• Casmel

Juli 2010

Tog mig friheten o starta en ny tråd till oss

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 09:33
    MiaCia2010 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:49
    Kärleken9 10 juli
    Juli 2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:52
    Vi3 3 juli
    tessomac 10 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 20:28
    icimici 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 16:38
    Racolina 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010
  • NightElf

Hej på er! Nu har jag varit borta härifrån ett tag men det betyder inte att vi legat på latsidan! Igår skickade vi ut våra inbjudningskort och till den har vi ordnat en hemsida med information till gästerna. Vi har även bokat en båt som ska ta alla från kyrkan till festlokalen. Det känns så skönt att ha fått iväg inbjudningarna, jag var riktigt stressad innan. Jag har inte hunnit läsa alla sidor jag missat här men jag hoppas att alla har det bra och inte stressar för mycket!

• CeKe

Välkommen tillbaka Här stressas inte det minsta. Känns som att vi hela ti´n haft allt under kontroll.. kan väl istället tycka det är föööööööööör mycket tid kvar att dona på!

• CeKe

Angående inbjudningarna.. det är SUPERKUL att komma hem till folk nu efter att alla fått inbjudningarna! Hehe, kul att se dem stå på bokhyllor, hallbänkar etc =) Alla jag har varit hos har ställt upp dem på nåt fint ställe där de verkligen syns, vilket känns jättekul! Så även om de inte hört av sig (men alla visste att inbjudningarna var på G) eller OSA:t, så syns det hemma hos dem att de är glada över att va bjudna

• sarahkka76

NightElf: välkommen tillbaka Kul att skicka iväg inbjudningskorten

CeKe: åh vad roligt! Kul att se att det är uppskattat

• källerudd
    CeKe skrev 2010-02-17 20:05:11 följande:
    Angående inbjudningarna.. det är SUPERKUL att komma hem till folk nu efter att alla fått inbjudningarna! Hehe, kul att se dem stå på bokhyllor, hallbänkar etc =) Alla jag har varit hos har ställt upp dem på nåt fint ställe där de verkligen syns, vilket känns jättekul! Så även om de inte hört av sig (men alla visste att inbjudningarna var på G) eller OSA:t, så syns det hemma hos dem att de är glada över att va bjudna
    Vad skönt det måste kännas...mina svärföräldrar har satt det på kylskåpet..de är de enda vi varit hos hittills...Men vi känner oss lite nervösa över att inte alla kanske kommit fram..Johan har bland annat en jobbar kompis som han pratar med varje dag och han har inte sagt ett ljud..borde man itne göra det när man träffas???

jaja när osa datum gått ut får man väl ringa runt...
  • CeKe

Det har vi också pratat om att göra. Jag känner mig lite hemsk... min gudfar + fru har osat och tackat nej pga att de redan är uppbokade den helgen och det va ju tråkigt, men samtidigt så kan jag inte hjälpa att tycka att det inte gjorde så mycket. Men det är väl också för att det inte är några jag umgås så mycket med, men som jag kände mig lite "tvungen" att bjuda pga att det är min gudfar...

• sarahkka76

Nu har vi bokat tid med våra solister för planering av vigsel och ev planering av dj under festen. Det blir den 9 mars och då ska vi träffas på gården så att de kan se hur det ser ut.
    Sen gäller det att skynda sig att kontakta vf för möte innan min bebis kommer ut! Men det känns bra att allt börjar rulla på igen.

• rosesarered

Hej alla glada brudar

Igår fick vi vårt första osa, tjohoo

ser att ni pratat musik. Vi har funderat på att ha två musikstycken som ingångsmusik. Den första Ronja Rövardotter musiken med mansrösterna i början. Den är rätt kort och min sambo vill absolut ha den (jag med för den delen!) för att han sprang runt och lekte Ronja på vår vigselplats när han var liten. Själv har jag alltid haft en dröm om att få gå in till bröllopsmarschen Törnrosa av Erkki Melartin. En bröllopsmarsch som är rätt vanlig på finska bröllop
    Så det blir bägge har vi tänkt! Dock har jag ingen aning var vi får tag på Ronjalåten...
    Solosånger så gillar vi: du är allt, I give you the morning, den bästa dagen, ännu doftar kärlek, för kärlekens skull och ja även Uffe med kärleken förde oss samman. Blir inte lätt att välja!

Katja,

Om ni vill vara med i programmet så kör på oavsett vad alla andra här på bröllopstorget tycker. Ibland får man vara lite selektiv med vad man läser och tar in här på bröllopstorget har jag märkt...
    Personligen skulle jag inte vara med för att jag inte vill synas på tv överhuvudtaget.

• KatjaB

rosesarered: ja,det har du ju rätt i Vi ska fundera iallafall, och så ska vi ju ha en till intervju med dem senare och då får man kanske en känsla för om det är nåt för oss eller inte. Viktigast är ju också att gästerna känner sig bekväma med det.

• CeKe

Suck, kan inte fatta det är sant. Har givit mig in i brudöverlämningsdiskussionen.. jag som skulle hålla mig därifrån! Men blir så frustrerad när folk bara pratar förbi varandra och vägrar ta in det den "andra sidan" skriver... Haha