CeKe skrev 2009-12-08 12:13:02 följande:
Korallbruden: Gillar dina tankar! Jag har aldrig riktigt förstått det där med att ställa så stora krav på tärnan/orna. Enligt mig är en tärna till för att stötta och få en nervös brud att känna sig lugn och bekväm innan själva vigseln dagen D. Helt enkelt en person som jag vill ha med mig och surra och skratta med när vi gör oss fina inför vigseln. Och som sagt, var rädd om era vänner (som jag hoppas tärnorna är). Jag har hört flera bekanta som sagt upp bekantskapen med "sina brudar" för att de ställt orimliga krav och lagt ALL fokus på sig själv och varit helt oförstående gentemot tärnornas situation... Tänk helt enkelt på hur mycket du själv skulle mäkta med, vara villig att lägga ner tid och pengar, på om en kompis skulle gifta sig Visst är det er/vår dag, men det finns många dagar därefter också som ska fungera och då vännerna är värda att ha kvar...
Eller hur! Håller helt med dig där.
Jag har inte heller fattat det där med hur vissa ställer såå höga krav och är nästan ruskigt elaka mot sina tärnor, varför? Du behöver inte överdriva kan jag känna.
Min tärna sa senast igår faktiskt, vi snacka om mina inbjudningskort och färgtemat och eftersom hon är utbildad inredare så älskar jag att bolla tankar och färger, ideér med henne, hon inredde vårt nyrenoverade badrum liksom! och det är kanon fint!
Hon sa det att "du är för snäll alltså, jag får göra hur jag vill, dina gäster får ha på sig svart, barn är nu välkomna igen osv osv, JAG däremot hade ju INTE varit så snäll på allt" hahaha och då kom jag o tänka på det, vilket jag skrek högt också "DET ÄR SÅÅÅ SANT U, DU KOMMER O VA FÖR JÄÄÄVÄLIG SEN!!!" hahaha, hon har en liten bossig sida i sig
Men när hon sa till mig att lila gillar hon inte alls,vilket jag visste egentligen men jag älskar ju lila, hehe, så fick hon välja en annan färg helt enkelt, inget surande, inget mer med det. Dock är hon ändå så försiktig, frågar mig hela tiden "är det okej om jag gör detta, är du okej med detta på bröllopet?" osv, därför har jag också mycket respekt tillbaka för henne.
Nåt jag håller med många här inne på BT, man ska inte låta ens bröllopsdag ta HELT över allting, ens liv osv, det finns ju faktiskt andra glädjedagar också. Att förlora en vän över nåt som ens bröllop, låter absurt i mina öron, sorry men det gör det.