• Casmel

Juli 2010

Tog mig friheten o starta en ny tråd till oss

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 09:33
    MiaCia2010 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:49
    Kärleken9 10 juli
    Juli 2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:52
    Vi3 3 juli
    tessomac 10 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 20:28
    icimici 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 16:38
    Racolina 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010
  • JollyO

Vi har skrivit "efterföljande middag och dans." Sambon ville absolut inte skriva med att det skulle vara dans, men jag var så himla nöjd med formuleringen att jag vägrade ändra mig.
    Läste det på någon amerikansk inbjudan där det stod dinner and dancing.

Kan jag få lite hjälp med handväska av er? Vill att den ska passa till klänningen, skorna och buketten i galleriet. Vilken av väskorna jag har i galleriet tycker ni?

• sarahkka76

minimis: ja, det kanske räcker så och behöver inte komplicera det ytterligare. Huvudsaken är att de får veta att de blir bjudna på mat och inte bara tilltugg eller tårta tex.
    Eftersom våra inbjudningar inte är så formella utan lediga i sitt språk kanske man kan formulera det som att vi kommer att bjuda på god mat eller ngt liknande.

katja: vet inte riktigt eftersom portionerna inte är räknade som buffe där folk får gå och ta flera ggr. Utan de har räkna med 1 port var och då gäller det att man väljer ett alternativ. Så tar det slut av en rätt fyller de inte på utan då får man ta av ngt annat. Så det är viktigt att de som tex har speciellt kost får ta först. Min rädsla är att maten inte ska räcka till men personalen säger att så brukar de göra och det alltid har gått bra.
    Är det fult att be gästerna att välja vad de vill äta i förväg? Tex via infobladet att de väljer redan där så man vet exakt hur många som har valt varje rätt? Är det oestetiskt?

Det där med att ha förrätten redan på tallriken är inte alls en dum ide, det kanske vi också kan göra så slipper 50 pers gå upp för att ta några snittar bara.

kärleken: jag vill passa mig lite för att använda ordet fest eftersom vi inte kommer att ha fest efteråt utan mingel med enkel tilltugg. Menar du med bordsservering att det är sittande middag eller att ni ev kallar buffen för bordsservering?

CeKe: middagsbuffe inebar det då att gästerna fick äta hur mkt de ville? För det får de inte göra hos oss nämligen. Utan man får servera sig en gång.

rosesarered: vi ska också vigas kl 1500 som det ser ut just nu. Får klura på det där.
    Vilka fina bilder du har i ditt galleri

• rosesarered

Vilka söta skor du har hittat. Klänningen är verkligen jättefin!
    Jag tycker att den andra väskan passar bättre till klänningen eftersom enligt min åsikt har din klänning ngt vintageaktigt i sig. Den första väskan är lite för "modern" till klänningen.
    Den andra väskan är mera i samma stil som klänningen. Tycker jag då.

• sarahkka76
    JollyO skrev 2010-01-30 10:58:55 följande:
    Vi har skrivit "efterföljande middag och dans." Sambon ville absolut inte skriva med att det skulle vara dans, men jag var så himla nöjd med formuleringen att jag vägrade ändra mig. Läste det på någon amerikansk inbjudan där det stod dinner and dancing.Kan jag få lite hjälp med handväska av er? Vill att den ska passa till klänningen, skorna och buketten i galleriet. Vilken av väskorna jag har i galleriet tycker ni?
    Vilka fina saker! Du har samma vska som jag har fast min är i svart Jag håller med rosesarered, den andra väskan passar lite den stilen som klänningen har.
  • rosesarered

Sarahkka,

tack!

klurigt med maten. Man kanske kan informera om det finns tre alternativ för buffén i infobladet? och skriva i inbjudan att ni bjuder på middagsbuffé?
    men då blir det ju konstigt iallafall eftersom det inte är buffé i ordets rätta bemärkelse.

• Kärleken9

sarah: nej jag menar att jag inte vet om det blir buffé eller sittande middag dvs bordsservering. Men oavsett så kommer det finnas serveringspersonal som plockar undan och serverar dryck skulle jag tro. För vår del funkar nog buffé men vet att svärmor varit inne på sittande så vi får se, kanske beror på hur många vi blir också. Om ni ska ha mingel och lättare mat så förstår jag du inte vill skriva fest för då tror kanske folk det är rejälare mat. Bra tänkt!

roses: Måste kika i ditt galleri på kläderna.

• Kärleken9

Jolly: röstar nog också på den första väskan.

• sarahkka76

rosesarered: skriver nog middag på inbjudan och förklarar lite i infobladet. Kanske är det lättaste.

kärleken: så hänger jag med. Vi ska ha ordentlig mat till middagen men det blir mingel efter tårtan och inte fest. Haha klurigt.

• KatjaB

om ni har en bröllopshemsida så kanske ni kan skriva där att de ska anmäla val av mat samt eventuell specialkost och skriva vilka alternativ som finns. Då vet ju de också vad de ska ha sen

• idajohanna82

Ni som ska ha buffé, hur ska ni göra med talen, jag menar om folk är uppe och rör sig hela tiden?

Svar på tråden Juli 2010