• Casmel

Juli 2010

Tog mig friheten o starta en ny tråd till oss

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 09:33
    MiaCia2010 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:49
    Kärleken9 10 juli
    Juli 2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:52
    Vi3 3 juli
    tessomac 10 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 20:28
    icimici 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 16:38
    Racolina 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010
  • Korallbruden
    rosesarered skrev 2010-01-28 15:43:42 följande:
    Jag har beställt min vigselring!Bara sådär. Galet va Var hos min svägerska i affären hon jobbar i och hade med mig gammalt guld vilket visade sig vara 10 gram. Fick prova på ringar och fastnade för en 22tusen kronors engelbrekt ring. Ligger inte riktigt i vår budgetklass så istället smälter de ner guldet och använder det till skenan och gör en egen design som utgår ifrån ringen.Det kommer att bli så fint tyvärr ingen bild än.
    Vad spännande vi ser fram emot en bild.

Ceke: Jag kan bara hitta den ena caketoppern som är nr 1 i mitt galleri. Såg du båda?
  • källerudd

Jätte fin klänning...

Vi har valt att ha klädkoden sommarfin eftersom vi ska vara utomhus vid sjön...känns mest rätt så, sen tror jag att de flesta ändå kommer att ha typ kostym el snygg byxa och skjorta...iaf om jag känner våra kära familjer och vänner rätt...

Själv har jag varit inne på att ha en kortare klänning, men nu blir den nog hellång då jag inte hittat någon kort att prova...Hoppas inte det är för problematiskt trots båtfärd och utomhus bröllop. Vad tror ni??

I helgen ska vi titta på ringar..ska försöka styra min sambo lite men inte för mycket, han vill ju gärna köpa en utan att jag vet...Kan man göra rödguld till vitgul??? Jag har ett guldarmband som jag alrig använder och aldrig kommer att använda..det kanske kan komma till nytta nu???

• källerudd

Glömde visst läsa en sida innan jag skrev mitt inlägg..har varit en väldans aktivitet sen igår kväll =)

Vi ska inte heller köra traditionellt med dukningen..Alla par får varandra mitt emot varandra. Vi har några "ensamma" de blandar vi nog upp, men ändå så att de liksom känner någon..

Vi har ett problem och det min mormor och morfar de är så överlägset mycket äldre än alla andra att jag inte riktigt vet vad jag ska placera dem..mormor är inga problem, men morfar hör knapt längre och har lite svårt att gå så mormor måste hjälpa till...men var placerar man dem, när honörsbordet vid min mamma kanske?! Vi ska ha traditionellt honörsbord

• minimis

Jag funderar på o sätta mannens gamla "halvbittra" moster bredvid en av våra roligaste och mest framåt killkompis. Han brukar få igång alla. Men det kanske är fel tänkt, och inget jag sagt till m2b än, tanken lockar mig dock :) röra om lite..

• Kärleken9

roses: Hur mkt fick du för guldet? Jag har en del hemma som jag fundera på att sälja, såg att guldfynd ger 25% mer än vanligt för sitt guld nu + att det är där våra ringar finns som jag har 30% rabatt på just nu...

Bordsplaceringen är en svår nöt att knäppa men känns som att man inte kan börja på allvar förrän alla svarat. Vi gjorde ett försök för några dagar sen och det känns som dt kommer att ta sin tid.

• CeKe

Korallbruden: Jag har för mig att jag såg båda, men är inte hundra! Har varit inne på så många sidor så jag kan ha mixat ihop det hela lite...

jag har lagt ett bud på "Gone fishing" i alla fall. Haha, vore en kul grej eftersom vi fiskar en del och fiskade t.om. på vår andra date och det var väl då jag smälte Träffade just svärmor, som håller på med ljuspartyn, och söt som hon är har hon kikat in en caketopper från partylite som hon ville köpa åt oss. Försökte lite snällt berätta att jag hade andra idéer och kikat in en viss annan som jag lagt bud på. Suck, hon vill ju bara va snäll och det är hon verkligen! Och så vill hon va med o hjälpa till och så fick hon "korgen" på en av de första idéer hon kom med. Jaja..

• Korallbruden

Hoppas du vinner budgivningen

• KatjaB

Usch vad trött jag är idag.. Vi var iväg igår till fotograferingen för Veckorevyns artikel om tjejer som friat. Det var jättekul att bli fotade och vad jag kunde se så fanns det några riktigt fina bilder med också. Ska bli riktigt kul att få se slutresultatet sen.
    Blev lite sent dock innan vi var hemma så det var bra segt att gå upp i morse.

• Juli 2010

KatjaB, va kul du måste meddela sen i vilken tiding det kommer så vi kan köpa vecko revyn

• rosesarered

källerudd,

om du vill ha lång klänning tycker jag att du ska ha det! Trots utomhusbröllop. Jag har inte alls tänkt praktiskt när det gäller detdär vilket har resulterat i att jag kommer att gifta mig i en glittrig Lasposa med släp utomhus. kanske inte världens bästa idé men man gifter sig (förhoppningsvis) bara en gång.

jag fick 300 kronor per gram. Vilket gav 3000 kronor.
    Ringen blir väldigt mycket så jag hade tänkt mig från början. Nu hittade jag en ring som jag fastnade för som var i vitt guld med brilljanter och hade en större briljant i mitten. Så ringen kommer att bli i princip som den jag kikade på men med annan höjd och flack istället för kupad.
    Skenan blir av mitt gamla guld och sen kommer dom att använda sig av dom få brilljanterna som satt i min mammas gamla vigselring. (skilda föräldrar)
    Så egentligen kommer min mammas och pappas gamla ringar att bli min nya ring. Det tycker jag var lite fint, även om mina föräldrar är skilda.
    Priset blir billigare eftersom själva ringen annars hade gått loss på 22 och nu betalar jag 10 för brilljanter och arbetskostnaden.
    Lägger in en bild så fort jag får bluetooth på mobilen att fungera.

ceke,
    den caketoppern blir ju rolig eftersom den speglar er som par.
    Det var väldigt roliga caketoppers på den sidan, själv fastnade jag för ett hånglande par. Traditionella caketoppers ser så "stela" ut

KatjaB,
    Vad roligt! Blev du stylad och sminkad också?
    Kom ihåg och meddela när tidningen är ute!

Svar på tråden Juli 2010