjälpa men det kan också förvärra.

• Alexxxi

Håller absolut med Nikitakatt

• Zephiennia

Gå till frissan!! Om du mixtrar mera med det så kanske det bara blir ännu värre...

• cocosbollen

För att beskriva min hårfärg så är jag rågblond med lite inslag av rött/orange och över detta är det alltså som ett svagt grönt skimmer. Vill absolut bli lite mörkare. Jo jag kan ju gå till frissan angående råd iofs, men då jag lagt ut flera tusen hos ett flertal frisörer (aldrig blivit direkt nöjd heller) senaste tiden, känns det som jag lika gärna kan göra det själv.

Om guld inte är tillräcklig varm, ex- www.loreal-paris.se/img/l10n/products/305x262/HCo1_26.jpg. Vad kan jag ta då? Kan ju köpa "frisörtoningar" som wella, igora el goldwell, behöver ju inte ta första bästa från Ica. Om inte de är lika bra vill säga...

Det jag allra helst vill ha är beigeblont, men nog svårt att få till.

Fler förslag?

• nikitakatt

Grejen är att om du lägger på någongting som du inte bör lägga på, ex guld och det inte tar som det ska så kommer du förmodligen bli både mörkare och grönare. Om du tar i för mycket och lägger på en rödare färg än vad som behövs så blir du istället orange. Och har du riktigt otur så blir du orange med gröna inslag.

Frisörtoningar är likadant, du bör blanda dem för att få ett bra resultat och det blir nog dyrare i slutändan att köpa flera toningar och blanda.

Det kan gå att fixa beigeblont men då måste du låta en frisör göra det. Kan du inte få tips av någon kompis om en bra frisör som är riktigt duktig? Risken finns ju om du fortsätter mixa hemma att enda utvägen blir en mörkare färg till slut.

Hoppas det går bra! Grönt hår är aldrig kul!

• lillalyckan

Även om du inte vill gå till en frisör så kan du ju ändå gå till en och säga att du tänker göra det själv men be om råd för just ditt hår. Det har jag gjort och edt brukar aldrig vara några problem.

Men ni frisörer som finns här ni borde ju veta. Det finns ju silverschampoo när håret blir för oranget, finns det ingen motsvarighet när det behövs med röda pigment istället?

• cocosbollen

Suck! Önskar det bara var att lägga i en gyllene beigeblond och poff så var det klart. Ett snäpp mörkare och en lagom varm snygg blond färg. Men som ni skriver så får jag nog gå till en salong el frisörskola om råd ev. fix. Tänkte jag kunde spara lite pengar och lägga dem på julklappar åt lillan istället, men men... Gah!

Svar på tråden Grönt hår- tips på toning