• Casmel

Juli 2010

Tog mig friheten o starta en ny tråd till oss

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 09:33
    MiaCia2010 31 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:49
    Kärleken9 10 juli
    Juli 2010 17 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 19:52
    Vi3 3 juli
    tessomac 10 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-28 20:28
    icimici 24 juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-01 16:38
    Racolina 31 juli

• Svar på tråden Juli 2010
  • källerudd

Oj, vad här skrivs, hinner ju inte me :s

Nu händer det grejjer iaf med inbjudningarna...Har 10 st helt färdiga, 20 ska bara knytas rosette runt och de sista 8 ska jag montera...Känns skönt, kanske hinner få ut dem i veckan iaf...vill ju skicka så de dimper ner som ett alla hjärtansdag kort på fredag :P

I morgon åker sambon och hämtar kuvärt och jag köper frimärken..Så i morgon är stora adress skrivar kvällen =)

Vidare har vi bokat tält nu, flexibla värre var de där..I vanliga fall hämtar man dag 1, använder dag 2 och lämnar dag 3. Men vi fick ha det måndag till fredag utan att betala extra...

Närmast försöker vi hitta ett datum då våra toasmadames kan träffas. De känner inte varandra sen tidigare så vi vill ordna första träffen, men det är svårare än vad man tror...

• Kärleken9

Kul för alla som börjar bli klara med inbjudningskorten. Va roligt och pirrigt där på slutet. Sen blev det ett vakum för oss för ingen ringde eller nåt. Men det är ju låååång tid kvar. Bara vi som varit så inne på detta länge nu.

Ja helt rätt ska inte bry sig om vad alla tycker. Men svårt att låta bli alltid.

Idag fick jag veta att min frisör slutat på salongen, de hyr stolar där. Men min svägerska, som har henne som frisör, har fått hennes nr så hon ska ringa och kolla. Känner mig ändå rätt lugn, lång tid kvar och bra att få veta nu. Får se vad det blir av det, annars kunde nog hon som klippte henne istället göra det. Men vill gärna ha den första. Aja löser sig.

Vi har två toastmasters och värdpar står våra föräldrar eftersom de betalar festen. Men de har inga uppdrag mer än så. Vad gör annars värdparen? (har inte tänkt på det)

Sambon har pratat med prästen idag ska träffa han när vi åker söderut v. 11. Då ska vi även träffa kocken, frisör (hoppas jag) och kanske floristen.

• minimis

Jag ställer mig i din hörna jag. Ingen energi alls just nu!

Korallbruden skrev 2010-02-08 19:14:00 följande:
    Hjälp tjejer!!!! Jag har tappat farten i bröllopsbestyren... kommer ingen stans... är det fler som har samma dilemma?
  • minimis

Källerud! Fantastiskt fina inbjudningskort du har! Har jag frågat dig förut om hur du gjort namnen o datumen??

• rosesarered

katja, snygg hemsida! Vi har samma layout på vår men med gröna blommor

kärleken,
    varför ska alla ha så mycket åsikter? det är ju faktiskt ert bröllop.
    har ni bara fått "gnäll" eller har det varit några andra reaktioner?

Vi har postat våra kort idag och vi blev tvingade till att höra av oss till några gäster för att få veta adresser och då gissade min kusin direkt att det var bröllop på gång han såg framemot det och satte ett kryss i kalendern så det var roligt.
    Sen satt jag och pratade med en klasskompis idag som ska bli bjuden till vårt bröllop och hon hade redan beställt en klänning till bröllopet hehe.
    Jag är väldigt pirrig över att ha skickat inbjudningarna! Inte varje dag man gör något sådant!

• Korallbruden
    minimis skrev 2010-02-08 22:15:55 följande:
    Jag ställer mig i din hörna jag. Ingen energi alls just nu!
    Vad skönt att inte vara ensam går man in på denna tråden så har alla så mycket fart... funderar på att beställa lite små saker så kanske jag kommer igång igen
  • källerudd
    minimis skrev 2010-02-08 22:18:20 följande:
    Källerud! Fantastiskt fina inbjudningskort du har! Har jag frågat dig förut om hur du gjort namnen o datumen??
    Tack!! Jag gjorde en "bild" i photoshop och sen beställde jag det som en stämpel hos mycards och sen har jag stämplat och embossat...

Rosesarered: Jag känner samma sak, känner mig jätte pirrig.
    Kärleken9: Nej va trist att det blev så...Jag hoppas verkligen att folk hör av sig, men det vet man ju aldrig.

Eftersom vi är hemligt tror man ju att folk blir överraskade och ringer :P

Hemma sjuk idag så lite aktivitet här vore ju trevligt =)
  • JollyO

Hoppas att vigselringen kommer idag, annars blir jag galen! :P Servicen har ju inte varit på topp från Kaplans med tanke på att de inte skickat ringen inom tidsangivelsen de sa, men de bad iallafall om ursäkt när jag ringde och klagade. Så om den är fin nu gör det ju inget..!

Ska bara skriva det sista på hemtentan nu och sedan sitta och vänta vid brevinkastet, typ! Hehe...

• KatjaB

rosesarered: jasså, där ser man Fastnade för den här designen direkt när vi såg den.

• Mrs Opp

Korallbruden och minimis: här är en till som vill vara med i er hörna. Jag började plugga nu i januari och har sedan dess ingen energi över till bröllopsplanering. Fast det har faktiskt visat sig vara en positiv sak, min sambo har tagit över stafettpinnen istället. Han har fixat bläck, papper och skrivare till inbjudningarna så i helgen blir de klara.

Katja: Jag röstade precis på dig. *håller tummarna*