• Casmel

Juli 2010

Tog mig friheten o starta en ny tråd till oss

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 09:33
    MiaCia2010 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:49
    Kärleken9 10 juli
    Juli 2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:52
    Vi3 3 juli
    tessomac 10 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 20:28
    icimici 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 16:38
    Racolina 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010
  • Korallbruden

Vår lokal är så liten så vi gör förrätten på tallriken direkt och huvudrätt samt efterrätt på stora uppläggningsfat om 4 personer så ingen behöver upp och gå.

• sarahkka76

Katja: ja så kan man också göra. Vad finns det för bra bröllopssidor?

idajohanna82: det där är ngt som toastmastern får sköta för vår del. Man får helt enkelt tala om att mat kan tas i omgångar. Man tar första gången, sen har man en viss tid då man sitter och äter och lyssnar på tal, sjunger osv, sen kan man meddela att man kan ta en omgång till osv. Det beror lite grann på hur formellt det ska vara.

korallbruden: det hade varit bra men tyvärr är våra bord så små att vi inte har plats med uppläggningsfat.

• CeKe

Hm, toastmaster får sköte det där. Men jag har aldrig upplevt det som ett problem att det blir mycket spring. Många brukar ju ta det mesta vid första omgången och äta upp ungefär samtidigt i vilket fall som helst.. Det löser sig nog

Sarahkka 76: Japp, middagsbuffén för oss innebär att man kan blanda o ta som man vill och hur många gånger man vill..

idajohanna82 skrev 2010-01-30 14:28:08 följande:
    Ni som ska ha buffé, hur ska ni göra med talen, jag menar om folk är uppe och rör sig hela tiden?
  • sajberpillan

Vi har skrivit att "efter vigseln bjuder vi till fest med middag i XXX lokaler.

Undrar mer över vilken tid man ska sätta. Vi ska fotas innan vigseln har vi tänkt. Vi gifter oss bergerligt fast ute och har sedan en 15 minuter med bil till festlokalen. Är kl 15 ett bra alternativ? Vill ju inte att middagen blir för tidigt heller.

Vi har tänkt ha små "rullar" av tunnbröd med rökt fisk mm i som står klara på bordet när gästerna kommer och sedan buffé.

Toastmatern vår får sköta talordning men det blir säkert inga problem.

• sarahkka76

CeKe: ja, det var så vi trodde att det skulle vara, tills personalen berättade hur det går till. Det gör mig nervös faktiskt trots att de säger att det alltid har fungerat för dem.

sajberpillan: vi ska gifta oss kl. 15, också borgerligt och sen ska vi ha middagen kl.17. Det blir så pass tidigt eftersom vi kommer att hålla på endast till 00.30.

• minimis

Jag gillade ju väska nr 2, den andra var så "vanlig" ändå. Vart har du hittat dem? :)
    Ang ebay så fattar jag ingenting, jag bekräftade köpet men sen hände som sagt inget mer, jag skulle dock länka till mitt bankkort men efter det hände fortfarande nada! aaaah, jag blir så trött på mig själv!

Och så skulle vi boka bröllopsresa idag på ticket. Men jag säger då Fy F------------------N vad dyrt det var! Så vi kom faktiskt överens om att åka på bröllopsresa efter 14 aug, då priserna gått ner(också att Roxette spelar ju 1 mil från oss den 14e :)). Vi sparar 5-8000 kr på att skjuta upp resan 1,5 månad. Galet! Lite synd att inte åka tätt inpå bröllopet, men det är ju ändå semester kort efter så vi får ju ändå ledig tid ihop!

JollyO skrev 2010-01-30 10:58:55 följande:
    Vi har skrivit "efterföljande middag och dans." Sambon ville absolut inte skriva med att det skulle vara dans, men jag var så himla nöjd med formuleringen att jag vägrade ändra mig. Läste det på någon amerikansk inbjudan där det stod dinner and dancing.Kan jag få lite hjälp med handväska av er? Vill att den ska passa till klänningen, skorna och buketten i galleriet. Vilken av väskorna jag har i galleriet tycker ni?
  • minimis

ang mannens klädsel så ska vi antingen hyra eller köpa en ny snygg mörk kostym till honom. Lutar åt att köpa en Hugo Boss kostym då han har en sen innan, och den är galet snygg på honom! Är iofs dubbelt så dyrt mot att hyra, men då blir han också en snygg kostym rikare. Lite tråkigt kanske? Tänkte lite åt det rockiga hållet liksom med svart slips o kanske lite "hockeyfrilla" typ.

• tessomac

Vad använder man tjärat snöre till?

• CeKe

Tänkte knyta runt servetterna som servettringar. Har ju havs/båttema på hela grejen, så blir lite extra med den härliga tjärdoften

Sen får vi se om det även kan användas till att få fast innehållet i festhäftena... men det kanske blir lite väl mycket. På tal om det, är det nån som har nåt bra knep på hur man sätter fast innehållet i festhäftena i "ytterfodralet" utan att använda häftapparat? Väldigt tidigt för att fundera över det, men ändå...

tessomac skrev 2010-01-30 21:18:36 följande:
    Vad använder man tjärat snöre till?
  • Juli 2010

ojojoj va ni skriver..jag hinner inte alls med;)
    casmel; var det du som shoppat på ellos? den klänningen funderar jag oxå på..men ev i rosa, eller fuschia.. men, hur gammal e din tjej? å vilken stl har du beställt? lite fundersam vilken stl jag ska ta om jag beställer den...

ANgående min M2B kläder så kommer vi att hyra. Det blir en jackett, och sen en silver väst och plastrong. Han var sååå snygg

Vi var och tittade lite på ringar åt honom i går, men bestämmde oss för att vi ska ha guldsmeden att fälla in en diamant i hans förlovningsring. På så sätt blir det ju lite mer speciellt och billigt var det ju oxå;) jag hade trott att det skulle se konstigt ut, men nu e ja säker på att det kommer att bli kanon