• Casmel

Juli 2010

Tog mig friheten o starta en ny tråd till oss

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 09:33
    MiaCia2010 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:49
    Kärleken9 10 juli
    Juli 2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:52
    Vi3 3 juli
    tessomac 10 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 20:28
    icimici 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 16:38
    Racolina 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010
  • Tokisen

Vi ska vara innomhus men har gjort hjärtan i saltdeg som vi ska färga gråa och sätta placeringskorten i dem, blir fint tycker jag.

källerudd skrev 2010-02-20 13:00:41 följande:
    Angående det här med barn hade vi oxå tänkt börja försöka på bröllopsresan, men nu åker vi ju innan så får väl bli efter bröllopet då...Sen vet jag inte, min sambo är inne på att vänta om vi nu ska bygga hus oxå...men jag vill verkligen inte det :( kan man bygga nytt och jobba och vara gravid???Den där tomhetskänslan vet jag inte om den kommer då vi troligtvis måste börja bygga hus i augusti/september..Spännande, men känns väldigt stressigt just nu då vi måste välja ett hus ganska snart...Byggstart inom ett halvår från det att vi skrivit på pappren på tomtenSå bröllopet ligget lågt just nu...
    jag har tänkt göra skalen till festhäftena snart...Mina toasmadamer får göra innehållet, men skalet kan jag ju börja göra när som... Hur har ni som ska vara ute el i tält göra med namnkorten till borsplaceringen. Det står helt still där..funderade på att skriva på stenar, men en kompis till mig gjorde det så känns inte riktigt lika roligt...Festhäftet kanske vore ett alternativ, men jag vet inte :s Några tips??
  • sarahkka76

källerud: skalet till festhäftet är inte så tokigt att börja med. Vad har ni kvar att fixa?

Nu håller jag på att pyssla med inbjudningskorte. Puh, vilken tid det tar!

• KatjaB

jag började lite med festhäftet idag, bröllopsguiden har ett program man kan göra det i, och den ska räkna ut så att sidorna automatiskt blir i rätt ordning.. dock orkade jag inte göra så långt att jag faktiskt fick till sidorna i rätt ordning, men det var rätt enkelt att jobba i.. enda som var är att texten är väldigt liten när man håller på, så när jag skrev ut ett provexemplar hittade jag en del stavfel.

Vi gör små filmklappor som vi skriver gästernas namn på.. har ju vårt tema

• sajberpillan

nu har vi spårat fram alla adresser. Tur FB och hitta.se finns.
    Så nu ska de skrivas ut på självhäftande etiketter så slipper vi skriva. Ska bara försöka få skrivaren att förstå det också!

• Kärleken9

Sajberprillan: Till vår skrivare kunde man välja att skriva ut på kuvert, så va det bara att lägga in kuverten och skriva ut, smidigt som 17 avs kom också på samtidigt. Hoppas du får skrivarn att funka.

katjab: På sidan har jag aldrig varit men bra tips, men jag tror jag väntar än på festhäftes görandet.

Sarah: Ja det tar tid men är roligt också.

tokisen: Ja som på den där hemsidan jag inte minns va den hette. ? Blir säkert fint.

KatjaB: det är väl inte den sidan som är bröllopsguiden? hihih

• KatjaB
    Kärleken9 skrev 2010-02-20 16:20:46 följande:
    KatjaB: det är väl inte den sidan som är bröllopsguiden? hihih
    nu fattar jag inte, vad menar du?
  • CeKe

Har också pysslat med festhäftet och insett att det går utmärkt att sy ihop det, så slipper vi häftapparaten!

Hr många gäster har ni? Vi har ju bjudit drygt 100,, men vet inte hur många som kommer.. kommer ni skriva nåt om alla gäster. Jag o Kece har pratat lite om det, men insett att vi i sådana fall kommer att behöva typ 10 sidor om varje gäst ska få några rader.. Alternativet är att det blir en rad per gäst om relationen till oss, men det är ju inge skoj alls! Så just nu är vi inne på att skippa gästpresentationen.. Jag menar, det blir ju en hel bok annars!

• CeKe

Kan ju slå ett slag för publisher. Bra program som fixar det där med sidorna helt självmant och inget man själv behöver tänka på!

• KatjaB

ja, många sidor blir det! vi har jobbat med publischer tidigare också.. tänkte mest prova med denna. Men i det stora hela så blir det ju likadant som vi tänkt. De hade lite färdiga bilder o dekorationer man enkelt kan lägga in utan att behöva krångla dock, så funderar på att byta till den här

• sarahkka76

Katja: jaha använder du den mallen? Måste kika och se vad det är för nåt. Jag gjorde min i Word, väldigt smidigt

CeKe: ja, precis så kan man också göra, eller sätta ihop de med band.

Nä, nu tröttnade jag på inbjudningskorten. Får fortsätta imorgon.