Min tärna har jag valt för att hon tillhör mina bästa vänner och för att jag visste att hon gladeligen skulle säga ja.
Hon bor i Sthlm och jag bor i Skåne och när hon tex var här i november för att kolla på klänning med mig betalade hon tågresan själv, men allt annat betalade vi för - allt käk + att vi betalade inträde på en bröllopsmässa vi gick på på söndagen.
Klänningen kommer hon att betala själv, hon får ganska fria händer; jag har sagt lite om färg som jag tror skulle funka och hon föreslog en modell som jag tyckte var jättefin och som kommer att bli bra. Det kommer med största sannolikhet att bli en klänning som hon kan ha vid fler tillfällen.
Min brors tjej (frisör) kommer att fixa håret på henne och det kommer vi att stå för, vi kommer också att stå för övernattningen där vi har festen (några fåtal rum där vi, tärna och bestman + föräldrar får plats typ).
När det gäller planeringen står jag och min blivande för den - min tärna kommer dock med en massa bra småsaker som vi inte har tänkt på så jag är enormt tacksam för hennes hjälp - å andra sidan vet jag att hon tycker det är roligt!
När det gäller bröllopsdagen så är jag inte orolig att hon ska överglänsa mig - och då menar jag inte att hon är fulare än mig, för hon är jättesnygg - men vi är så olika i utseendet; jag brunhårig och brunögd, hon är väldigt ljus (inte bloderad, utan ljus i sig själv) och blåögd - vi kommer att vara snygga på varsitt sätt!